نظر: 0 دی 28, 1400

هر آنچه باید برای انتخاب مبلمان اداری مدولار بدانید

از آنجایی که شرکت یا فضای کاری شما با زمان مدرن تغییر می‌کند، لازم است که نیازهای دائمی در حال تغییر فضای اداری را بشناسید. با این حال، بازسازی مداوم و تنظیم مجدد فضای داخلی همیشه گزینه ایده آل نیست. به خصوص با در نظر گرفتن بودجه مورد نیاز و بازه زمانی کلی که این پروژه‌ها نیاز دارند. پس راه حل چیست؟ انتخاب مبلمان اداری مدولار!

مبلمان اداری مدولار

مبلمان اداری مدولار به مبلمانی گفته می‌شود که می‌توان آن را تغییر داد، سفارشی کرد و در صورت نیاز می‌تواند متناسب با فضای داخلی باشد. این شامل ماژول‌های اداری از پیش ساخته شده برای تحویل و مونتاژ در محل است. سیستم مبلمان مدولار شامل قطعات فوق العاده انعطاف‌پذیر است. مبلمان اداری مدولار در حال حاضر یکی از رایج‌ترین انتخاب‌های ترجیحی مبلمان اداری مدرن است. میزها، کابینت ها، قفسه ها، صندلی‌ها و سالن‌های استراحت اکنون به عنوان گزینه‌های مدولار در دسترس هستند و امکانات بی‌پایانی را ایجاد می‌کنند. در ادامه به بررسی مزایای مبلمان اداری مدولار خواهیم پرداخت.

مزایای انتخاب مبلمان اداری مدولار

انتخاب مبلمان اداری مدولار می‌تواند مزایای فراوانی را برای یک سازمان ایجاد کند. مبلمان اداری مدولار اما به صورت کلی دارای چند ویژگی برجسته است که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان این گونه بیان کرد:

انعطاف‌پذیر

مزیت اصلی انتخاب مبلمان مدولار در دفاتر، انعطاف‌پذیری و تحرک آن است. برای تناسب با زیبایی‌شناسی که به دنبال آن هستید، این‌ها به راحتی قابل تعویض و تنظیم هستند. به صورت کلی می‌توان گفت دورانی که مبلمان اداری حجیم بود و مرتب کردن یا جابجایی آن‌ها دشوار بود، گذشته است، زیرا این سازه‌های مدولار سبک وزن هستند و به راحتی جمع می‌شوند. با مبلمان سنتی، دفتر کار را با فضای داخلی شرکت تطبیق می‌دهید. اما با مبلمان مدولار، ویژگی منحصر به فرد این است که می‌توانید هر جزء را متناسب با فضای داخلی بسازید. این بدان معناست که هر یک از سازه‌ها برای پاسخگویی به نیاز دقیق فضا سفارشی شده‌اند، چه نیاز به حریم خصوصی داشته باشید یا یک فضای مشترک مشترک بخواهید.

مبلمانی برای آینده

همانطور که شرکت شما رشد می‌کند، الزامات و ضرورت‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند. بنابراین، فضای اداری شما نیاز به تغییر و بازسازی مداوم دارد تا حداکثر بهره وری و کارایی را تضمین کند. اکثر دفاتر معمولاً با توجه به نیازها در طول زمان، از جمله مبلمان، پارتیشن‌ها و فضای داخلی کلی، منطقه را بازسازی و تغییر می‌دهند. با این حال، مبلمان مدولار همراه با شرکت شما رشد می‌کند و هر نیاز آینده را برآورده می‌کند. با این ساختارها، اضافه کردن میز، دیوار، صندلی، قفسه، انبار، صفحه نمایش، پارتیشن و تقریباً هر عنصر اضافی که فضای کاری اداری نیاز دارد، آسان است.

ظاهر مدرن و مد روز

یکی دیگر از مزایای مهم مبلمان اداری مدولار، زیبایی طراحی شیک و مد روز است که ارائه می‌دهد. سبک، سازگار و متناسب با محیط اداری دقیق طراحی شده و در عین حال یک جنبه بصری زیبا به فضای اداری می‌بخشد. همه چیز تمیز است، هدف دارد و انعطاف‌پذیر است. ساختارهای مدولار نیز برای به حداکثر رساندن منطقه کار عالی هستند.

پایدار و مقرون به صرفه

قطعات مدولار مبلمان در دراز مدت پایدار و مقرون به صرفه هستند. علاوه بر این، با قطعات مبلمان مدولار، نیاز به تعویض و تغییر فضای داخلی تقریبا ۹۰٪ کاهش می‌یابد. در این زمینه، کسب و کارها در منابع، بودجه، زمان و تلاش خود صرفه جویی می‌کنند. این حس پایداری و مزایای زیست محیطی را ارائه می‌دهد که شما از طراحی‌های داخلی سنتی دریافت نمی‌کنید.

بهره وری را افزایش می‌دهد

هنگامی که یک شرکت تصمیم به پیاده‌سازی مبلمان اداری مدولار می‌گیرد، طراحی و تخصیص کلی به عملکرد بستگی دارد. با این حال، بر خلاف مبلمان سنتی که عمدتاً بر اساس فضای موجود قرار می‌گیرند، این اجزا انعطاف‌پذیرتر، مدولارتر و متناسب با نیازهای عملکردی هستند. مطالعات نشان داده‌اند که فضاهای کاری انعطاف‌پذیر و خلاقانه کارمندان را تشویق می‌کند تا کارآمدتر کار کنند. نه تنها این، بلکه ثابت شده است که به طور قابل توجهی بر حفظ و نرخ جذب کارکنان تأثیر مثبت دارد. به همین دلیل است که یک فضای مدولار می‌تواند مناطق مبتنی بر کار یا عملکرد بیشتری را ارائه دهد که برای افزایش بهره وری در محل کار کارآمد و عالی هستند.

نحوه انتخاب مبلمان اداری مدولار ایده آل

یک سیستم اداری مدولار موفق چیست و چگونه می‌توانید فضای مناسبی را برای خود و شرکت خود برای جانمایی مبلمان اداری مدولار انتخاب کنید. می‌توان گفت یک دفتر مدولار موفق به معنای سازگاری کامل با تمام نیازهای در حال تغییر کسب و کار شما از طریق مبلمان انعطاف پذیر، متحرک و دسترسی کامل را دارد. بر اساس الزامات، اگر مبلمان اداری مدولار با تمام مزایا را داشته باشد می‌تواند به خوبی فضای اداری را دگرگون کند. همچنین این روزها با افزایش محبوبیت و استفاده از اجزای مدولار، تنوع زیادی از محصولات نیز در دسترس است. بنابراین، چگونه می‌بایست تصمیم گرفت که بهترین گزینه برای شما کدام است؟ در ادامه به چند نکته کلیدی اشاره خواهیم کرد که باید هنگام برنامه ریزی مناسب دفتر خود برای سازه‌های مدولار در نظر بگیرید.

اندازه فضا

یکی از دلایل اصلی انتخاب طراحان و سازندگان برای این طرح، انعطاف‌پذیری و امکان صرفه جویی در استفاده از فضا و در عین حال جذابیت و سازماندهی زیبای فضای اداری است. با این حال، این مورد تنها با اندازه و طراحی مناسب اجزای مدولار امکان‌پذیر است. بنابراین، بهتر است پیش از انتخاب مبلمان اداری مدولار عوامل سازگار و عناصر ضروری لازم را در نظر داشته باشید و در تعیین ابعاد مبلمان به آن نکات کلیدی پایبند باشید.

فضای کاری

هر محل کار از چشم انداز، اهداف و مسیر خاصی پیروی می‌کند که می‌توان گفت جزو اصول کار است و بستگی به نوع کسب و کار دارد. برای موفقیت و زیبایی و کاربردی بودن یک فضای مدولار، این نوع دکوراسیون باید کارکنان و شیوه کار آن‌ها را به خوبی بررسی و در خود جای دهد. به عنوان مثال، در حال حاضر اکثر دفاتر دارای فضاهایی هستند که به وظایف یا وظایف خاصی اختصاص داده شده است. طرح‌های پلان باز برای تشویق ارتباطات عالی هستند، در حالی که مناطق محسور شده می‌توانند جلسات طوفان فکری را تسهیل کنند.
از سوی دیگر، برخی فضای کاری خصوصی‌تر و خلوت‌تر را برای تمرکز ترجیح می‌دهند، جایی که می‌توانید پارتیشن‌ها و اتاقک‌ها را پیاده‌سازی کنید. عناصری از این دست، بسته به ترجیحات و نیازهای کارمندان، باید در هنگام برنامه ریزی داخلی شما در نظر گرفته شوند. که به نظر می‌رسد تنها با استفاده و انتخاب مبلمان اداری مدولار امکان‌پذیر باشد.

بودجه

مهم نیست که پروژه چیست، مهمترین چیزی که باید در نظر گرفته شود تا استفاده از بودجه بتواند موجه باشد. بازسازی و تغییر مقیاس فضای اداری شما برای تبدیل شدن به فضای اداری مدولار نباید از چیزی که در ابتدا انتظار داشتید و بودجه تعیین می‌کردید فراتر رود. یکی از دلایل اصلی که سازندگان، طراحان و متخصصان انتخاب مبلمان اداری مدولار را ترجیح می‌دهند، مقرون به صرفه بودن آن است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب