نظر: 0 مرداد 17, 1400

دفتر اداری لوکس – چگونه یک دفتر اداری لوکس داشته باشیم؟

بی پرده بیایید از انتها و نتیجه ی کار شروع کنیم، در دفتر اداری لوکس افراد بیشتری از هر زمان دیگری حتی از راحت تر از خانه ی خودشان کار می کنند. یک دفتر اداری لوکس می تواند ضمن ایجاد راحتی و تجربه شخصی بیشتر برای مشتریان و کارآفرینان ، هزینه های شغلی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دفتر کار شما باید برای کار راحت باشد در چنین شرایطی برای مشتریان و همکاران نیز گرم و دعوت کننده است. در ادامه چند نکته برای ایجاد دفتر کار لوکس آورده شده است.

ویژگی های دفتر اداری لوکس کدام‌ند؟

همان گونه که پیش تر و در مقاله های جداگانه گفته ایم دکوراسیون اداری نقش مهمی در بهره وری دارد. کارمندان را نسبت به شغل خود متعهدتر می کند. ان ها را با انگیزه و کوشاتر خواهد کرد. از این رو اهمیت مبلمان اداری بر کسی پوشیده نیست.

اما در طراحی مبلمان اداری، دکوراسیون و معماری فضای اداری یک نوع خاص وجود دارد.

ما پیش تر نیز در مورد دفاتر سنتی، دفاتر اداری و معماری فضای باز برای شما نوشته ایم این بار می خواهیم در مورد دفاتر اداری لوکس صحبت کنیم. نقش آن ها را در کارآیی باهم مرور کنیم.

عواملی که باعث می شوند دفتر اداری لوکس داشته باشند را با هم بررسی نماییم. پس با ما همراه باشید.

میز و صندلی با ارتفاع مناسب

همه ما در اشکال و اندازه های مختلف هستیم ، پس چرا همه باید با یک صندلی و میز تحریر یک اندازه راحت باشیم؟

میز اداری و صندلی اداری شما باید اندازه ای داشته باشد تا در صورت تایپ بتوانید با دستهای بلند بالاتر از آرنج خم شده صاف بنشینید.

این باعث کاهش کشیدگی و خستگی عضلات می شود. صندلی ها باید متناسب با اندازه بدن شما باشند. هرچه سنگین تر و یا بلندتر باشید ، باید صندلی بزرگتر و پشتیبانی بیشتری داشته باشید.

روشنایی

نور نامناسب می تواند خستگی چشم را افزایش دهد و منجر به اشتباهات بیشتری در کار شما شود. نور ملایم سفید و طبیعی برای محیط کار با بهره وری بهتر است. نور فلورسنت خشن است اما متاسفانه در بسیاری از فضاهای اداری رایج است.

اما بریا راحتی بسیار بهتر است ترکیبی از این نورها را استفاده کنید تا فضای بهتری بسیازید.

همچنین نور طبیعی باعث کاهش تابش خیره کننده روی صفحه نمایش رایانه می شود که می تواند باعث حواس پرتی و کاهش بهره وری شود. نور یکی از عوامل مهم در تبدیل شدن دفتر شما به دفتر اداری لوکس است.

چیدمان

روز معمولی شما در محل کار باید تأثیر زیادی در چیدمان دفتر شما داشته باشد. صندلی های راحت برای مشتری از ضروریات هر دفتر اداری است . معمولاً بیش از دو صندلی مورد نیاز خواهد بود ، اما لوازم یدکی را همیشه در دسترس داشته باشید.

در حالی که بیشتر افراد ترجیح می دهند این صندلی ها رو به روی میز خود باشند ، چیدمان کوچک صندلی ها و میز می تواند صمیمیت بیشتری داشته باشند.

اگر خوب و بهتر به دفاتر اداری که می شناسید نگاه کنید می توانید به راحتی متوجه شوید دفتر اداری لوکس آن است که صمیمت بیشتری بین افراد ایجاد می کند.

امکانات

امکانات خوب است اما اگر بخواهید مثمر ثمر باشد نباید به گونه ای باشد که حواس پرتی ایجاد کند. برای داشتن میز مرتب و دفتری صاحب سبک بهتر است از ابزارهای ذخیره سازی استفاده کنید.

ابزارهای ذخیره سازی شامل کابینت، کوردانا، قفسه ها و … می شوند. این ابزارهای می توانند نظم را به فضای اداری برگردانند.

هر وسیله و تجهیزی در جای خود قرار دارد. دفتر اداری لوکس نظم و ترتیب دارد. شاید در نگاه نخست شما بگویید تجهیزات اداری همان است که شما دارید اما چرا این دفتر اداری لوکس است؟ جواب یک گزینه است، استفاده درست و بجا از ابزارهای ذخیره سازی.

نتیجه گیری

اگرچه ممکن است یک بازسازی کامل دفتر اداری و تبدیل آن به دفتر اداری لوکس نیاز به بودجه زیاد داشته باشد ، اما تغییرات کوچک می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند و با گذشت زمان واقعاً اضافه شود.

تهیه چند صندلی اداری جدید یا نصب برخی از کرکره ها می توانند کاملاً فضایی متفاوت ایجاد کند. در نتیجه با انجام چند کار ساده شما یک دفتر اداری لوکس دارید. ادامه روند هر یک بار با یک پیشرفت ، به شما این امکان را می دهد که حتی با کمترین بودجه نیز  دفتر اداری لوکس خود را زبان زد کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب