نظر: 0 اسفند 16, 1400

چگونه میز کارمندی را مرتب کنیم؟

میز کارمندی یکی از پرکاربردترین انواع میزهای ادرای است که در سازمان‌ها وجود دارد. میز کارمندی به همراه صندلی اداری همراه همیشگی یک کارمند است. از این رو تمیز بودن و مرتب بودن میز می‌تواند به کارمند جهت بهبود وضعیت کاری کمک کند. هرکسی سبک‌ها و روش‌های مختلفی برای انجام کار دارد. در حالی که برخی از کارمندان تحت تأثیر کوچکترین اختلالی قرار می‌گیرند حواسشان پرت می‌شود، برخی دیگر می‌توانند در یک محیط آشفته و بی‌نظم، آرام کار کنند. صرف نظر از سبک یا ترجیح، داشتن یک فضای کاری سازمان یافته و مرتب می‌تواند بهره وری را افزایش می‌دهد. در ادامه به بررسی روش‌هایی برای تمیز و مرتب کردن میز کارمندی خواهیم پرداخت.

برای خرید و مقایسه انواع مبلمان اداری از باینو کمک بگیرید. باغث افتخار ماست.

تمیز کردن میز کارمندی

میز کارمندی می‌تواند شلوغ باشد و تعداد زیادی پرونده را بر سطح خود جای دهد. میز کارمندی می‌تواند مرتب باشد و از فضای ذخیره‌سازی به خوبی در آن استفاده شده باشد. درست است که کار کردن درفضای شلوغ هم ممکن است و می‌تواند با توجه به روحیه کارمند تاثیر آن چنانی بر بازدهی او نداشته باشد اما همیشه میز اداری و میز کارمندی تمیز طرفدارن خود را دارد. و به نظر می‌رسد شیک بودن جذابیت بیشتری هم می‌تواند داشته باشد. در ادامه به روش‌های تمیز کردن میز کارمندی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آنچه را که دارید بررسی کنید

این یک امر طبیعی است که سطح میز شما در طول روز مملو از اسناد و مدارک شود. اما اگر در زمان مناسب جمع آوری و دسته‌بندی نشود، قطعا پس از چند روز تشخیص و مرتب کردن آن بسیار سخت خواهد شد. نکته شماره یک در مورد ساماندهی میز اداری این است که تمامی موارد مورد نیاز برای خود را فهرست کنید و هر آن چه پس از آن بر روی میز قرار میگرد را در فضای ذخحیره‌سازی بگذارید. بدان معنا که فقط آنچه را که برای بهره وری شما کاملا ضروری است روی میز خود نگه دارید.

فضای خالی بر روی میز کارمندی

سعی کنید همیشه بخشی بر روی میز تحریر یا میز کارمندی خود بگذارید که بتوانید در آن اسناد و مدارک فوری را امضا کنید یا قرار دهید. اگر در یافتن فضای ذخیره‌سازی کافی برای خالی نگه داشتن بخشی از میز خود با مشکل مواجه هستید، یک سازمان دهنده کاغذ یا کشوی قابل حمل برای نگهداری وسایل تهیه کنید.

از بهم ریختگی دوری کنید

بهم ریختگی سازماندهی شده هنوز هم بهم ریختگی است. داشتن انبوهی از اشیاء و کاغذ روی میزتان، حتی اگر ضروری باشند، همچنان می‌توانند از نظر بصری حواس‌تان را پرت کنند. کمدها و کشوهای بایگانی یک راه عالی برای سازماندهی اسناد و نگهداری آن‌ها به دور از دید هستند. نکته‌ی مهم این است که برای مرتب کردن میز اداری خود عادت کنید فوراً کاغذها را در محل مناسب خود قرار دهید.

فضا را از آن خود کنید

بسیاری از کارمندان اداری با نگه داشتن اشیاء شخصی روی میز خود، مانند تصاویر یا نقل قول‌های الهام بخش، به خود آرامش می‌دهند و به خود انگیزه می‌دهند. قرار دادن یک یا دو قاب عکس روی میز یا یک یادداشت چسبنده روی رایانه نباید مانع بهره‌وری شما شود. تابلوی اعلانات راه حل عالی دیگری برای نگه داشتن یادداشت‌ها و عکس‌های شخصی از روی میز است.

تمیز نگهش دار

چه چیزی بهتر از یک میز منظم؟ یک میز تمیز و منظم! هنگامی که میز تحریر یا میز کارمندی خود را تمیز کردید، سطح میز، صفحه کلید، مانیتور، ماوس، تلفن و سایر اشیاء خود را ضدعفونی کنید. این نه تنها آرامش و بهره وری شما را بهبود می‌بخشد، بلکه شما را نیز ایمن و سالم نگه می‌دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب