نظر: 0 مرداد 10, 1400

راهنمای خرید میز کار یا میز اداری برای کار در منزل

میز کار یا میز اداری – -بدون میز تحریر و محکم هیچگونه تنظیم دفتر کار در خانه‌ای نه تنها کامل بلکه ممکن نیست. در این مقاله پنج نکته اساسی برای انتخاب میز کار در منزل یا میز اداری شما جمع آوری شده است که می‌توانید با آن‌ها به خریدی درست دست بزنید.

اما پیش از خرید باید به پاسخ دقیقی از سوالات متفاوت برسیم. برای مثال: برای خرید میز کار با میز اداری می‌بایست چه اقداماتی انجام داد؟ انواع میزهای میز جمع و جور و تاشو برای فضای کوچک اداری در خانه را از کدام فروشگاه‌ها خرید کنیم؟

نحوه تزئین میز کار با میز اداری در منزل چگونه است؟

با ما تا انتهای این متن همراه باشید و اگر قصد خرید مبلمان اداری دارید، میتوانید از طریق سایت بینو اقدام فرمایید.

پنج ملاحظه اساسی برای انتخاب میز کار در منزل

پیدا کردن بهترین میزهای کار در منزل متناسب با شغل شما و فضای شما، کلید کار موثر در خانه است. در راهنمای خرید تخصصی که ما در این مقاله به شما ارائه می‌دهیم، جزئیاتی درباره نحوه انتخاب هوشمندانه میز کار یا میز برای شما آماده شده است.

قطعاً رعایت این نکات می‌تواند شما را به نتیجه‌ای بهتر برساند. چیدمان منزل شما تأثیر زیادی دارد که میز کار یا میز اداری دارد. از خاطر نبرید که همسان بودن میز کار می‌تواند فضای یکدست و آرامش بخشی برای شما ایجاد نماید.

برای مثال یک میز گوشه‌ای فضای زیادی را برای انجام کار در صورت داشتن فضای خالی فراهم درخانه برای شما فراهم می‌کند. اما برای یک خانه کوچکتر، ممکن است لازم باشد میز تحریر قابل حمل روی چرخ یا یک پایه لپ تاپ مناسب‌تر باشد.

سطح میز کار یا میز اداری

شاید یک انتخاب درست برای شما این باشد که بزرگترین میز کار در منزل را انتخاب کنید، زیرا وجود سطح و فضای مناسب برای انجام کار ضروری است. به یاد داشته باشید، اگر فضای بیشتری دارید، می‌توانید کشوهای میز کار را برای فضای ذخیره‌سازی اضافی اضافه کنید.

میز تحریر استاندارد با دو کشو عرض حدود ۱ متر دارد. اگر شخصیت درون گرایی دارید می‌توانید میز را در گوشه‌ای از اتاق بگذارید.

در این صورت میز تک کشو برای شما می‌تواند بهتر باشد. اما واقعاً کمبود فضا در میز کار یا میز اداری اتفاق می‌افتد؟ دقیقا پاسخ این سوال به کار شما بستگی دارد.

کار شما چگونه است؟ با اسناد و مدارک کار می‌کنید؟ یا بیشتر با سیستم‌های کامپیوتری مار می‌کند؟ کدام یک اولویت شماست؟

میز تحریر و سلامتی

یک مورد کلی در مورد کار اداری وجود دارد. شما زمان زیادی را پشت میز اداری خود هستید. این نوع کار دیگر وابسته به مکان نیست. شما چه در خانه و چه در محل کار اینگونه اید. اما باید بدانید که ساعت‌ها کار در پشت میز اداری در یک موقعیت غیر طبیعی برای کمر ضرر دارد. بیماری‌هایی نظیر کمر درد، درد گردن، عضلات دست، بازو و شانه‌ها از جمله موارد شایع در بین کارمندان است. اما شما می‌بایست برای جلوگیری از این وضعیت چه کاری را انجام دهید؟

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که تنظیم صندلی اداری می‌تواند از پشت شما حمایت کند. درد کمر را کاهش دهد. فشار بر روی زانو‌ها را کاهش دهد.

از کشش و آسیب بر مچ، بازوها و… جلوگیری کند. و در نهایت فضایی بهتر و امن‌تر برای شما ایجاد کند. اما نکته‌ای که این میان همیشه مغفول می‌ماند دید و زاویه‌ی دید شماست.

هیچ گاه این موضوع را فراموش نکنید که مانیتور خود را در میز کار یا میز اداری باید به گونه‌ای تنظیم کنید که چشمان شما روبروی مانیتور باشد. برای این کار می‌توانید میزهای سفارشی خرید کنید و یا از پایه‌های متنوعی که برای افزایش ارتفاع مانیتور هستند استفاده کنید.

فضاس ذخیره‌سازی

اگر دفتر کار منزل شما جمع و جور است و فضای کافی برای ذخیره‌سازی ندارید می‌توانید از کتابخانه‌ها و یا فایل‌های دیواری استفاده کنید. این فایل‌ها می‌توانند بر روی دیوار و مستقیما بالای مانیتور نصب شوند که علاوه بر دسترسی آسان فضای کار بهتری را نیز برای شما به وجود می‌آورند.

اما اگر فضای کافی در اختیار دارید می‌توانید از کابیت‌های چرخ دار استفاده کنید. این کابینت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند در زیر میز کار یا میز اداری قرار بگیرند. و دو یا سه کشو داشته باشند.

جنس میز کار یا میز اداری

امروزه بیشتر میزهای اداری از تخته خرده چوب یا MDF ساخته شده‌اند. یا در مواقعی ترکیبی هستند از چوب و فلزات. البته استفاده از MDF این روزها از محبوبیت بالایی بر خوردار است.

تنوع در رنگ ها، حالت دهی آسان، ترکیب راحت در ساختار با سایر مواد و همچنین دوام خوب می‌تواند شما را ترغیب به خرید آن کند. اما در خرید میز کار یا میز اداری برای کار در منزل همه چیز به شما بستگی دارد.

این که بخواهید نقطه‌ای که برای کار در نظر دارید متناسب با سایر نقاط خانه‌ی شما باشد یا خیر. این که بخواهید آن را به عنوان مکانی جداگانه در نظر بگیرید.

بسیاری از افراد برای ایجاد همگنی در ساختار دکوراسیون داخلی خانه‌ی خود MDF را انتخاب می‌کنند زیرا تنوع بالایی دارد.

اما افرادی که فضای کافی یا یک اتاق جداگانه برای کار خود در نظر دارند شاید اقدام به خرید میز فلزی ترکیب شده با چوب و یا حتی میز شیشه‌ای کنند.

جابه جایی

یکی از مواردی که عموم مشتریان ما با آن مشکل دارند، بحث جابه‌جایی میز کاری یا میز اداری است. واضح است که بسیاری از افراد هرساله مجبور به نقل‌مکان می‌شوند. در این‌گونه موارد وزن و جنس میز اداری از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. میز شیشه‌ای امکان شکستن دارد. میز فلزی از وزن زیادی برخوردار است.

میز تمام چوبی امکان آسیب‌پذیری بسیاری دارد. در این‌گونه موارد بهتر است میز کاری یا میز اداری را انتخاب کنیم که قابلیت جابه‌جایی را داشته باشد. این قابلیت جابه‌جایی ممکن است با چرخ‌هایی که زیر میزها تعبیه می‌شود باشد و یا با سهولت در جداسازی بخش‌های مختلف آن.

نتیجه گیری

خرید میز کار یا میز اداری یکی از ارکان کار در خانه است. با توجه به همه گیری کرونا و عدم واکسناسیون عمومی و همچنین‌عدم کنترل بیماری در سطح دنیا با وجود موارد جهش یافته‌ی ویروس کرونا، کار در خانه بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

توجه بیش از پیش به این موضوع اهمیت میز اداری و صندلی اداری که در خانه با آن کار می‌کنید یا بیشتر می‌کند. بنابراین می‌بایست پیش از خرید میز اداری نکات مهمی را در نظر داشته باشید.

رعایت هر کدام از نکات ذکر شده می‌تواند کار را بهتر و بر عملکرد و بازدهی کار شما موثر باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب