چگونه طراحی داخلی و مبلمان اداری را مدرن کنیم؟
چگونه طراحی داخلی و مبلمان اداری را مدرن کنیم؟ نرخ رشد فناوری در چند دهه ی اخیر نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. افزایش ارتباطات، منجر به تبادل تجربیات در علوم مختلف شده است. علوم جدید پدید آمده، انتظارات را در تمامی بخشها دگرگون ساخته است. نیروی کار طبق همین روال دچار تغییر نگرش شده است و خواستههایش دچار تغییر شدهاند. همچنین در مقابل، انتظارات کارفرما تحول عظیمی یافته است. دگرگونیهای ایجاد شده به جنبههای دیگر نیز نفوذ کرده است. در حال حاضر شاهد انقلابی در طراحی داخلی و مبلمان اداری هستیم؛ که از مهمترین آنها، میتوان به دفاتر اداری آزاد و مشترک بین بخشهای مختلف اشاره کرد. در متن پیش رو ما چند نمونه از دفاتری که در آینده بیشتر از آنها خواهید شنید و شاید مشغول به کار در آنها شوید را، معرفی خواهیم کرد.
طراحی داخلی و مبلمان اداری دفاتر مدرن چگونه است؟
طراحی مبلمان اداری نیازمند تخصص، تبحر و تجربه است. در سایه این نکات، با نظارت درست و اصولی و با توجه به فضای فیزیکی موجود برای طراحی مبلمان اداری مدرن، میتوان ایدهآلهای مورد نظر در این زمینه را به عرصه ظهور رساند و حس خوب رضایت را ایجاد کرد. در زمینه مبلمان اداری و طراحی آن باید برای بخشهای جداگانه طراحی متفاوتی ارایه نمود تا تاثیرگذار و کاربردی باشد. در ادامه نکاتی را در این زمینه مطرح مینماییم:
شند.
طراحی فضای داخلی و مبلمان اداری
طراحی داخلی و مبلمان اداری در حال حاضر با توجه به تاثیراتی که بر روی افراد سازمان دارد، به یک علم تبدیل شده است. علمی که می تواند باعث افزایش کارایی و عملکرد کارمندان شود. آنچه برای مبلمان اداری در حال حاضر مهم است؛ بالابردن هرچه بیشتر کارایی و عملکرد کارمندان است. کارمندان ستون و ارزشمندترین دارایی یک سازمان هستند؛ از این رو طراحی داخلی و مبلمان اداری در یک سازمان میبایست به گونه ای باشد که کارمندان و مراجعه کنندگان، از هر نظر، احساس راحتی داشته باشند.
طراحی داخلی مبلمان اداری ارگانیک
آیا تا به امروز اصطلاح دفاتر ارگانیک را شنیده اید؟ ممکن است حتی نام آن را نشنیده باشید، اما این احتمال که تاکنون برخی از اجزا آن را مورد استفاده قرار داده باشید، وجود دارد. در ادامه نکاتی را در این زمینه مطرح مینماییم:
دفتر کار اداری ارگانیک چیست؟
به صورت کلی یک دفتر ارگانیک به یک محیط کاری اشاره دارد که؛ در آن مراقبت و تدابیر بیشتری برای سازگاری با محیط زیست وجود داشته باشد. رسیدن به چنین مرحلهای نیازمند یک برنامه ی مدون و طولانی مدت است.
مواد ارگانیک دفتر کار
در یک دفتر ارگانیک عملیاتی مانند تحقیق و بررسی برای یافتن منابعی که مواد قابل بازیافت و کم آلاینده استفاده و یا تولید مینمایند تا خرید و جایگزینی آنها، یک فرآیند زمان بر، اما بسیار تحسین برانگیز است. فارغ این اتفاقها که نیازمند طی شدن یک فرآیند طولانی و بلند مدت است، انجام رفتارهای کوچک سازمانی نیز میتواند به ایجاد چنین فضاهایی کمک نماید. به عنوان مثال تفکیک زبالهها، مواد دور ریختنی و مواد غذایی میتواند این کمک را کند که کمترین میزان آلودگی را وارد محیط زیست کنید.
مزایای دفتر کار ارگانیک چیست؟
یکی دیگر از ویژگیهای مثبت تفکیک زبالهها در هر سازمانی میتواند کسب درآمد باشد. درآمدی که از تفکیک زباله بهدست میآید شاید به اندازهی چشمگیری نباشد اما میتواند جاذبهی خوبی باشد؛ برای ایجاد احساسات مثبت انسان دوستانه، ادامهی روند و در نهایت رسیدن به اهداف تعیین شده در این مسیر.
صندلی و میز اداری
یکی از نکاتی که در طراحی فضای داخلی و مبلمان اداری دارای اهمیت است؛ طراحی صندلی اداری و میز اداری است. نمای ظاهری چیدمان فضای اداری دارای اهمیت زیادی است. گرچه کیفیت و زیبایی نیز در یک محیط اداری، دارای اهمیت است و یک صندلی اداری یا میز اداری باکیفیت، که کاربردی نیز باشد، میتواند بهرهوری و زیبایی محیط کاری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.
طراحی دکوراسیون فضای آزاد
با افزایش محبوبیت فضای آزاد، بهزودی شاهد این خواهیم بود که؛ آنها یک بخش جدانشدنی از دفاتر، در آیندهای نزدیک باشند. برطبق مسایل تجاری مربوط به املاک و مستغلات، فضای آزاد در واقع مناطقی خنثی هستند. این فضاها بیشتر شامل طراحی داخلی، مبلمان اداری راحت و آرامش بخش و تعداد کمی سیستم کامپومتری هستند. از این فضاها در مواقع اضطراری میتوان به عنوان محل جلسات کاری تیمی و توفان فکری استفاده کرد. نقش مبلمان اداری در سازمانی با دکوراسیون فضای باز، غیر قابل انکار است. دکوراسیون فضای باز با مبلمان اداری معنا پیدا می کند.
فضای آزاد اداری وبهرهوری کاری
موارد ذکر شده تمام اهداف طراحی فضای باز در یک اداره نیست. همانطور که میدانید در حال حاضر بسیاری از شرکتها کارمندانی دارند که در یک مکان ثابت مستقر نیستند. آنها بین افراد، دفاتر و بخشهای مختلف بهصورت دایم، در حال جنب و جوش و حرکت هستند. این مدل رفتار سازمانی، به علت موقعیت شغلی آن هاست. ایجاد یک فضای آزاد و باز مدرن وزیبا، به آنها کمک میکند تا احساس دور افتادگی و عدم توجه از سازمان منتقل نشود و آنها نیز احساس ارزش و اعتبار بیشتری داشته باشند. به صورت کلی طراحان فضای آزاد میگویند: فضای آزاد در طراحی داخلی و مبلمان اداری، برای کارمندانی که همیشه پشت میز کار خود هستند، مناسب است، همینطور فضای آزاد برای کارمندانی که همیشه پشت میز خود نیستند، نیز مناسب است.
طراحی فضای داخلی و مبلمان اداری
طراحی داخلی مبلمان اداری در فضاهای مشترک
کمی بیشتر از ۴ دهه قبل، اگر وارد سازمان و یا ادارهای میشدید با جزیرههای کوچک از هم جدا شدهای که بهوسیله ی پارتیشن اداری استقلال یافتهاند، روبه رو می شدید که افراد به صورت مدام در حال انجام کار در آنها هستند. این اتاقکها این اجازه را به مدیران میدادند که مسیولیت افراد تحت نظر خود را به خوبی، در زمان انجام کار، بررسی کنند. اما امروزه این شیوهی چیدمان تنهاترین و بهترین شیوه نیست. فضاهای مشترک اداری به چیدمانی جدید و متفاوت نیاز دارد.
چیدمان محیط اداری
چیدمان دفتری آزاد این روزها بیشتر توسط استارت آپها مورد استفاده قرار میگیرد و به نوعی ترویج نوآوری و اندیشههای خلاقانه است. از طرفی این نحوه ی طراحی داخلی باعث میشود، افراد بیش از حد معمول در حال تعامل بصری با یکدیگر باشند و پس از آن عملکرد آنها نیز با توجه به برقراری ارتباط بهتر، با یکدیگر رشد خواهد کرد. از این رو باید طراحی داخلی به گونهای صورت پذیرد، که افراد بالاترین عملکرد خود را نشان دهند.
مشاوره طراحی داخلی و مبلمان اداری
برای مشاوره در زمینه طراحی داخلی و خرید مبلمان اداری میتوانید با مشاوران و کارشناسان شرکت بینو تماس بگیرید و از راهنمایهای ما استفاده نمایید. کیفیت بالا، تنوع در طراحی، سبک و رنگ مبلمان اداری، همچنین مبلمان اداری ارگونومیک میتواند بهترین چیدمان را برای محیط کاریتان ایجاد نماید. مبلمان اداری سفارشی نیز بنابر نظر و سلیقه کارفرما توسط متخصصان اهل فن گروه تولیدی بینو، تولید و با قیمت مناسب عرضه میشود. قیمت مبلمان اداری شامل قیمت میز اداری، قیمت صندلی اداری، قیمت اانواع پارتیشن اداری و قیمت انواع کمد و کتابخانه اداری را میتوانید از کارشناسان ما بپرسید.
پیشنهاد ما
بنابراین اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان، اداره یا دفترتان، از نظر مبلمان اداری و طراحی داخلی، دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی داخلی و مبلمان اداری بینو، در تمامی این مراحل توانایی همکاری مستمر را دارد تا دفاترتان مطابق با بهترین و بروزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای خود، کارکنان و مراجعه کنندگانتان به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه مشتریانمان مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری ایجاد کنیم.