نظر: 0 مرداد 10, 1400

مبلمان اداری خاص چیست؟ چرا و چگونه خاص باشیم؟

مبلمان اداری خاص را بدون هیچ توضیحی می‌توان در برداشت ابتدایی از یک مجموعه اداری و فضای اداری تشخیص داد. اما همه می‌دانیم که خاص یکی از صفاتی نسبی است.

هر فرد با توجه به جهان بینی، دنیای خود، محل کار، موقعیت‌های اجتماعی که در آن قرار گرفته و روحیات و تیپ شخصیتی یک برداشت متفاوت از واژه‌ی خاص دارد. اما در عین حال بسیار پیش آمده که دیده و شنیده‌ایم اکثر افراد یکی موقعیت را خاص می‌دانند؟

یک نوع مبلمان اداری را خاص می‌بینند. دکوراسیون و معماری یک دفتر برای آن‌ها نمونه می‌شود و از آن صحبت می‌کنند. اما چه موقعیتی پیش می‌آید که افراد در یک نقطه و در یک مکان نسبت به یکی فضا دید مشتری پیدا می‌کند؟

چرا مبلمان اداری خاص برای همه عیان می‌شود؟ و یا حتی این سوال که چگونه مبلمان اداری خاص را انتخاب کنیم؟ و یا این مدل مبلمان اداری چه ویژگی‌هایی دارند؟

چگونه باید در میان تنوع در طراحی،رنگ و تولیدکنندگان به بهترین انتخاب رسید؟ و بسیار سوال دیگر که درباره‌ی این موضوع مطرح می‌شوند. برای رسیدن به پاسخی مناسب با ما تا انتهای متن همراه باشید. ما در این متن جزئیات و اطلاعات بیشتری از مبلمان اداری برای شما نوشته ایم.

مبلمان اداری خاص

مبلمان اداری خاص

مبلمان اداری خاص چگونه و چرا فضا را تغییر می‌دهد؟

تقریبا غیر مکن است که شما به دنبال تزئین، معماری و دکوراسیون جدید باشید اما فضا را در نظر نگیرید. فضای در اختیار اگر نخواهیم بزرگ نمایی کنیم، بیش از ۵۰ درصد از مسیر خرید مبلمان اداری را در خود دارد.

در نقطه‌ی مقابل مبلمان اداری در یک فضای خود را نشان می‌دهد. ما در فضا و با توجه به فضا، مبلمان اداری خاص را تشخیص می‌دهیم. دکوراسیون و تجهیزات اداری معمولی حتی یک فضای بزرگ و خاص را معمولی جلوه می‌دهد.

بنابراین انتخاب تجهیرات جانبی و فضا می‌تواند خاص بودن را بیشتر نمایان کند. علاوه بر خاص بودن تجهیزات جانبی می‌بایست چند نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید، نور، فضای جابه‌جایی و متناسب بودن هر تجهیز با کاربری که از آن استفاده می‌کند علاوه بر بالابردن کارآیی و اعتماد به نفس کارمندان، نقش مهمی در خاص بودن و نشان دادن فضا دارد. به یاد داشته باشید که آنچه شما در فضای اداری در اختیار دارید و آنچه می‌خواهید از سازمان خود در ذهن افراد به یادگار بگذارید در یک نقطه مشترک هستند و آن انتخاب درست و خرید شایسته برای سازمان شماست. یک خرید حساب شده و با برنامه می‌تواند کسب و کار شما را در میان رقبا برتر و ماندگار کن.

مبلمان اداری خاص

مبلمان اداری خاص

چرا مبلمان اداری خاص نیاز داریم؟

هر فضای اداری نیازمند تجهیزات اداری مشخص است. فضای اداری، تجهیزات اداری، مبلمان اداری اما باید متناسب با تجارت شما باشند. تجارت شما، مشتریان شما و بازدیدکنندگان از فضای اداری نقش به سزایی در چیدمان، دکوراسیون و حتی انتخاب مبلمان اداری توسط شما دارند. زیرا آن‌ها جزو اولین افرادی هستند که از مببلمان اداری استفاده می‌کنند.

در نتیجه فضایی که را در سازمان شما تجربه کرده‌اند را به بیرون منتقل می‌کنند. اگر فضای اداری و مبلمان اداری خاص را داشته باشید قطعاً تاثیری مناسبی بر آن‌ها خواهید گذاشت.

مشتریان شما با استفاده از مبلمان اداری شما، مثل شرکت در جلسات، نشستن بر صندلی انتظار در محل پذیرش و… احساس راحتی و امنیت خواهند کرد و تجربه‌ای شگرف را از کسب و کار شما به یادگار خواهند برد.

در نتیجه اگر می‌خواهید تاثیرگذاری زیادی بر مشتریان خود داشته باشید مبلمان اداری خاص انتخاب اول شماست. اما نه هر نوع مبلمان اداری؟! چرا؟ چون هر مدل مبلمان اداری متناسب با فضای شما نیست و خاص محسوب نمی‌شود.

در ادامه نکاتی دیگر را باهم بررسی می کنیم که دستیابی به فضای بهتر و کارآمدتر و خاص تر را برای شما آسان تر می‌کند.

 

جنس و قیمت مبلمان اداری چگونه باید باشد تا خاص به نظر برسد؟

تاکنون دو مورد را بررسی کرده ایم، فضای اداری و دلیل داشتن مبلمان اداری خاص، اما نکته‌ای که در این میان به چشم می‌خورد این است که جنس مبلمان اداری چیست؟

قیمت مبلمان اداری که خاص باشد، چند است؟

شاید باور نکردنی باشد اما قیمت و جنس مبلمان اداری نقشی در خاص بودن آن ندارد. آن چه که به خاص بودن فضای اداری شما کمک می‌کند، چیدمان و استفاده درست از فضاست. اگر نوع کسب و کار شما به گونه ایست که نیاز به مبلمان اداری کلاسیک دارید، قطعاً استفاده از مبلمان اداری مدولار و مبلمان اداری مدرن به شما نه تنها کمکی نخواهد کرد، بلکه در تحلیل فضای اداری یک نکته‌ی منفی نیز محسوب خواهد شد.

شما با توجه به چند فاکتور مهم مثل فضا، نوع کسب و کار و مشتریان خود می‌توانید اقدام به خرید مبلمان اداری کنید. در هنگام خرید مبلمان اداری قطعا با تنوع بسیاری مواجه می‌شود. مبلمان اداری مدولار، مبلمان اداری مدرن، مبلمان اداری کلاسیک و… هر کدام با جنس مواد اولیه متفاوت و قیمت‌های متفاوت. چوب‌های جنگلی، چوب راش، چوب صنوبر و چوب کاج روسی، ترکیب فلزهایی مثل آهن و آلومینیوم با شیشه و چوب، ترکیب شیشه و ورقه‌های MDF و حتی ترکیب این مواد با پلاستیک و پلی اتیلن و… هر کدام می‌تواند جزو انتخاب‌های شما باشد.

هر کدام از این تنوع مبلمان اداری که گفتیم نیز با توجه به جنس مواد اولیه می‌تواند قیمت متفاوتی نیز داشته باشد.

البته این موضوع را کتمان نمی‌کنیم که طراحی خاص و یونیک گاهی مواقع قیمت بالاتری دارد اما همیشه این نوع طراحی و ساخت مبلمان اداری مورد نیاز شما نخواهد بود.

 

خرید مبلمان اداری خاص

بدون هیچ شک و تردیدی و همان گونه که تاکنون بارها در این مقاله به شما گفته‌ایم یکی از مهم‌ترین دلائل برای خرید مبلمان اداری خاص تاثیرگذاری بر مشتری است.

زمانی که مشتری وارد سازمان شما می‌شود، مبلمان اداری موجود اولین تجهیزی است که او از آن‌ها استفاده می‌کند. اگر احساس آرامش و راحتی نداشته باشد قطعاً بر ادامه‌ی همکاری و برداشت کلی او از سازمان شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

مورد دیگری که هنگام خرید مبلمان اداری می‌بایست در نظر داشته باشیم، نقش آن بر افزایش عملکردی سازمان است. مبلمان اداری می‌تواند راحتی، آرامش و سلامتی را برای کارمندان به ارمغان بیآورد بی‌آن که شما بخواهید آن را با پرداخت‌های نقدی به کارمندان به صورت دوره‌ای در سازمان خود ایجاد کنید. از این روست که می‌گویند «مبلمان اداری یک نوع سرمایه‌گذاری است.»

شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که تحقیقات زیادی نشان داده است تجهیزات اداری و دکوراسیون اداری خاص باعث بالارفتن انگیزه، تعاملات درون سازمانی بهتر میان کارمندان، سود آوری و افزایش عملکرد سازمان‌ها شده است. از این روست که صرف هزینه و زمان در انتخاب و خرید یک بازی برد-برد برای صاحبین کسب و کار است.

مبلمان اداری خاص

مبلمان اداری خاص

نتیجه گیری

همان گونه که گفتیم در خرید مبلمان اداری خاص عوامل زیادی دخیل هستند، اما مهمترین آن فضا و نوع کسب کار است. هنگام خرید مبلمان اداری شما قیمت و جنس مواد اولیه را در اولیت دوم بگذارید زیرا آن چه مهم است همسانی و همگن بودن فضای اداری با مبلمان اداری انتخاب شده است.

مبلمان اداری خاص زمانی تاثیر گذار است که در مکان درست و فضایی شایسته مورد استفاده قرار گیرد. و در جمع‌بندی این موضع بهتر است بگوییم چه عواملی را می‌بایست در هنگام خرید مورد توجه قرار داد “فضای در اختیار، نوع کسب و کار یا تجارت، مشتریان و ارباب رجوع کسب و کار، بودجه‌ی در اختیار، راحتی و آسایش کارمندان، جنس مواد اولیه مورد استفاده در ساخت.”

 

پیشنهاد ما

اگر به هر ترتیبی قصد تغییر دکوراسیون سازمان خود را دارد و یا قصد بازسازی فضا و تجهیزات جدید دارد ما می توانیم به شما کمک کنیم. گروه تولیدی و فروش مبلمان اداری بینو با بیش از ده سال سابقه در تجهیز فضاهای اداری، سازمانی، دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی و در سال‌های اخیر به ویژه استارت آپ‌ها توانسته است نامی درخشان از خود را در این صنعت به جای بگذارد.

اعتمادی که سازمان‌های متخلف در زمینه‌ی تجهیز فضای اداری خود به ما داشته‌اند پشتوانه‌ی عظیمی است که ما اکنون در اختیار داریم. و به واسطه‌ی این پشتوانه تیم بینو، همراه و همگام با شما در تمایم مراحل بازسازی مشاوره، اجرا، خرید و تجهیز خواهد بود. کافی است با ما تماس بگیرید.

کارشناسان ما می‌توانند تجربه‌ی خریدی متفاوت را با شما و برای شما رقم بزنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب