چگونه میتوان با چیدمان مبلمان اداری، بهرهوری را افزایش داد؟
برای عملکرد روزمره و ممتد هر شرکت، رضایت کارکنان یک گام اساسی است. این نکتهی بسیار مهمی تلقی میشود زیرا دفتر اداری، فضایی است که همه وظایف و امور محوله از سمت کارفرما به کارمند دار طول روز در آنجا میشود. انتخابی خوب و شایسته در مبلمان اداری میتواند با چیدمان مبلمان اداری به صورت شایسته در فضای شرکت، اداره و یا سازمان، بهره وری را افزایش دهند.
قطعاً شما هم بر این موضوع صحه میگذارید که وقتی کارمندانتان تمرکز و آرامش بیشتری داشته باشند، نتایج سازندهتر، مفیدتر و شایستهتری برای کسب و کار شما رقم خواهد خورد. برای تولید بیشتر و حرکت به سمت اهداف بلند مدت، شما به عنوان کارفرما باید فضای مناسب را ایجاد کنید.
نقش چیدمان مبلمان اداری در بازدهی کارمندان
برای ایجاد یک فضای شایسته و هیجانانگیز برای ادامه کار در دفتر کسب و کار خود، باید یک محیط سازنده و پویا طراحی کنید. این محیط در طول زمان کوتاهی به شما نشان خواهد داد که کارکنان شما همیشه در سطح بالایی هستند. آنها از بازدهی بالایی برخوردارند. شادابی و نشاط دارند. فضای همدلی در کسب و کارتان موج میزند. رقابت سازنده و مفیدی بین واحدها وجود دارد.
ما در این گزارش سعی کردهایم بهترین روشها برای بالا بردن بهره وری کارکنان شما را که از راه طراحی و ایجاد فضا به وسیلهی چیدمان مبلمان اداری امکانپذیر است را به شما ارائه نماییم. این پیشنهادات بدون شک حاصل سالها کار و تلاش مهندسی ظراحی و فمنی ماست که به شما ارائه میگردد.
مبلمان اداری را مناسب انتخاب کنید
اگر از صندلی اداری راحت در دفتر خود استفاده نمیکنید. اگر استفاده از صندلی اداری به شما احساس خوبی نمیدهد. اگر پس از پایان ساعات کاری احساس درد در ناحیه عضلات گردن و کمر خود دارید. آیا احساس تغییر در ستون فقرات خود دارید؟ دراین حالت کار در محیط دفتر برای کارمندان شما و خود شما بسیار دشوار خواهد بود. باید این را بپذیرید که کار کردن در کسب و کار شما برای سلامتی آنها خطرناک خواهد بود.
کارمندان با گذراندن ساعتهای طولانی بر صندلی اداری و میز اداری خود دچار مشکلات جسمی و روحی شده اند. آنها مدت زیادی با سیستمهای رایانهای مشغول به کار بودهاند و احساس خستگی و درد دارند. اینها موانع سلامتی است که کارمندان را از شما دور خواهد کرد. از این رو کارمندان شما مدام دچار مشکلات جسمی میشوند و تمایلی برای ادامه همکاری و یا همکاری بلند مدت با شما نخواهند داشت.
اگر کارمندان شما در زمان نشستن محیط مناسب و احساس راحتی نداشته باشند، احساس استرس میکنند. هرگز نمیتوانند روی کار تمرکز کنند. به همین دلیل شما برای افزایش بهره وری نیاز به خرید مبلمان اداری مناسب دارید. خرید بهترین مبلمان اداری مانند میز اداری، صندلی اداری، کمد و فایل اداری میتواند رضایتمندی را در بین کارمندان شما افزایش دهد.
استفاده از چیدمان مبلمان اداری برای ساخت فضا
در دفتر کار خود یک مکان استراحت خوب ایجاد کنید تا بتوانید روحیه کارمند خود را شاد نگه دارید. تا بتواند با جانمایی مناسب محل کار بهرهوری را افزایش دهد. بیشتر کارمندان فضایی را میخواهند که بدون استرس داشته باشند. میتوانید اتاقی را به عنوان اتاق کافه را با بهترین میان وعدهها و نوشیدنیها برای آنها فراهم کنید. ایجاد اتاق ورزش و یا اتاق بازی نیز از این گونه امکانات است. جالب است بدانید شرکتهای پیشرو سالهاست این شیوه را در محل کار خود به کار بسته اند. شما به عنوان صاحب کسب و کار باید بدانید که برای پیشرفت کار در یک محیط سالم مهم است که به کارمندان خود روحیه بدهید.
فضای اداری شیک و شایسته
دست شما برای طراحی و استفاده از امکانات باز است و میتوانید کارهای زیادی انجام دهید تا یک فضای اداری بینقص با بهترین طراحی ایجاد کنید. با داشتن فضای اداری مناسب، میتوانید بهرهوری کارمندان را تا حد بسیار زیاذی افزایش دهید. برای بدست آوردن فضای مناسب دفتر، نیاز به مبلمان ارگونومیک به شدت احساس میشود. برای شادتر و سالمتر کردن کارمندان، صندلیهای پشتیبان و میزهای هم شکل و میزهای کارگروهی و استفاده از رنگهای متنوع نقش مهمی دارند.
نقش نور در چیدمان مبلمان اداری را دستکم نگیرید
روش دیگر در افزایش سطح بهره وری در محل کار، داشتن نور مناسب، استاندارد و تا حد امکان طبیعی است. رنگ روشن به همه انرژی میبخشد. همچنین، فضای مثبتی ایجاد میکند که یک محیط خلاق را پایدار و تشویق میکند. تهیه ابزارهای ایجاد نور مناسب با اشکال هندسی و جذاب انتخاب خوبی برای به دست آوردن نتایج مثبت در حین کار است.
پیشنهاد ما
تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فمنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر میکنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. اینها و بسیار ناگفتههای دیگر که در مقالات قبلی آنها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.
بنابراین اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.