نکات مهم در خرید مبلمان اداری – مانند هر چیزی که در اینترنت برای خرید و کسب اطلاعات در مورد آن جستجو می‌کنید، اگر در جستجوی یافتن مبلمان اداری جدید هستید، به محض ورود و شروع فرآیند جستجو با تعداد انتخابهای زیادی و دفاتر طراحی زیادی رو برو خواهید شد.

با وجود این مقدار تنوع در فروشگاه ها، سبک تولید، خدمات، آدرس فروشگاه‌های فیزیکی، قیمت‌های متنوع و… چگونه می‌توانید فرآیند انتخاب مبلمان اداری برای دفتر خود را تسریع بخشید؟

چه راهکاری وجود دارد که بتوانید بهتر و درست‌تر انتخاب کنید؟ به چه پارامترهایی می‌بایست بیشتر توجه کنید؟ ما امروز با نکاتی در مورد انتخاب مبلمان اداری مناسب برای فضا و سبک یازمانی شما و نکات مورد توجه در این بخش به شما کمک خواهیم کرد.

خرید مبلمان اداری

نکات مهم در خرید مبلمان اداری

برای افرادی که روزانه با خرید و راه اندازی مبلمان اداری سر و کار ندارند قطعاً مواردی وجود دارد که لزوماً به آن‌ها فکر نمی‌کنند. حدس ما این است حداقل یک یا دو نکته در مورد شما وجود داشته باشد که هنگام تصور مبلمان اداری جدید به ذهنتان خطور نکرده است.

بنابراین بیایید نگاهی به برخی از موارد بیندازیم تا مطمئن شویم که آیا مبلمان اداری مناسب خود را انتخاب کرده اید؟

 

عملکرد

موارد بسیاری از میزهای اداری شیک، صندلی‌های اداری و هر چیز دیگری که ممکن است برای فضای خود نیاز داشته باشید با طراحی های مختلف و کارآیی های متنوع وجود دارد، اما اگر عملکردی مناسب و خوب نداشته باشند، در واقع از درجه‌ی اهمیت برای سازمان شما خارج می‌شوند.

آنچه از مبلمان اداری می‌تواند برای شما واجد شرایط کاربردی باشد، بسته به نیاز شما، می‌تواند برای افراد مختلف معنای مختلفی داشته باشد. آیا به فضای پائین و بدون مانع زیر میز اداری خود نیاز دارید تا بتوانید در عضلات خود برای ورزش در محل کار و جلوگیری از خستگی با حرکات کششی تغییر حالت ایجاد کنید؟

آیا در اطراف میز اداری خود به فضای ذخیره‌سازی زیادی احتیاج دارید؟ دانستن پاسخ این نوع سوالات به شما در برنامه ریزی اهداف مبلمان اداری و همچنین کاربردی بودن مبلمان اداری کمک زیادی خواهد کرد.

ذخیره‌سازی

از آنجا که ما فقط بر اساس ویژگی‌ها و نیازمندی‌ها خرید مبلمان اداری را انجام می‌دهیم بیایید کمی در مورد آن بیشتر فکر کنیم.

صرف نظر از اینکه به فضای پا احتیاج دارید یا خیر، هنوز هم باید گزینه‌های ذخیره‌سازی را در نظر بگیرید.

فقط به این دلیل که ممکن است اسناد و مدارک کاربردی شما زیاد باشد و نیاز به قفسه و کابینت داشته باشید و زمان استفاده از آن‌ها در زیر میز خود قطعاً به فضای بیشتری برای قرار گرفتن درست پاهای خود دارید.

اما اگر فضا و شکل کاری شما به گونه ایست که اسناد و مدارک زیادی در اختیار ندارید یک میز تحریر یا میز اداری کلاسیک می‌تواند تمامی نیاز‌های شما را برطرف کند.

سبک

سبک داشتن مبلمان اداری و کاربردی به این معنی نیست که شما باید سبکی و مدلی که دوست دارید رها کنید.

در مورد میز اداری، مبلمان اداری، صندلی اداری، سیستم بایگانی، میز پذیرش و… شما به عنوان صاحب کسب و کار می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود و آنچه به عنوان چشم‌انداز شرکت خود می‌دانید اقدام به خرید نمایید اما به خاطر داشته باشید که هیچ گاه نمی‌بایست عمکلرد را فراموش کنید.

در جستجوی نوع مبلمان مورد علاقه خود باشید در حالی که بخاطر داشته باشید که برای کار شما و کارمندان‌تان چه مواردی مورد نیاز است.

مبلمان اداری که هم بتواند عملکرد و هم سلیقه‌ی شما را داشته باشد بسیار مناسب خواهد بود و اگر شما در خرید آن مصر باشید این امکان وجود دارد که به سمت طراحی‌های اختصاصی نیز بروید.

صندلی اداری

مانند جستجوی میز کار، انتخاب صندلی اداری مناسب برای شما مهم است. در طول روز چه مدت روی صندلی دفتر خود می‌نشینید؟

صندلی اداری و میز اداری از چه ارتفاعی بر خوردار هستند؟ آیا با ارتفاعی که میز اداری شما دارد زمانی که بر بروی صندلی اداری می‌نشینید می‌توانید به خوبی تایپ کنید و کار‌های خود را پیش ببرید؟

آیا محل استراحت بازوها و دست‌ها برای شما در صندلی اداری وجود دارد؟

صندلی اداری می‌بایست مجموعه‌ای از ویزگی‌ها را در خود داشته باشد تا بتواند راحتی و آسایش و از همه مهمتر سلامتی رابرای کامندان شما به ارمغان بیاورد.

تکیه گاه محکم، نشیمن گاه خوب، قابلیت تنظیم ارتفاع، وجود چرخ، بازو و… هر کدام از این ویژگی‌ها در طولانی مدت و کوتاه مدت می‌تواند بر عملکرد کارمندان شما به صوت مستفیم تاثیر بسیار شگفت‌انگیزی بگذارد.

فضای خود را اندازه بگیرید

هیچ چیز بدتر از این نیست که مبلمان اداری را سفارش دهید و هنگام تحویل گرفتن ان متوجه شوید که برای فضا بسیار بزرگ است، با فضای دیوار هم ردیف نیست، یا بدترین چیز… حتی از طریق در ورودی نمی‌تواند به ساختمان شما وارد شود!

اختصاص دادن زمان برای اندازه گیری دفتر کار و چگونگی چیدمان میز تحریر یا میز کنفرانس شاید در ابتدا باعث سردردهای زیادی شود اما در انتها شما آن چه را انتخاب می‌کنید که بسیار برای شما سودمند خواهد بود.

نحوه قرارگیری میز اداری موضوعی است که هنگام اندازه گیری و خرید میز اداری باید به آن توجه کنید.

اگر در یک دفتر کار بسته و سنتی هستید، کارمندان شما ترجیح می‌دهند میز کارشان رو به در باشد. اگر سازمان شما از طراحی فاز باز استفاده می‌کند قطعاً انتخاب میز اداری نیز در ان متفاوت خواهد بود و کاربردی بودن ان می‌تواند اولویت نخست باشد.

خرید مبلمان اداری
خرید مبلمان اداری

برنامه پیش رو و چشم انداز

چشم‌انداز همان چیزی است که اکثر افراد به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرند: برنامه ریزی قبلی برای اینکه دفتر شما چگونه خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر فقط تعداد کمی کارمند دارید که برای آن‌ها میز خریداری می‌کنید، اما پیش بینی می‌کنید تعداد کارمندان خود را افزایش دهید، باید در مورد آن فکر کنید.

چقدر فضا دارید (باید از اندازه گیری‌های خود بدانید)؟

آیا فضای خالی شما امکان اضافه کردن میز تحریر به اندازه کافی برای جا دادن همه آن‌ها را دارد؟ ایا می‌خواهید شرکت خود را گسترش دهید و تعداد کارمندان را چند برابر کنید؟

دانستن زودهنگام مواردی از این دست به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهید.

 

پیشنهاد ما

در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید مبلمان اداری و ورود به فروشگاه وجود دارد.

تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.