نظر: 0 آبان 10, 1400

چهار مرحله برای بودجه کارآمد مبلمان اداری خود

بودجه در نظر گرفته شده برای تهیه مبلمان اداری یکی از عوامل تعیین کننده برای بسیاری از شرکت‌ ها هنگام انتخاب بین چند نوع کالای مبلمان است. اکثر شرکت‌ها بیش از ۱۱٪ از کل هزینه خود را صرف خرید مبلمان می‌کنند، به همین دلیل ضروری است که هوشمندانه از این پول استفاده کنید و محصولات مناسب را در حد بودجه خریداری کنید.

خرید مبلمان ارزان یک راه حل بد برای صرفه جویی در هزینه است اما مبلمان اداری ارزان قیمت با دوام، راحت و جذاب نخواهد بود. با این حال، صرف هزینه بیشتر از مقدار مورد نیاز می‌تواند منجر به هزینه‌های بالایی شود و بعداً از تصمیم خود پشیمان شوید.

خرج کردن بسیار ضروری است، اما اگر درست و به موقع و مطابق با نیازمندی خرید نکنید بعد از مدت کوتاهی در درد سر خواهید افتاد.

مبلمان اداریچهار اصل مهم در خرید مبلمان اداری

کارمندان شما بیش از هشت ساعت در روز، احتمالاً پنج روز در هفته، روی یک میز و صندلی می‌نشینند. ضروری است که مبلمان با کیفیت بالا خریداری شود. مبلمان اداری با سلامتی جسمی و روحی آن‌ها رابطه مستقیم دارد. مبلمان اداری بر سلامتی روانی کارمندان تاثیر مستقیم دارد. به این خاطر که آن‌ ها در صورت استفاده از صندلی اداری مناسب احساس ارزشمندی خواهند کرد.

مورد دیگر این است که آن‌ها درد عضلانی کمتر دارند. درد در کمر و گردن از علائم همیشگی کارمندان در استفاده از صندلی و میز اداری نامناسب است. شما می‌توانید با خرید مناسب از ایجاد معضلاتی این چنین خودداری نمایید.

برنامه ریزی

برای اطمینان از اینکه هنگام خرید مبلمان اداری از بودجه خود فراتر نروید، قبل از هر چیز، به برنامه نیاز دارید. این طرح شامل مبلغی خواهد بود که برای مبلمان کنار می‌گذارید. علاوه بر این، تعداد صندلی‌ها، میزها، کاناپه‌ها، میزها، کابینت‌ها و سایر وسایل مبلمان با توجه به نیاز کارمندان دفتر شماست. شما به این طریق می‌توانید در هنگام خرید از هیجان زدگی جلوگیری کنید.

هنگام برنامه ریزی بودجه، باید انتظارات واقع بینانه‌ ای راجع به میزان پولی که باید هزینه کنید، حفظ کنید. علاوه بر این، شما باید وسایل مورد نیاز مبلمان و وسایل مورد نیاز برای بهبود دکوراسیون داخلی خود را متعادل و همسان کنید. کاهش هزینه‌های اساسی می‌تواند فضای دفتر شما را غیرحرفه‌ای جلوه دهد و ممکن است تأثیر بدی را برای شما ایجاد کند.

علاوه بر تاثیر بدی که بر روی کارمندان و شما به عنوان مدیر کسب کار خواهد داشت، بر روی افرادی که به عنوان بازدیدکننده و یا همکار برونی وارد سازمان شما خواهند شد نیز اثر خوبی نخواهد گذاشت. از این رو هنگام خرید مبلمان اداری به این نکته توجه کنید که مبلمان اداری می‌تواند نماینده‌ی بدون کلام و صححبت شما در مقابل بازدیدکنندگان باشد.

 

کیفیت

هنگامی که بودجه مورد نیاز را با توجه به نیازمندی‌های خود بخش‌بندی کردی و برای خرید برنامه ریزی خرید داشتید می‌توانید به جستجوی مبلمان اداری دست بزنید. این شیوه به شما کمک می‌کند که هدفمند به جستجو و بررسی محصولات بازار بروید. و در کاهش زمان خرید و جستجوی شما بسیار موثر است.

در هنگام انتخاب مبلمان اولین اولویت شما همیشه باید کیفیت اجزای مختلف مبلمان اداری باشد. اگر مبلمان اداری خریداری شده امروز توسط شما، ظرف یک یا دو سال خراب شود، باید دوباره نسبت به خرید مبلمان اداری اقدام کنید.

خرید مبلمان اداری و کالاهای با کیفیت برای اولین بار گرچه شاید در ابتدا هزینه‌ی زیادی را به شما و شرکت شما متحمل کند اما باعث صرفه جویی در هزینه‌های بیشتر و آینده خواهد شد. و شما را از جستجو برای مبلمان جدید به صورت هرساله و یا تعمیرات مربوط به ان‌ها دور خواهد کرد.

فضای اداری

هنگامی که یک دفتر کار تغییر مکان می‌یابد، اندازه‌ی فضا با توجه به مساحت در اختیار دچار تغییر می‌شود. بسیاری از شرکت‌های بزرگ مبلمان اداری با کیفیت خوب خود را به علت کمبود فضا می‌فروشند و مبلمان اداری جدیدی را خریداری می‌کنند از این رو بهتر است پیش از خرید یک آینده نگری نیز نسبت به خرید خود داشته باشید.

بزرگتر شدن و یا تغییر مکان برای جذب مشتری بیشتر و تجارت بهتر و گسترش خدمات می‌تواند بر فضای در اختیار شما تاثیر بسیاری بگذارد. از این رو بهتر است هنگام خرید مبلمان اداری به این نکته نیز توجه نمایید. در صورت توجه نکردن به این نکته می‌بایست نسبت به فروش مبلمان خوب و با کیفیت خود اقدام نمایید.

و یا فضایی را در اختیار داشته باشید تا آن‌ها را در انبار نگهداری کنید. که نگهداری در انبار می‌تواند یک هزینه‌ی سربار و غیر قابل پیش بینی برای شما ایجاد کند.

موضوع فضای اداری و دکوراسیون داخلی را در کنار تاثیر فضای اداری بر مشتری و بازدیدکننده قرار دهید. قطعا متوجه خواهید شد که چیدمان و دکوراسیون فضا بر مشتریان شما و نحوه‌ی برخورد آن‌ها با شما تاثیر ویژه‌ای خواهد گذاشت.

شرکتی که یک فضای نشیمن راحت و دلپذیر را برای کارمندان خود فراهم می‌کند، از سلامتی جسمی و روحی آن‌ها مراقبت می‌کند. علاوه بر این، شرکتهایی که از همان مبلمان قدیمی با خراش و روکش های تخریب شده و رنگ و رو رفته استفاده می‌کنند، نمی‌توانند جذاب باشند.

این عدم جذابیت چه برای کارمندان و چه برای بازدیدکنندگان و مشتریان و یا حتی شرکای پیشین وجود دارد. مبلمان شما وضعیت شرکت شما را نشان می‌دهد و اگر بسیار ارزشمند نباشد، قطعا بر ورودی مالی شما تاثیر خواهد گذاشت.

علاوه بر این، در حالی که شما می‌توانید نسب به خرید مبلمان اداری معمولی خریداری نمایید اما موارد خاصی وجود دارد که خریداری آن‌ها می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای شما تلقی شود. یکی از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها خرید مبلمان اداری ارگونومیک است.

شاید شما تنها ارگونومیک را برای صندلی اداری شنیده باشید اما بحث ارگونومیک برای میز اداری، فایل و کابینت، مبلمان و نیم ست مبلمان نیز مطرح است. البته نمی‌توانیم از تاثیر ارگونتومی بر میزهای کنفرانس، میز پذیرایی، کاناپه در اتاق اصلی و غیره نیز چشم پوشی نماییم.

تأمین کننده

انتخاب منبع و تولید کننده‌ ی مناسب برای خرید مبلمان اداری در بودجه شما حیاتی است. شما برای یافتن تولید کننده‌ای که محصولات با کیفیت را ارائه می‌دهد نیاز به بررسی دارید. اما هنگام بررسی علاوه بر اولویت‌های خود می‌توانید گارانتی و یا ضمانت خرید را نیز در نظر بگیرد. تولید کنندگانی که ضمانت نامه‌ های طولانی برای محصولات خود ارائه می‌دهند به صورت غیر مستقیم این موضوع را به شما می‌ گویند که از تولید خود مطمئن هستند.

شما نیز می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. این موضوع نیز می‌تواند فرآیند تعمیر و نگهداری را برای شما تسریع ببخشد و در صورت خریداری و پس از ان ایجاد مشکل شما به عنوان صاحب کسب و کار دیگر نیازی به این ندارید که یک بار دیگر به دنبال تعمیرکار و فرآیند تعمیراتی برای ابزارها و متعلقات مبلمان اداری باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب