نظر: 0 بهمن 19, 1400

چگونه صندلی اداری مناسب خود را پیدا کنید؟

کار در محیط اداری معمولاً به معنای گذراندن مدت زمان طولانی در نشستن روی صندلی اداری است. نشستن طولانی مدت به بدن شما استرس بسیاری وارد می‌کند و می‌تواند به کمر یا سایر مشکلات سلامتی منجر شود. مهم است که یک صندلی اداری مناسب داشته باشید که برای شما و بدن شما مناسب باشد. همچنین باید توجه داشت که هیچ دو نفر شبیه هم نیستند، بنابراین صندلی‌های اداری ایده آل آن‌ها ممکن است بسیار متفاوت باشد. ما قصد داریم نحوه پیدا کردن صندلی اداری مناسب را با توجه به تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود در بازار تولید تجهیزات اداری و مبلمان اداری با شما به اشتراک بگذاریم.

چگونه صندلی اداری مناسب خود را پیدا کنید

هنگام خرید صندلی اداری مناسب باید به دنبال برخی ویژگی‌ها باشید. شما باید به دنبال صندلی اداری مناسب باشید که انجام کارتان را آسان‌تر کند و در عین حال روی کمر یا سلامتی شما تأثیر منفی نگذارد. از این رو مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی اداری مناسب را می‌توان این گونه بر شمرد:

ارتفاع قابل تنظیم صندلی اداری مناسب

همه ما قدهای متفاوتی داریم، بنابراین پیدا کردن صندلی اداری مناسب که در سطوح مختلفی از ارتفاع تنظیم شود، کلیدی است. برای راحتی ایده‌آل و خوب به هنگام کار، باید پاهایتان را صاف روی زمین بنشینید و ران‌ها و بازوهایتان را به صورت افقی و با ارتفاع میزتان صاف باشد. ارتفاع صندلی که از حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر از زمین متغیر است برای اکثر افراد مناسب است.

پشتی قابل تغییر

داشتن یک تکیه گاه قابل تنظیم، به شما این امکان را می‌دهد که تکیه گاه را متناسب با وظایف مختلف کاری خود در وضعیت‌های مختلف قرار دهید. یک صندلی اداری با تکبه گاه مناسب پیدا کنید که بتوانید به جلو یا عقب حرکت کنید و مکانیزم قفلی داشته باشد که آن را در جای خود ثابت نگه می‌دارد. یک تکیه گاه جدا از صندلی باید به شما اجازه دهد که ارتفاع و زاویه را برای حمایت از انحنای طبیعی ستون فقرات قابل تنظیم باشد.

تکیه گاه مناسب کمر

پشتیبانی از کمر یک ویژگی بسیار مهم است که باید در صندلی اداری مناسب به دنبال آن باشید. ستون فقرات کمری دارای انحنای به سمت داخل است و نشستن برای مدت طولانی بدون حمایت از این منحنی، منجر به خمیدگی (که انحنای طبیعی را صاف می‌کند) و ساختارهای پایین ستون فقرات را تحت فشار قرار می‌دهد. صندلی اداری مناسب باید دارای تنظیم پشتیبانی کمر (هم ارتفاع و هم عمق) باشد، بنابراین شما می‌توانید برای حمایت از منحنی بدن خود آن را شخصی‌سازی کنید.

عرض و عمق مناسب صندلی

صندلی اداری مناسب خود باید به اندازه کافی عریض و عمیق باشد تا به شما اجازه دهد راحت بنشینید. معمولاً ۳۵ تا ۶۰ سانتی متر عرض استاندارد صندلی اداری است. در حالت ایده‌آل، شما باید بتوانید بنشینید و تقریباً ۶ تا ۹ سانتی متر بین پشت زانوهای خود و صندلی اداری فاصله وجود داشته باشد. شیب صندلی باید بسته به نحوه نشستن شما به جلو یا عقب قابل تنظیم باشد.

مواد و پوشش مناسب

هرکسی ترجیحات خاص خود را در مورد مواد و پوشش صندلی اداری مناسب دارد. پس از این رو بهتر است یک صندلی متناسب با نیاز خود پیدا کنید. نشستن روی یک صندلی سفت برای مدت طولانی ممکن است ایده آل نباشد.

بازوهای متحرک

باید یک صندلی اداری با تکیه گاه دست پیدا کنید. این کار مقداری از فشار را از گردن و شانه‌های شما خارج می‌کند. تکیه‌گاه‌ها باید قابل تنظیم باشند تا بتوانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید که آرنج‌ها و پایین دست‌هایتان به آرامی استراحت کنند و ساعدتان در حین تایپ کردن روی تکیه‌گاه قرار نگیرد.

جابجایی آسان و با چرخاندن

پیدا کردن صندلی اداری مناسب برای شما به معنای یافتن صندلی است که به شما امکان می‌دهد به راحتی بدون فشار دادن دور میز خود حرکت کنید و بچرخید.

نتیجه گیری

هنگامی که بدانید چگونه صندلی اداری مناسب خود را پیدا کنید، انتخاب یک صندلی اداری باید یک تجربه سرگرم کننده باشد. هنگام خرید یک صندلی اداری نو یا دست دوم برای محل کار، دانستن تمام گزینه‌های مهم است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب