نظر: 0 مرداد 10, 1400

مبلمان اداری کلاسیک چیست؟

یکی از انواع پرطرفدار مبلمان اداری، مبلمان اداری کلاسیک است. به صورت کلی می‌توان گفت افرادی به این نوع مبلمان اداری علاقه دارند شکیل بودن، پر و حجیم بودن طراحی سطوح و طراحی با ظرافت را می‌پسندند.

این افراد قطعا به سمت خرید مبلمان اداری مدرن که سادگی و سبک مینیمالیسم را دنبال می‌کند و امروزه بیش از گذشته مورد توجه شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف است، نخواهند رفت. آن‌ها سبک و سیاق اختصاصی خود را در تمام بخش‌های زندگی خود دارند و در نتیجه آنان برای فضای اداری مورد قبول به دنبال انتخاب مبلمان کلاسیک اداری و شاید به صورت کلی تجیهزات کلاسیک باشند.

می‌توان گفت این افراد می‌بایست پیش از انتخاب و خرید این سبک مبلمان اداری به چندین نکته‌ی مهم مانند فضای اداری، بودجه، نیازمندی، علافه‌مندی و بسیاری از نکات دیگر توجه نمایند. ما در این مقاله به بررسی اجمالی مبلمان اداری کلاسیک و انواع آن خواهد پرداخت.

 

دکوراسیون و مبلمان اداری کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان گونه که در ابتدا گفتیم مبلمان و تجهیزات اداری کلاسیک شاید سلیقه‌ی تمامی افراد نباشد اما خرید و استفاده از آن نیازمند آماده‌سازی و امکان‌سنجی فضا جهت استفاده از آن خواهد بود. مبلمان اداری کلاسیک برای نمایش بهتر، شیک‌تر و به رخ کشیدن فضای تجملی خود نیازمند فضایی به خصوص است که نمی‌توان از آن به سادگی گذر کرد. در نتیجه می‌توان گفت مبلمان کلاسیک نیازمند فضای اداری کلاسیک نیز خواهند بود.

 

اما فضای اداری کلاسیک چگونه است؟

به صورت خلاصه می‌توان گفت این فضای اداری قابلیت تغییر در دکوراسیون را به خوبی ایجاد می کند. حجم فضا بیش از آنچه است که افراد تصور می‌کنند و قابلیت جانمایی تجهیزات مختلفی را دارد.

 

فضای کلاسیک اداری، مبلمان کلاسیک را به رخ می‌کشد. تصویر اهمیت و ابهت آن را به خوبی نمایان می‌کند و قطعاً روحیه افرادی که از این دست تجهیزات اداری استفاده می‌کنند، اقناع می‌کند.

تحقیقات بسیاری نشان داده است که افرادی که از میز اداری کلاسیک استفاده می‌کنند به صورت تلویحی قصد دارند قدرت و نفوذ خود را در سیستم اداری و سازمانی نشان دهند. آن‌ها علاوه بر جایگاه سازمانی خود نیازمند به تجهیزاتی دارند که شناسنامه‌ی کاری آن‌ها باشند.

 

ارتباط بین تجارت و مبلمان اداری

بسیار واضح است که نوع تجارت شما به عنوان صاحب یک کسب و کار می‌تواند بر نحوه‌ی انتخاب، گزینش و خرید مبلمان اداری تاثیر به سزایی داشته باشد. بنابراین یکی از مسیرهایی که می‌تواند شما را به سمت خرید مبلمان اداری کلاسیک بکشاند، نوع کسب و کار شماست.

به صورت کلی می‌توان گفت که این نوع از مبلمان اداری بیشتر در بخش‌ها و سازمان‌هایی استفاده می‌شود که کاربران تجارت یا کسب و کار و مشتریان آن از سن بالاتری برخوردارند. این فضا به آن‌ها با توجه به سبک زندگی‌شان در گذشته آرامش و اطمینان را منتقل خواهد کرد.

در تجارت و کسب و کارهایی که شما با افراد میان‌سال سر و کار دارید و یا آن‌ها جزوی از ارکان اصلی تجارت‌تان هستند، می‌توانید با تهیه میز اداری کلاسیک، صندلی اداری کلاسیک، میز پذیرش کلاسیک و یک کتابخانه‌ی کلاسیک فضایی مملو از آرامش، رو به پیشرفت و رضایت شغلی را برای آن‌ها آماده کنید.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که مبلمان اداری نوین، جذاب و تاثیرگذار می‌تواند جلوه‌ی بسیاری برای کسب و کارتان داشته باشد. افراد با قرار گرفتن این موقعیت فضا را به خاطر می‌سپارند و شاید تجربه‌ی حضور در فضای کسب و کار شما را برای افراد دیگر نیز بازگو کنند.

 

سبک مبلمان کلاسیک

در بخش قبل گفتیم که مبلمان اداری کلاسیک می‌تواند در بالا رفتن بهره‌وری کارمندان، انگیزه، شادی  و شوق به کار، انگیزه برای رشد و تعالی، ایجاد احساس راحتی و حتی سلامتی آن‌ها موثر باشد. شاید یکی از دلایل عمده در ایجاد آرامش توسط این نوع مبلمان اداری، نحوه‌ی زندگی در قرن حاضر باشد.

زندگی مدرن و امروزی، مملو از ابزارهای الکترونیک و پرشتاب است و استفاده از این تجهیزات می‌تواند فضایی راحت و آرام را برای کارمندان و ارباب رجوع فراهم آورد.

ارباب رجوع و بازدیدکنندگان این نوع فضاهای اداری همانگونه که گفتیم در بیشتر مواقع افرادی هستند که از سن معینی برخوردار هستند. البته ناگفته نماند که استفاده از مبلمان اداری کلاسیک نیازمند فضایی بسیار وسیع‌تر از مبلمان اداری مدرن است.

جا دار بودن فضا، گستردگی، آزادی عمل در حرکت و جابه جایی و سکوتی را که استفاده از مبلمان اداری کلاسیک به فضای اداری می‌بخشد یکی دیگر از عواملی است که باعث محبوبیت و استقبال از این سبک مبلمان اداری شده است. می‌توان در یک جمله گفت این سبک از مبلمان اداری علاوه بر خاص بودن خواهان یا خریدار، نیازمند فضایی خاص و منحصر به فرد نیز هست.

 

میز مدیریت کلاسیک و صندلی اداری کلاسیک

صندلی اداری و میز مدیریت یکی از ارکان مهم در هر اداره و سازمانی است. صندلی و میز مدیریت کلاسیک به طور معمول کند و کاری‌ها و ریزه کاری‌های بسیاری بر روی بدنه‌ی خود دارند، طرحهای منحصر به فردی که بر زیبایی آن‌ها می‌افزاید.

برای بخش نشیمن گاه صندلی اداری کلاسیک در اکثر موارد از چرم استفاده می‌شود که با توجه به رنگ چوب می‌توان در رنگ‌های مختلف باشد.

فوم‌های این سبک از مبلمان اداری نیز از حالت ارتجاعی بالایی نیز برخودار هستند و به طور معمول از عمر و کارآیی بیشتری نیز برخوردار هستند.

 

میز اداری کلاسیک و صندلی اداری کلاسیک با توجه به این که از چوب ساخته می‌شود اغلب رنگ طبیعی دارد اما رنگ‌های قهوه ای، قهوه‌ای سوخته، سفید و گاهی مشکی جزو رنگ‌های محبوب در میان انتخاب خریداران این سبک از مبلمان اداری وجود دارد.

ظرافت و زیبایی در کنج‌ها، پایه‌ها، بازوهای صندلی جزو زیبایی‌های بی‌نظیر صندلی و میز اداری کلاسیک هستند. به صورت کلی می‌توان گفت ظرافت در طراحی و زیبایی در فضا که با نورپردازی خوب و فضا مناسب هنگام استفاده از مبلمان اداری ایجاد می‌شود، می‌تواند دگرگونی بسیاری در تجارت ایجاد کند اما شرط داشتن فضا وعدم داشتن فضای مناسب می‌تواند به صورت کامل نتیجه را عکس نماید.

از دیدگاه معماران داخلی و متخصصان دکوراسیون “نور” در بهتر نشان دادن و زیبا شدن فضا کمک شایانی خواهند کرد و تاثیر آن بر دکوراسیون کلاسیک فضای اداری بیشتر از دکوراسیون فضای اداری مدرن است.

 

مواد اولیه

پیش‌تر و در همین مقاله گفتیم که مبلمان اداری کلاسیک از چوب ساخته شده است. چوب عنصر اصلی مبلمان کلاسیک است که با هنر دست و در مواردی با استفاده از دستگاه برش کاری و کند و کاری شده است. استفاده از این عنصر طبیعی می‌تواند فضای خشک و سفت و سخت اداری را ملایم‌تر و قابل تحمل‌تر کند.

در حال حاضر چوب درختان راش، کاج روسی، صنوبر و چوب درختان جنگلی از مهمترین مواد اولیه برای ساخت مبلمان کلاسیک هستند.

هر کدام از این چوب‌ها با توجه به نقش و ویژگی‌هایی که در بافت خود دارند مشتریان اختصاصی خود را دارند، مشتریانی که چوب را به خوبی می‌شناسند و اهداف خرید خود را به خوبی می‌دانند.

 

نتیجه‌گیری

خریداران مبلمان اداری با توجه به شخصیت کاری خود، فضای اداری در اختیار، نوع کسب و کار، بودجه‌ی در اختیار و بازدیدکنندگان و شرکای خود می‌توانند اقدام به انتخاب انواع مختلف سبک‌های مبلمان اداری نمایند.

آن‌هایی که مبلمان اداری کلاسیک را انتخاب می‌کنند سبکی خاص، ویژه و مجللی را می‌پسندند. نوع انتخاب آن‌ها نیز تاثیر مستقیم بر آینده و برنامه‌های توسعه‌ای شرکت آن‌ها دارد. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب به بررسی موارد مهمی که در این متن گفته‌ایم، بپردازید.

اگر شما هم به دنبال مبلمان اداری در این سبک هستید، می توانید با ما در ارتباط باشید. تیم تولید مبلمان اداری، طراحی داخلی و دکوراسیون بینو با بیش از ده سال سابقه در تجهیز فضای ادارات دولتی، خصوصی و استارت آپ‌های ایرانی در مسیر انتخاب بهترین سبک و نوع مبلمان اداری همراه شماست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب