نظر: 0 مرداد 10, 1400

مبلمان اداری لاکچری و انواع آن

مبلمان اداری لاکچری از پرکاربردترین تجهیزات اداری برای سازمان‌هایی است که افراد سرشناس و دارای جایگاه مدیریتی و اجتماعی در آن رفت و آمد می‌کنند. بنابراین مبلمان اداری لاکچری یکی از اهداف سازمان‌های خاص و مجلل است.

مبلمان لاکچری علاوه بر تاثیرگذاری بر مشتریان به هنگام ورود، حضور و استفاده از آن‌ها بر کارمندان که به صورت عمومی از فضای اداری استفاده می‌کنند نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.

کارمندان هنگام استفاده از مبلمان لاکچری اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت، سلامتی بیشتری را در خود می‌بینند و حس احترام به جایگاه و ارزشمند بودن به آن‌ها منتقل می‌شود.

در نتیجه مبلمان اداری لاکچری می‌تواند بازدهی عمومی و کمی سازمان را تحت تاثیر قرار دهد. اما مبلمان اداری لاکچری چند نوع است؟

مبلمان اداری لاکچری چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای بررسی این سوالات و سوالاتی مشابه با آن‌ها تا انتهای متن همراه ما باشید.

 

رعایت نکات مهم هنگام خرید مبلمان اداری لاکچری

پیش از خرید مبلمان اداری لاکچری بیایید تفاوت مبلمان اداری لاکچری با مبلمان اداری لوکس و کلاسیک را یادآوری کنیم. چه اتفاقی می‌افتد که شما پس از بازدید از یک فضای اداری می‌گوید مبلمان اداری لاکچری بود؟

بسیار واضح و آشکار است که هماهنگی مبلمان اداری با فضا، نور مناسب، فضایی هماهنگ شده با سایر تجهیزات اداری و صد البته نیازمندی‌های سازمانی که مشاهده شده است می‌تواند به این واکنش بی‌انجامد.

به طور کلی مبلمان اداری لاکچری، مبلمانی است که می‌تواند فضای اداری را زیبا، جذاب و هیجان‌انگیز کند و در عین حال که جلوه‌ی بصری خاصی به یک سازمان می‌دهد، حداکثر کاربری را برای کارمندان و بازدیدکنندگان فراهم آورد.

از این رو هنگام خرید مبلمان اداری لاکچری به چند نکته‌ی مهم توجه کنید. نور مناسب در فضای در اختیار، مساحت سطح سازمان، تعداد کارمندان و نیازسنجی کاری آن ها، بودجه و محدودیت‌های موجود و از همه مهم‌تر هم راستا بودن با تجارت. آنچه گفته شد جزو مهم‌ترین پارامترها در خرید مبلمان لاکچری بود اما مبلمان لاکچری چند نوع است؟ از چه تنوعی برخوردار است؟ در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

عملکرد مبلمان اداری لاکچری

مهمترین ویژگی مبلمان اداری، ویزگی‌های عملکردی و کارآیی آن است. شرکت‌ها و سازمان‌ها به صورت دوره‌ای اقدام به تعویض تجهیزات اداری و مبلمان اداری خود می‌نمایند زیرا به این نتیجه رسیده‌اند که مبلمان اداری نقش زیادی بر بهره وری و عملکرد کارمندان دارد.

به همین خاطر پر بیراه نیست که بگوییم خرید مبلمان اداری لاکچری نیز می‌تواند باعث سرعت افزایش عملکرد کارمندان شود.

مبلمان اداری لاکچری علاوه بر این که می‌بایست رضایت کلی کارمندان را فراهم آورد می‌بایست بتواند موجب ایجاد تصویری بهینه، خوب و بیاد ماندنی از برند و نام تجاری در ذهن افراد بازدیدکننده باشد.

مبلمان اداری لاکچری، همان طور که می‌دانید محلی هستند که کارمندان و یا بازدیدکنندگان بیشترین زمان را بر روی آن‌ها کار می‌کنند یا نشسته‌اند از این رو هنگام خرید مبلمان اداری بخش عملکردی آن می‌تواند از اهمیت بالایی برخودار شود.

صندلی اداری لاکچری

یک سازمان و اداره‌ی بدون داشتن صندلی اداری لاکچری در یاد نمی‌ماند. صندلی اداری لاکچری و دکوراسیون پذیرش شما به عنوان میز پذیرش لاکچری و صندلی پذیریش لاکچری جزو اولین بخش‌های تجارت شما هستند که به دید بازدیدکننده خواهد آمد.

علاوه بر این او از صندلی اداری به عنوان اولین تجهیز شما استفاده خواهد کرد. صندلی اداری لاکچری می‌بایست مطابق با ارگونومی بدن طراحی شده باشد.

ارگونومی بدن و رعایت آن در طراحی می‌تواند از خستگی مفرط جلوگیری کند. از پشت، کمر، بازوها و شانه‌ها پشتیبانی کند. بازوهای صندلی می‌تواند در ارتفاع مناسب از عضات شانه و گردن حفاظت کند و به استراحت ان‌ها کمک کند.

یک صندلی لاکچری علاوه بر ویژگی‌های ارگونومی از ویژگی‌های بصری خاصی برخوردار است. جنس آن‌ها عموما از چوب است. رویه‌ی مورد استفاده در صندلی لاکچری در بیشتر مواقع چرم و پارچه‌های مرغوب است.

رنگ صندلی لاکچری با توجه به رنگ سازمانی انتخاب می‌شود اما محبوب‌ترین رنگ‌های صندلی اداری لاکچری، سفید، مشکلی، زرشکی و قهوه‌ای هستند. یه صورت کلی صندلی اداری لاکچری به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

صندلی کارشناسی لاکچری

صندلی کارمندی لاکچری

صندلی مدیریت لاکچری

صندلی ریاست لاکچری

صندلی کنفرانس لاکچری

میز اداری لاکچری

انچه صندلی اداری را در فضای اداری تکمیل می‌کند، میز اداری است. میز اداری لاکچری اما ویژگی‌های خاص خود را داد. برجسته‌ترین نکته‌ای که هنگام برخورد با میز اداری لاکچری خواهید داشت نوع برش و کند و کاری‌ها و تزئیناتی است که در آن وجود دارد.

علاوه بر این میز اداری لاکچری در بیشتر مواقع به صورت سفارشی‌سازی ساخته می‌شود تا مدیران مختلف میز اختصاصی خود را داشته باشند.
جنس چوب میز اداری لاکچری مختلف است. چوب نراد روس، کاج، درختان جنگلی و… از مهمترین چوب‌هایی هستند که هنگام تولید و ساخت میز اداری لاکچری از آن استفاده می‌شود.

البته ناگفته نماند که جنس چوب می‌تواند در قیمت نهایی تولیدکننده میز اداری لاکچری تاثیر گذار باشد. خرید میز لاکچری با توجه به تنوع در نحوه تولید، رنگ و ظرافت در برش کار بسیار سختی است از این رو توصیه می‌شود هنگام خرید از حضور یک کارشناس و پیش از آن موثر بودن خرید میز لاکچری در فضای اداری خود مطمئن شوید.

جهت یادآوری ذکر می‌شود که در موارد بسیاری خریدار پس از حمل میز اداری به فضای اداری متوجه شده است که میز نمی‌تواند در فضا قرار بگیرد.

در ادامه با انواع میز اداری آشنا خواهیم شد که به صورت فهرست‌وار در ادامه ذکر شده اند:

میز اداری لاکچری

میز کارشناسی لاکچری

میز مدیریت لاکچری

میز ریاست لاکچری

میز کنفرانس لاکچری

میز پذیرش لاکچری

فضای ذخیره‌سازی و کتابخانه لاکچری

تمام اجزایی که تاکنون در مورد مبلمان اداری لاکچری نام بردیم با حضور کتابخانه لاکچری و فایل و کابینت لاکچری می‌تواند فضایی مجلل و پرشکوه را برای یک سازمان ایجاد کند.

کتابخانه لاکچری زمانی که در کنار میز و صندلی لاکچری قرار می‌گیرد می‌تواند علاوه بر عمق دادن به فضا و زیبایی بصری، هماهنگی میان فضا ایجاد نماید. همچنین فضای ذخیره‌سازی می‌تواند از استفاده از تجهیزات بی‌مورد و نا همگون جلوگیری نماید.

نتیجه گیری

هنگام خرید مبلمان اداری لاکچری می‌بایست عواملی چون بودجه، فضای کاری، تعداد نیروی انسانی، بازدیدکنده و نوع تجارت را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید اما پیش از تمام این‌ها شناختن انواع مختلف مبلمان اداری لاکچری می‌تواند به شما کمک کند. صندلی اداری لاکچری و میز اداری لاکچری در کنار سایر تجهیزات لاکچری مانند کتابخانه و فایل خود را بیشتر نشان خواهند داد. بنابراین پیش از خرید می بایست به تمامی موارد طراحی و فضای سازمانی توجه نمود.

پیشنهاد ما

شما اگر به فکر تغییر در دکوراسیون سازمان خود هستید و یا می خواهید فضای اداری سازمان خود را بازسازی کنید می‌توانید با ما در تماس باشید. شرکت بینو، تولید کننده مبلمان اداری و طراح دکوراسیون فضای اداری و خانگی می‌تواند در کلیه مسیر تجهیز فضای اداری همراه شما باشد. همچنین شما در صورت تمایل می‌توانید با کارشناسان و تیم فنی ما در ارتباط باشید تا بازدید از فضای مورد نظر شما به صورت رایگان صورت پذیرد و پیشنهادات و نظرات ایشان را در مورد بهترین شیوه‌ی طراحی فضای اداری داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب