نظر: 0 اسفند 16, 1400

کاهش استرس با مبلمان اداری

کاهش استرس با مبلمان اداری یکی از جدیدترین نتایجی است که به مبلمان اداری نسبت داده می‌شود. تحقیقات بسیاری ثابت کرده که مبلمان اداری می‌تواند منجر به بهبود وضعیت کاری و سلامت کارمندان شود. علاوه بر این می‌دانیم که کار به عنوان ایجاد کننده استرس شناخته شده است و وقتی کسب و کارها شروع به بازگشت به دفتر فیزیکی می‌کنند، پس از تقریباً دو سال پس از حضور کرونا، استرس محل کار می‌تواند به حداکثر برسد. استرس در محیط کار نه تنها منجر به مشکلات سلامتی می‌شود، بلکه باعث کاهش بهره وری نیز می‌شود. اگر صاحب کسب و کار هستید می‌توانید چند قدم ساده برای کاهش استرس در محل کار بردارید. با ما همراه باشید تا این چند گام را با هم مرور کنیم.

استرس محل کار چیست؟

قبل از اینکه بتوانید استرس را در محل کار کاهش دهید، باید واقعاً درک کنید که استرس محل کار چیست و چگونه می‌تواند بر شما و کارمندانتان تأثیر بگذارد. استرس محل کار یک چیز واقعی است و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه کارمندان و بهره وری آن‌ها داشته باشد. مطالعات تخمین می‌زنند که استرس سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار برای مشاغل آمریکایی هزینه دارد و محل کار به عنوان منبع شماره یک استرس برای کارمندان شناخته شده است.
همچنین مشخص شده است که ۳۰ درصد از کارمندان آنقدر استرس دارند که در کارشان اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بهره وری و تأثیرگذاری کمتری داشته باشند. استرس محل کار نه تنها منجر به کاهش بهره وری می‌شود، بلکه می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی برای کارمندان شود. کاهش استرس در محیط کار بهترین راه برای موثر و پرانرژی نگه داشتن سازمان است.

برخی از دلایل استرس در محل کار

استرس محل کار می‌تواند ناشی از حجم کار، عدم امنیت شغلی، و مشکلات پرسنلی، از جمله موارد دیگر باشد. برخی از عواملی که معمولاً منجر به استرس در محل کار می‌شوند عبارتند از:

ساعت‌های طولانی
حجم کار سنگین
تغییرات درون سازمانی
ضرب الاجل‌های فشرده
تغییرات در وظایف شغلی‌عدم امنیت شغلی‌عدم استقلال و کار خسته کننده
مهارت‌های ناکافی برای کار
مدیریت جزء نگر
محیط کار و فضای نامناسب
کمبود منابع و تجهیزات مناسب (این یکی از مهمترین بحث هاست و پژوهشگران را به این نتیجه رسانده است که کاهش استرس با مبلمان اداری ممکن است.)
فرصت‌های رشد و تبلیغات اندک
آزار و اذیت یا تبعیض
روابط ضعیف با همکاران یا روسا
حوادث بحرانی یا رویدادهای مهم دیگر

چگونه با مبلمان اداری استرس را کاهش دهیم

پیامدهای منفی ناشی از استرس به قدری قوی است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک اپیدمی جهانی اعلام شده است. کاهش استرس در محل کار کلید موفقیت کسب و کار شما است. اما راه‌های کاهش استرس با مبلمان اداری چگونه است؟

ورزش را در فضای اداری

از کارکنان بخواهید در طول روز کاری پیاده روی یا ورزش کنند. فعالیت بدنی می‌تواند خلق و خوی افراد را بهبود بخشد و او را دوباره تقویت کند. گزینه‌های میان وعده سالم را در اختیار کارمندان قرار دهید تا در طول روز از آن لذت ببرند. اگر بدانند که کسب و کار به دنبال سلامتی و تندرستی آن‌ها است، باعث می‌شود کارمندان احساس ارزشمندی کنند. استفاده از مبلمان ارگونومیک در این بخش می‌تواند خود را نشان دهد.
شما می‌توانید با خرید مبلمان اداری ارگونومیک به کارمندان حس ارزشمندی بدهید. پس کاهش استرس با مبلمان اداری ارگونومیک می‌تواند یکی از سهل الوصول‌ترین ابزارها برای کارفرما باشد.

چیدمان مبلمان اداری و دکوراسیون

استرس زیادی می‌تواند ناشی از محیط باشد. در مورد هر جنبه‌ای از فضای اداری خود و آنچه انجام می‌دهد (وجود تجهیزات، مبلمان اداریف صندلی اداری، میز اداری و…)، فکر کنید. چیزهای ساده‌ای مانندارتفاع پارتیشن‌ها می‌تواند بر تعامل کارکنان تأثیر بگذارد. دفتر خود را با یک طرح رنگ جدید تزئین کنید، گیاهان یا مبلمان اداری جدید اضافه کنید. اگر افرادی که اغلب با هم کار می‌کنند در نزدیکی یکدیگر نمی‌نشینند، آن‌ها را به هم نزدیک‌تر کنید. اگر کارمندانی را می‌شناسید که به خوبی با هم کار نمی‌کنند، آن‌ها را جدا کنید.
پس از مدت کوتاهی با ایجاد این تغییرات متوجه کاهش استرس و بهبود فضای کاری می‌شوید. بنابراین کاهش استرس با مبلمان اداری و تغییر چیدمان آن یکی از راه‌های خوب و ارزان است.

ساعات کاری انعطاف‌پذیر

به کارمندان اجازه دهید ساعاتی را که راحت هستند، کار کنند. قرار نیست همه افراد راندمان بهتری در صبح داشته باشند و افرادی هستند که بعدازظهرها و عصرها بهره وری بیشتری دارند. به کارمندان خود اجازه دهید از راه دور کار کنند و برای زمان شروع و پایان انعطاف‌پذیری داشته باشند. این آزادی برای روحیه اداری عالی است و این خط مشی به کارمندان نشان می‌دهد که به اندازه کافی به آن‌ها اعتماد دارید.

فضایی برای استراحت

اطمینان حاصل کنید که در فضای اداری خود منطقه‌ای را دارید که کارمندان بتوانند برای استراحت و دور شدن از استرس محل کار به آنجا می‌روند. یک اتاق کوچک، یک فضای استراحت یا یک فضای آشپزخانه با نشیمن، همگی می‌توانند مکان‌های عالی برای کارمندان برای فرار از مشکلات و کاهش استرس باشند. این یکی از جدید‌ترین روش‌ها برای کاهش استرس کارکندان است. طراحی فای کافه و استراحت برای کارمندان با مبلمان اداری متنوع می‌تواند رویحه آن‌ها رابهبود ببخشد.
در ضمن به بهره وری آن‌ها کمک می‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که ایجاد فضاهای نوین اداری به مانند اتاق بازی، اتاق استراحت و کافه در فضای اداری می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های کاهش استری با مبلمان اداری شناخته شود.

کارمندان را بشناسید

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید برای کاهش استرس در محل کار انجام دهید این است که کارکنان را به رسمیت بشناسید. کارکنان دوست دارند که به خاطر کاری که به خوبی انجام شده است مورد ستایش قرار بگیرند و تشخیص موفقیت آن‌ها می‌تواند منجر به افزایش عمده در تعامل شود. درک کنید که همه کارمندان یکسان نیستند، بنابراین برخی ممکن است با شناسایی عمومی پیشرفت کنند در حالی که برخی دیگر از تحسین خصوصی سود بیشتری خواهند برد.

نتیجه گیری

مهم نیست که چگونه تصمیم به انجام آن دارید، باید استرس را در محل کار کاهش دهید. رویدادهای جاری می‌توانند به شدت بر خلق و خوی افراد و سطح استرس او تأثیر بگذارند، و شما باید سعی کنید محل کار را به عنوان نقطه‌ای امن برای کارمندان تبدیل کنید. کاهش استرس با مبلمان اداری ممکن است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب