نظر: 0 بهمن 12, 1400

چگونه یک منطقه پذیرش ایجاد کنیم

چگونه یک منطقه پذیرش ایجاد کنیم در این مقاله به بررسی دقیق ساخت یه منطقه پذیرش خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

منطقه پذیرش کسب و کار شما اولین تاثیر را بر بازدیدکنندگان می‌گذارد. این اولین چیزی است که آن‌ها می‌بینند و اغلب، جایی است که منتظر می‌مانند تا کسی برای ملاقات آن‌ها بیاید و یا به ملاقات فردی در سازمان بروند. اگر می‌خواهید تأثیر درستی از برند تجاری خود بر افراد مختلف چون بازدیدکنندگان و سایر شرکای تجاری ایجاد کنید، باید مطمئن شوید که منطقه پذیرش شما فضایی راحت و خوش‌آمیز دارد.

اندازه‌ی فضای منطقه پذیرش در سازمان شما باید متناسب با اندازه کسب و کار و صنعتی باشد که در آن فعالیت می‌کنید. هزینه‌های مربوط به طراحی یک منطقه پذیرش شیک و پیچیده تا حد زیادی به میزان فعالیت کسب و کار شما بستگی دارد. اگر برند تجاری شما به عنوان یکی از رهبران صنعت شناخته می‌شود و همیشه در صدر اخبار است و از آخرین فناوری در ارائه نتایج به مشتریان استفاده می‌کند، هزینه‌ی کم و نامناسب در طراحی فضای اداری و منطقه پذیرش می‌تواند تصور اشتباهی را برای شرکای آینده‌ی شما ایجاد کند. بنابراین اگر در حال انجام یک تجارت بزرگ هستید و می‌خواهید که بلافاصله به محض ورود مشتریان احتمالی به منطقه پذیرش شما، تصویر مطرقی از برند شما را ببینند بهتر است هزینه‌ی مناسبی در طراحی و دکوراسیون منطقه پذیرش انجام دهید.

منطقه پذیرش چگونه ساخته می‌شود؟

پیشتر در مورد بسیار در مورد اهمیت منطقه پذیرش در فضای اداری و سازمانی گفته‌ایم و شما جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقالات «و» را که به صورت اختصاصی در مورد منطقه پذیرش است را بررسی و مطالعه نمایید. اما به صورت کلی منطقه پذیرش از چند جز اصلی ساخته شده است که عبارت‌اند از:

میز پذیرش اداری

یک صندلی ارگونومیک راحت برای مسئول پذیرش

صندلی‌های مهمان راحت برای قسمت انتظار که می‌تواند نیم ست اداری باشد یا مبلمان مدولار و سایر طراحی‌های مربوط به مبلمان اداری پذیرش

ایجاد یک فضای آرام و راحت جهت آسایش افراد با تجهیز و امکانتی نظیر استند مجلات، میز قهوه و…

اما ایجاد یک تاثیر اولیه خوب فقط به این معنی نیست که مبلمان اداری مناسبی را که با شخصیت و سبک برند شما مطابقت داشته باشد، تهیه کنید. در ادامه چند روش عال و بروز را به شما معرفی می‌کنیم که کارکنان شما می‌توانند انجام دهند تا فضای پذیرایی یا منطقه پذیرش شما با استقبال بیشتری روبرو شود و بیشتر مورد پسند قرار گیرد.

با یک سلام دوستانه از هر بازدیدکننده استقبال کنید. چه بازدیدکننده چهمشتری باشد، چه یک مهمان اختصاصی یکی از کارمندان یا یک متقاضی، بهترین راه برای ایجاد احساس خوش آمد گویی به مردم این است که به صورت شفاهی آن‌ها را به هنگام ورود به منطقه پذیرش تأیید کنید.

پس از ورود یادتان باشد در جانمایی میز پذیرش آن را در مکانی قرار دهید که قابل مشاهده باشد. متصدی پذیرش می‌بایست همیشه به ورود و خروج توجه کند. آن‌ها باید با لبخندی مسری از مهمانان استقبال کنند، دوستانه، مفید و آگاه باشند تا بتوانند به هر سوالی پاسخ دهند.

محل پذیرش خود را تمیز نگه دارید. استفاده از میز پذیرش شامل خوشامدگویی به مشتریان، پاسخگویی به تماس‌های تلفنی و تعیین قرار ملاقات تا انجام معاملات را شامل می‌شود. جای تعجب نیست که یکی از مهمترین قطعات مبلمان اداری در هر کسب و کاری، میز پذیرش است.

یک میز نامرتب یک نکتهی منفی در آغاز یک روند مذاکره‌ای است. اگر قسمت پذیرش شما به طور مشهودی درهم و برهم است، احتمالاً باعث ایجاد حس تنبلی نه تنها در کارکنان شما، بلکه در کل تجارت خواهد شد. مهمانان و بازدیدکنندگان در این صورت حق دارند که فکر کنند در سازمان شما نامرتبی و بی‌نظمی بی‌داد می‌کند و این برای برند تجاری شما یک نکته منفی بزرگ محسوب می‌شود. یادتان باشد که افراد نکته‌ی منفی را بیشتر به خاطر می‌سپارند.

در منطقه پذیرش باید نور مناسبی وجود داشته باشد. اما پیش از اینکه تصمیم بگیرید کدام گزینه نورپردازی را باید دنبال کنید، تصمیم بگیرید که چه نوع دکوراسیونی را می‌خواهید دنبال کنید. نور ملایم و روشن حال و هوای آرامی را ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، نور کم و گرم، حس خانه و جذابیت را برای فضای آرامش بخش ایجاد می‌کند.

از استفاده از نور فلورسنت خودداری کنید. این نورها می‌تواند خشن، سرد و صنعتی باشد و در یک محیط پذیرش نتیجه‌ی خوبی نخواهند داشت.

جزئیات! جزئیات! جزئیات! گل‌های تازه، یک آکواریوم ماهی که به خوبی نگهداری می‌شوند، یا یک اثر هنری جذاب مثل تابلوهای نقاشی یا تندیس‌های زیبا می‌توانند به فضای شما افزوده شوند و جلوه‌ای خوش و زیبا را از برند کارفرمایی شما را بر مهمانانتان بگذارند. مطالب خواندنی در محوطه انتظار باید مرتبط با صنعت باشد. اگر برنده جوایز صنعتی شده اید، قسمت پذیرش بهترین مکان برای نمایش آن‌ها است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب