اگر شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که با توجه به همه گیری اخیر ترجیح می‌دهند در خانه کار کنند، فضای کار شما باید به گونه‌ای طراحی شود که بتوانید مثمر ثمر باشید. نخستین رفتار عملی که شما بایست نشان داده و انجام دهید این است که اتاقی را انتخاب کنید تا منحصراً به عنوان دفتر کار برای شما استفاده شود. شما در زمان حضور در این اتاق، می‌بایست قادر باشید تا همه جنبه‌های شغلی خود را کنترل کنید. با این حال پیش از اینکه ابزارهای و وسیله‌های کاری خود را به آنجا انتقال دهید مواردی را می‌بایست بررسی کنید.
انچه در ادامه‌ی این گزارش آن را مرور خواهیم کرد نتیجه‌ی بیش از ده سال تجربه و تحقیق در بازار توسط گروه فنی، مطالعه‌ی بازار و پشتیبانی ماست که در اختیار شما قرار گرفته است. این روزها و در یکسال اخیر نیز با توجه به همه‌گیری کرونا، ما توانسته ایم تعداد زیادی از اتاق‌های کاری در خانه را تجهیز نماییم.  آن‌چه که به عناون یک گزارش حاوی پنج بند برای شما به نگارش درآمده است به جرئت می تواند تنها نمونه‌ی گزارش ایرانی در زمینه‌ی تجهیز اتاق کاری در خانه باشد. در ادامه فهرستی از موارد مهمی که تیم فنی و پشتیبانی ما در یکسال اخیر جمع اوری کرده‌اند را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

طراحی فضای کاری در خانه می‌تواند عملکرد شما را تحت تاثیر قرار دهد.
طراحی فضای دفتر کار در خانه می‌تواند عملکرد شما را تحت تاثیر قرار دهد.

۵ روش موثر در ایجاد دفتر خانگی

چگونه اتاق مناسب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک اتاق مناسب کدام ویژگی‌ها را می‌بایست در نظر داشته باشیم. کدام خصوصیت می بایست برای ما مهم تلقی شود. برای بهتر شدن انتخاب کمی از دور به خانه‌ی خود نگاه کنید. ممکن است یک اتاق خواب اضافی در خانه‌ی خود داشته باشید که بتوان از آن به عنوان دفتر استفاده کرد. این ایده آل‌ترین حالت برای شما خواهد بود. البته می‌بایست اتصال اینترنتی خوبی داشته باشید. در صورت‌ عدم وجود اتاق خالی در خانه می‌تواند بخشی از خانه‌ی خود را برای آن کار در نظر بگیرید.
البته بهترین انتخاب آن است که از اتاق‌نشیمن برای این کار استفاده نکنید اما اگر می‌تواند در طراحی فضا آن قدر ماهرانه عمل کنید که آن بخش را به صورت جداگانه در نظر بگیرید و تمرکز خود را از دست ندهید می‌توانید دست به این کار بزنید.

به تجهیزات دفتری و مبلمان اداری اصلی و مورد نیاز خود فکر کنید. 

بدیهی است که شما به یک میز اداری برای کار احتیاج دارید. میز اداری انتخاب شده توسط شما می‌بایست به اندازه کافی بزرگ باشد تا فضای زیاد و مورد نیاز برای شما را داشته باشد. طبیعتاً فضای لازم برای سیستم رایانه‌ای، چاپگر و قفسه‌ها و تقسیم کننده‌های پرونده‌های مورد بررسی را نیز داشته باشد. ابزار بعدی که به آن نیاز خواهید داشت یک صندلی اداری خوب، راحت، زیبا و مطابق با ارگونومی بدن شماست. شما اگر در منزل مشغول به کار شوید می‌بایست مدت زمان زیادی را پشت میز اداری خود بگذارنید و در نتیجه‌ی این زمان طولانی وجود صندلی و همچنین میز متناسب با آن از ضررویات کاری به شمار می‌آید.

قفسه و کابینت را از خاطر نبریم.

ابزار دیگر مورد استفاده‌ی شما قفسه‌هایی برای پرونده‌ها خواهد بود. زمانی که شما در خانه مشغول به کار هستید به علت‌ عدم وجود فضای اداری امکان درهم‌ریختگی در میان پرونده‌ها برای شما وجود خواهد داشت. این دقیقاَ نقطه‌ی مقابل سازمانی است که در آن مشغول به کار هستید. شما به هر اندازه که در محل کار منظم هستید در زمان کار در منزل ممکن است آن ویژگی‌ها را را نداشته باشید. از این رو می‌بایست قبل از وقوع اتفاق این چنینی به فکر راه‌حلی برای آن باشید. تنها راه موجود استفاده از قفسه‌، کابینت‌های مختلف است.

البته باید به این نکته توحه کنیم که ممکن است شما برای جلوگیری از چنین مشکلی اقدام به ذخیره‌سازی پرونده‌ها در فضای ابری که میزبان‌های دیجیتال به شما می‌دهند، کنید. اما به هیچ وجه نمی‌توانید لزوم استفاده از برگه را با توجه به سیستم اداری کشورمان کتمان کنید.

فضای مناسب ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید بیشتر وقت خود را در دفتر جدیدی که با توجه به سلیقه‌ی خود برای خودتان آماده کرده‌اید، سپری کنید، باید محیط مطبوعی داشته باشد. محیط مطبوع زمانی است که متناسب با سلایق و احوال شما طراحی شده باشد.  شما می‌توانید از برخی گیاهان مصنوعی برای افزودن رنگ سبز و چند چاپ دیوار با احساس خوب استفاده کنید. در تنظیم و انتخاب به روشنایی و نور دقت بسیاری نمایید.

از منابع موجود به بهترین وجه استفاده کنید.
اگرچه سفارش بسیار تجهیزات و مبلمان اداری خوب است، اما اگر شغل خود را شروع کرده‌اید، تا آنجا که می‌توانید به پول نیاز دارید، بنابراین از آنچه در اختیار دارید استفاده کنید. در مواردی که مجبورید روی چند مورد سرمایه‌گذاری کنید، کیفیت را در نظر بگیرید، زیرا می‌خواهید تجهیزات و مبلمان اداری برای شما دوام و راحتی را همراه با هم داشته باشد.

آرامش و زیبایی محل کار در خانه به افزایش روحیه شما کمک می کند.
آرامش و زیبایی دفتر کار در خانه به افزایش روحیه شما کمک می کند.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.
بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.