چگونگی انتخاب میز پذیرش – فضایی ورودی کاملاً منعکس کننده فرهنگ تجارت، مأموریت و حرفه‌ای بودن شماست. میزهای پذیرش با ظاهری هوشمند و عملکرد بالا، در مرکز اصلی دیداری قرار دارند.

از اولین برداشت تا هر بازدید پس از آن، منطقه پذیرش شما بسیار گویای این موضوع است. نه تنها در مورد مشاغل خود بلکه در مورد نحوه مراقبت از مشتریان آینده و مشتریان فعلی نیز.

اگر وظیفه تأمین منابع، میز پذیرش یا مجموعه پذیرش برای لابی شرکت یا دفاتر مشتری خود را بر عهده داشته‌اید، می‌دانید که انتخاب‌های موجود در بازار بسیار متنوع است. برای کمک به شما در گذر از این تنوع بیشمار، در زیر راهنمای جامعی در مورد نحوه انتخاب میزهای پذیرش ارائه داده ایم.

میز پذیرش چیست؟

یک مسئول پذیرش پشت میز پذیرش می‌نشیند. وظیفه آن‌ها استقبال از مشتریان، همکاران، بیماران، بررسی زمان برای قرار ملاقات‌ها و انجام کارهای مختلف دیگر در بین سلام و احوالپرسی است. یک میز پذیرش برای مشتری‌ها و کارمندان از نظر زیبایی و لذت بخشی ساخته شده است.

به طور معمول، این میزها از دو جز تشکیل شده اند:

میز پذیرش – به مشتریان و پذیرندگان اجازه می‌دهد تا گفت و گو را آغاز کنند.

میز نشستن – به حریم خصوصی پذیرنده امکان می‌دهد کار خود را بین سلام و احوالپرسی مشتریان یا بیماران انجام دهد. این میز پشت پیشخوان پذیرش قرار دارد.

میزهای پذیرش را می‌توان در مکانهای مختلف تجاری مانند دفاتر مراقبت‌های بهداشتی، دفاتر دولتی، فروشگاه‌ها، لابی بانک‌ها، ساختمانهای اداری، لابیهای آپارتمانهای شهر، لابی هتل‌ها، رستورانها و سالنهای سطح بالا، سالن‌های آرایش و ناخن، اسپا، و… مورد استفاده قرار داد.

 

بهترین شکل برای میز پذیرش چیست؟

علاوه بر شکل و فضای اتاق، هنگام انتخاب شکل برای میز پذیرش، می‌بایست شرایط محیط کار خود را نیز در نظر بگیرید.

مربع. ایده آل برای دفاتر کوچک با فقط یک پذیرنده که در یک زمان مشخص کار می‌کند. دارای سه ضلع مساوی و پشت باز است. میزهای پذیرش مربعی شکل، ظاهری ساده برای دفاتر بدون سبک مشخص دارند.

منحنی

باعث صرفه جویی در فضا در مناطق کوچک تا متوسط می‌شود. در جلو با لبه خمیده رو به مشتری خم است. میز پشتی کمترین فضای را اشغال می‌کند و می‌تواند در گوشه یا موازی با دیوار قرار بگیرد.

گرد

فضای کافی و خالی را از هر جنبه ارائه می‌دهد. در مناطق متوسط تا بزرگ به خوبی کار می‌کند. برای ورود و خروج غالباً یک شکل دایره تقریباً کامل دارد که از پشت بریده شده است.

L شکل

دو ناحیه کاری پشت پیشخوان پذیرش را به هم متصل می‌کند. به متخصص پذیرش اجازه می‌دهد تا به راحتی از یک سطح کار به سطح دیگر بچرخد.

U شکل

برای فضاهای پذیرایی بزرگ به اندازه کافی جادار است که امکان پذیرش چندین پذیرنده همزمان را فراهم می‌کند. یک پیشخوان پذیرایی در جلو با یک میز پشت و دو میز کار اضافی با یا بدون پیشخوان در بالا ارائه می‌دهد.

 

چگونه میز پذیرش مناسب را انتخاب کنیم؟

 

برای اطمینان از دریافت میز پذیرش با اندازه مناسب، برخی از قوانین کلی وجود دارد که می‌توانید هنگام انتخاب مورد مناسب برای فضای خود اعمال کنید.

فضای خود را با دقت اندازه گیری و ترسیم کنید.

حتماً عناصر معماری را که ممکن است مانع ایجاد شوند مانند پنجره‌ها، درب‌های چرخان داخلی، فضای کار داخلی و غیره مد نظر قرار دهید.

محاسبه کنید که از هر طرف چه فضایی برای کارکنان و مشتریان نیاز دارید تا بتوانند آزادانه حرکت کنند.

برای گردش شعاع پشت میز حداقل ۱.۵ متر یا بیشتر فضا در نظر بگیرید.

برای جابجایی و تححرک کافی میان مشتریان، ۳ میز بیشتر بین میز پذیرش و دیوارهای اطراف یا وسایل اطراف قرار دهید.

عرض میز شما نباید بر فضای پذیرایی شما غلبه کند.

میز پذیرش یک نفره (۱.۵ متری) در مناطق کوچک بهترین عملکرد را دارد.

یک میز پذیرایی دو نفره (۲.۱ متری) در یک فضای پذیرایی در اندازه متوسط مناسب‌تر خواهد بود.

در یک فضای بزرگ، مانند یک بانک یا لابی برج اداری، یک میز تحریر بسیار گسترده فضای منطقه را متعادل می‌کند.

 

بهترین مواد میز پذیرش کدامند؟

منطقه پذیرش شلوغ جریان مداوم فعالیت را خواهد داشت. به همین ترتیب، میز کار شما در اثر سختی قرار گرفتن در معرض روزانه فرسوده می‌شود. موادی که برای میز پذیرایی خود انتخاب می‌کنید بیشتر با دوام و بودجه مطلوب تعیین می‌شوند. در زیر مواد متداول مورد استفاده برای ساخت میزهای پذیرش را ذکر کرده ایم.

لمینیت – مقرون به صرفه و با دوام. به راحتی خراشیده نمی‌شود و فرو نمی‌رود. در طیف وسیعی از رنگهای ثابت موجود است.

روکش چوب

از نظر هزینه و دوام بین ورقه ورقه و چوب قرار می‌گیرد. روکش چوب یک لایه نازک از چوب اصلی است که به تخته خرده چسبیده است. ظاهر چوب واقعی را بدون هزینه زیاد ایجاد می‌کند. به نگهداری نیاز دارد. سبک‌های مختلفی شامل سنتی، انتقالی، مدرن و معاصر را شامل می‌شود.

چوب جامد

با دوام‌ترین و پر هزینه‌ترین مواد را دارد. مستعد خراشیدن و پایین آمدن کیفیت است. محبوب‌ترین گزینه برای مکان‌های لوکس مانند هتل‌ها، بانک‌ها و موسسات حقوقی.

فلز

قوی، با دوام و مقرون به صرفه. شامل انواع فلزات مانند آلومینیوم، فولاد و آهن است. در دفاتر صنعتی و مینیمالیستی به زیبایی کار می‌کند. می‌توان با شیشه مات یا شفاف ترکیب کرد.

شیشه

با دوام، با قیمت متوسط، نگهداری آسان. شیشه مات حریم خصوصی مجموعه پذیرش را فراهم می‌کند همانطور که شیشه شفاف این کار را نمی‌کند. به عنوان شیوه‌ی طراحی، شیشه برای قسمت میز پیشخوان، میز اداری و سایر اجزای ساخته شده از فلز، روکش، ورقه ورقه یا چوب استفاده می‌شود.

 

میز پذیرش خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

همانند میزهای استاندارد، میزهای پذیرش مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و راه حل‌های ذخیره‌سازی را متناسب با نیازهای شما ارائه می‌دهند مانند:

کشوها و کابینت‌های داخلی

پریز برق در سطح میز برای رایانه‌ها و تجهیزات دفتری.

فضای کاری بزرگ

کشوهای مخصوص صفحه کلید

سیستم عامل و مانیتور

 

سخن پایانی

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد.

این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید مبلمان اداری و ورود به فروشگاه وجود دارد.

تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم