نظر: 0 آبان 18, 1400

پارتیشن اداری چگونه است؟ چند پیشنهاد برای تقسیم مناسب فضای کاری

پارتیشن اداری

تبدیل یک فضای کاری و اداری باز به یک فضای محدود و منطبق بر نقشه با مساحت‌های مشخص بسیار آسان‌تر از آن است که فکر می‌کنید. اهداف شما هر چه که باشد، مهم نیست در چه حالتی قرار دارید. با هر امکانات و وسیله‌‌ای می‌توانید به آن برسید. ایده آل خود را براحتی می‌یابید و در این مسیر از محصولات و تجربه‌های دیگران استفاده خواهید کرد.

ما در این گزارش کوتاه راه حل‌هایی را منطبق با تجربهی کاری خود در چیدمان فضای اداری و طراحی دکوراسیون داخلی برای شما مطرح خواهیم کرد. امیدواریم که به شما با نگارش این گزارش در رسیدن به چشم اندازتان کمک کنیم.

پارتیشن اداریپیشنهاداتی برای تقسیم مناسب فضای کاری

اتاقک‌ها، پارتیشن، پارتیشن فریم لس، پارتیشن چوبی، قفسه‌های کتاب، قفسه و کمد بایگانی، دیوار‌های معمول و بسیاری دیگر از موارد ی هستتند که شما می‌توانید برای تقسیم فضای کاری خود به بخش‌های مختلف از آن‌ها استفاده نمایید. تنوع در این بخش آن قدر بالاست که شما تقریبا به هر صورت و شکلی که در ذهن خود دارید می‌توانید برسید. در این گزارش ما چند مورد پرکاربرد از آن‌ها را برای شما بررسی خواهیم کرد.

 

اتاقک‌ها

شما احتمالا تا کنون اتاقک‌ها را دیده باشید و با آن اشنا باشید اما ممکن است اطلاع نداشته باشید که این اتاقک‌ها تنوع‌های زیادی دارند. خصوصیات متفاوت در کنار جنس مواد اولیه و کارایی متفاوت برای هر کدام جذابیت بی‌انتهایی را برای آن‌ها ساخته است. این اتاقک‌ها تقریبا با توجه به فضایی که دفاتر مدرن و طراحی‌های مدرن دارند برای هر اداره و یا سازمانی خلا نبودش احساس می‌شود.

میزهایی با قابلیت تنظیم

میز‌هایی با قابلیت تنظیم می‌توانند فشاری کاری را در چند دقیقه تغییر دهند. این میزان تغییر عملکرد در این نوع میزها باعث می‌شود که علاوه بر ایجاد فضایی بیشتر و بهتر و صرفه جویی در هزینه‌ها برای تهیه میز اداری، کارمندان توانایی تغییر وضعیت و کارآمدی را در خود احساس کنند.

شما در هنگان انتخاب این گونه میز اداری می‌توانید با همسان نمودن ان با پارتیشن و سایر بخش‌ها، فضایی بسیار هیجان انگیز و جذاب برای کارمندان ایجاد کنید.

همچنین بخوانید : راهنمای انتخاب سبک مبلمان اداری

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری، دیوارهایی موقت در ارتفاع و عرض مختلف و متفاوت هستند که مناطق مختلف یک طبقه را از یکدیگر جدا می‌کنند. پارتیشن‌ها می‌توانند متناسب با نیازهای شما، شفاف، پارچه دار یا مواد جامد باشند. به طور معمول پارتیشن‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و به شما این جازه را می‌دهند تا فضا دلخواه را ایجاد کنید.

پارتیشن‌ها علاوه بر آن که می‌تواند مسبب ایجاد فضا دلخواه گردد، می‌تواند زیبایی را نیز به فضای کار اضافه کند. انواع پارتیشن های اداری را که می توانیم به شما معرفی کنیم عبارت اند از:

  • پارتیشن های اداری شیشه ای
  • پارتیشن شیشه ای دوجداره
  • پارتیشن شیشه ای فریم لس
  • پارتیشن اداری آلومینیمی
  • پارتیشن های اداری چوبی
  • پارتیشن متحرک

 

عوامل موثر بر انتخاب پارتیشن اداری

در انتخاب پارتیشن اداری می بایست به چند نکته توجه نمود که عدم رعایت و در نظر نگرفتن آن ها می تواند خسارت مالی فراوانی به سازمان شما وارد کند و برا مدتی فضای اداری شما را از حالت سازگار و ثابت خارج کند. این عوامل عبارت اند از:

بودجه ی در اختیار

بودجه ی در اختیار می تواند بازه ی خرید شما را معین کند. معین بودن بازه ی خرید می تواند به شما کمک کند که زمان کمتری برای خرید صرف کنید و ما به ازای آن اقدام به بررسی ویژگی های دیگر تجهیزات اداری نمایید.

فضای اداری مورد نظر

به خاطر داشته باشید هر فضای اداری مناسب برای استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای نیست. به همان صورت که هر فضایی متناسب برای استفاده از صندلی اداری چرخ دار نیست. بدان معنا که شما می بایست با توجه به امکانات موجود و وضعیت فعلی خود اقدام به خرید یا انتخاب پارتیشن اداری نمایید.

همچنین بخوانید : خرید مبلمان اداری لوکس

راحتی و ویژگی های شخصیتی کارمندان

ممکن است فضای کاری و نوع کسب و کار شما به گونه ای باشد که افراد نیازمند سکوت باشند یا نیازمند تعامل بیشتر با هم باشند. هر کدام از این موارد می تواند یک نوع فضای ادرای را به شما برای بهبود اوضاع کسب و کارتان پیشنهاد دهد.

نتیجه گیری

خرید پارتیشن اداری می تواند با توجه به شرایط موجود (یعنی دوران پس از کرونا) بسیار مفید باشد. زیرا علاوه بر ایزوله نمودن فضا می تواند اعتماد به نفس و سلامتی کارمندان را افزایش دهد. موضوعی دیگر که نمی بایست در خرید پارتیشن های اداری از خاطر برد صرفه جویی در مصرف الکتریسیته است که پارتیشن های اداری شیشه ای می تواند برای یک سازمان به ارمغان بیآورد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب