نظر: 0 اردیبهشت 19, 1400

۶ عاملی مهم برای خرید و انتخاب مبلمان اداری خوب

خرید و انتخاب مبلمان اداری خوب کاری بسیار دشوار است. ممکن است شما ساعت‌ها و روزها در فروشگاه‌ها رفت آمد داشته باشید.

اما به آنچه می‌خواهد نرسید. این فرآیند آن قدر سخت است که بسیاری از مدیران را از پیش خسته می‌کند. آن‌ها می‌دانند که انتخاب و خرید  خوب به چه میزانی دشوار است.

مدیران می‌دانند برای داشتن سازمانی شایسته و پیشرو به مبلمان اداری مدرن نیازمند هستند.

اما فرآیند خرید و انتخاب مبلمان اداری خوب چگونه است؟

چه پارامترهایی را می‌بایست مد نظر قرار دهند؟ کدام بخش مهم‌تر است؟

آیا کارمندان نسبت به آن‌ها احساس خوبی دارند؟

 

۶ نکته‌ی مهم در انتخاب و خرید مبلمان اداری خوب برای سازمان و ادارات

انتخاب و خرید مبلمان اداری خوب و مناسب به اندازه انتخاب جایگاه، منطقه، و فضای اداری دفتر مهم است. این نه تنها به رفاه کمک می‌کند، بلکه بر بهره وری دفتر نیز تأثیر می‌گذارد.

کارمندان را در فضایی پویا و بانشاط قرار می‌دهد.

بنابراین، پیش از شروع فرآیند انتخاب و خرید مبلمان اداری خوب به نکات زیر توجه کنید. این نکات می‌تواند به شما در انتخابی مناسب و شایسته بسیار کمک کند.

 

هزینه و بودجه‌ی در نظر گرفته شده

در سازمان‌ها و ادارات هر میزان که هزینه می‌شود، انتظار خروجی و بازگشت سرمایه وجود دارد. از این رو صرف میزان زیادی برای انتخاب و خرید مبلمان اداری خوب امری قابل توجه محسوب می‌شود.

به همین خاطر پیش از خرید مبلمان اداری برای خود می‌بایست میزان هزینه‌ی در اختیار را در نظر بگیرید. آگاهی از بودجه می‌تواند شما را به یک انتخاب درست برساند.

این باعث می‌شود که انتخاب‌های شما در لیست همسان شوند. در مکان‌های درستی به دنیال مذاکره و یافتن مبلمان اداری باشید. البته مدیر شما و خود شما می‌بایست این موضوع را به خاطر بسپارید که مبلمان اداری و خرید مبلمان اداری یک سرمایه‌گذاری در شرکت شماست.

 

بررسی نیازمندی‌ها

کارمندان در یک فضای اداری بیشتر زمان روز را نشسته اند. به همین خاطر دو ابزاری که آن‌ها بیش از اندازه با آن‌ها کار می‌کنند میز اداری و صندلی اداری است.

از این رو در هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری خوب، می‌بایست به این بخش از مبلمان اداری بیشتر از پیش توجه نمایید. امروزه با توجه به اهمیت سرمایه انسانی در سازمان ها، استفاده از صندلی اداری و میز اداری ارگونومیک رواج یافته است.

میز اداری و صندلی اداری ارگونومیک به سلامتی کارمندان کمک بسیاری می‌کند. فضای کاری را راحت‌تر و آسایش را برای آن‌ها به همراه دارد.

البته بررسی نیازمندی‌ها به صندلی اداری و میز اداری محدود نمی‌شود. شما می‌بایست در انتخاب و خرید خوب به این نکته توجه کنید که نیازمندی‌های غیر کاری کارمندان نیز چگونه است.

مبلمان استراحت می‌خواهید. مبلمان مدولار در سیستم کاری شما چگونه می‌شود. چه مقدار به کابینت، فایل و… به صورت کلی فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید.

چه مقدار فضای شخصی می‌خواهید. آیا به اتاق کنفرانس نیاز دارید؟ به اتاق کارگروهی چطور؟ این‌ها همگی نیازمندی‌هایی هستند که شما برای کار خود آن‌ها را می‌بایست بررسی نمایید.

 

مناسب با فضای کاری، انعطاف‌پذیر و راحت

یکی از نکات مغفول در انتخاب و خرید مبلمان اداری‌ عدم توجه به تناسب و انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری آن با فضای کاری است. انعطاف‌پذیری و همسانی در فضای اداری می‌گوید که میزهای اداری به گونه‌ای انتخاب شوند که هر فرد بتواند در آن به کار خود تسلط داشته باشد.

تسلط به این معناست که همه‌ی افراد به میز ال شکل و یا یو شکل نیازمند نیستند.

تمامی کارمندان به سیستم کامپیوتری نیاز ندارند.
در انتخاب و خرید خوب، زمانی که به این نکات توجه کنید تعادل را در فضای کاری خود ایجاد نموده اید. از طرفی به میزان بسیار زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید.

 

متناسب با فضا خرید کنید

پیش از خرید فضای خود را اندازه گیری کنید. بسیاری از خریداران پس از انتخاب و خرید مبلمان اداری خوب و حمل آن به فضای اداری خود متوجه می‌شوند که نمی‌توانند آن را حمل کنند.

میز اداری از درب داخل اتاق نمی‌رود رنگ‌ها انسجامی با فضا ندارد.

کارمندان در جابه جایی به مشکل بر می‌خورند و… . از این رو پیش از خرید به اندازه گیری فضا اقدام نمایید. دانستن و شناختن فضا در انتخاب به شما کمک می‌کند.
در انتخاب و خرید مبلمان اداری خوب می‌بایست به این نکته توجه کنید که رفت و آمد کارمندان به خوبی صورت بگیرد.

اگر مراجعه کننده دارید مکان نشستن و انتظار آن‌ها را نیز بهتر است در نظر بگیرید.

 

آنچه را خرید کنید که نماینده نام تجاری شماست

انتخاب و خرید مبلمان اداری ورای انچه تاکنون گفتیم، یک دلیل عمده دارد و آن تغییر در چهره‌ی سازمانی شماست. تغییر چهره‌ی سازمانی بدان معناست گه مبلمان اداری شما از صندلی و میز اداری گرفته تا میز پذیرش و ورودی سازمان و حتی موکت به کار رفته برای کف ساختمان شما می‌بایست به نوعی نمادی از ساختار و برند تجاری شما باشد. هر فردی وارد سازمان شما می‌شود رنگ سازمانی شما را بشناسد.

علاوه بر این خود را در فضایی ببیند که دوستانه است و بدون هیچ کنشی می‌تواند به انجام کار خود بپردازد.

همچنین در انتخاب و خرید مبلمان اداری خوب به این نکته توجه کنید که استفاده از رنگ‌های متضاد و زیاد همیشه مناسب نیست. سعی کنید از یک طیف رنگی خاص استفاده کنید تا از ایجاد هر گونه خطا جلوگیری کنید.

 

نگهداری و تعمیر

شما پیش از نهایی کردن انتخاب و خرید مبلمان خوب، برای سازمان خود می‌بایست یک موضوع را به شدت تحت بررسی قرار دهید و ان فرایند نظافت، تمیز کاری و تعمیرات و نگهداری مبلمان اداری است.

فرآیند ان باید به گونه‌ای باشد که شما بتوانید بخش نظافت را به عهده بگیرد.

همچنین در صورت خدمات دهی شرکت فروشنده از تعمیرات و نگهداری ان نیز استفاده کنید.
تمام فاکتورهای گفته شده در انتخاب و خرید مبلمان اداری تاکنون زمانی که در کنار این ویژگی قرار بگیرند، نتیجه‌ای خوب و عالی را در اختیار شما قرار خواهند داد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب