دکوراسیون اداری چیست؟

پیش از هر چیز لازم است اهداف و وظایف یک معمار داخلی طراحی و چیدمان در فضای اداری را بدانیم. در زمان بازسازی یا ایجاد یک فضای کاری، نیازمند داشتن دانش و آگاهی اولیه هستیم. دانستن بهترین چیدمان برای اشیا و بخش‌ها کمک می‌کند تا هر چیز در جای درست و ایده‌آل قرار گیرد. به همین دلیل لازم است کارشناس طراحی در محل حاضر شود و مرحله به مرحله، در جهت سازمان‌دهی درست، رهبری گروه را بر عهده بگیرند. از سوی دیگر در بسیاری از فضاهای کاری بزرگ نیازمند ایجاد بخش‌های جدیدی مانند اتاق مانیتورینگ و اتاق بازی هستیم. اگر بتوانید یک فضای داخلی معمولی را به یک فضای اداری مدرن و پیشرفته تبدیل کنید، در این مسیر به موفقیت رسیده‌اید. امروزه افراد تمایل زیادی به همراه شدن با قطار پیشرفت را دارند و رسیدن به پیشرفت و تکامل با برنامه ریزی دقیق حاصل خواهد شد.

طراحی دکوراسیون اداری بینو

پیش از هر چیز لازم است بدانید که مبلمان اداری بینو در زمینه طراحی دکوراسیون اداری پیشرو است و موفقیت‌های زیادی نیز در این زمینه به‌دست آورده است. در این مسیر مهندسان و طراحان حرفه‌ای ما، مسلح به علم روز دنیا هستند و می‌توانند با یک برنامه درست و اصولی، اهداف مهم را برآورده نمایند. هم‌چنین استفاده از ابزار درست و متریال استاندارد در این زمینه و ساخت وسایلی استاندارد و کاربردی کمک می‌کند تا طراحی و چیدمانی بسیار ماندگار و کاربردی برای محیط کاری خود دریافت نمایید. آن‌چه سفارش می‌دهید و آن‌چه دریافت می‌کنید، در فرآیندی دقیق و برنامه ریزی شده تولید می‌شود و در کمترین بازه زمانی تحویل داده می‌شود.

دکوراسیون اداری و ایجاد نظم بر بهره‌وری کارمندان موثر است.

در زمان ایجاد یک کسب و کار جدید یا بازسازی فضای اداری و دفتر کار، طراحی دکوراسیون شیک و کاربردی دارای اهمیت است. طراحی چیدمان اشیا و اجزا، اگر به شیوه‌ای درست و اصولی انجام شود؛ می‌تواند شرایط محیطی را به بهترین شکل هدایت کند. هم‌چنین یک طراحی درست در محیط کاری می‌تواند در جهت افزایش راندمان و بهبود آن کمک کند. اما سوال این است که در زمان طراحی و چیدمان داخلی چه اصولی باید رعایت شود؟ مراحل اجرای دکوراسیون داخلی شامل چه مواردی است؟یک طراح داخلی در ساخت کدام بخش‌ها می‌تواند موثر باشد؟ در کدام بخش‌ها نیاز به راهنمایی طراح حرفه‌ای داریم؟ در این مقاله قرار است به سوالاتی از این دست پاسخ دهیم و کمک کنیم تا در زمان ایجاد و تجهیز فضاهای اداری، بهترین عملکرد انجام شود و چیدمانی ایده‌آل داشته باشید.

مراحل اجرای دکوراسیون داخلی

میز مدیریت Domus desk

اگر به دنبال ایجاد یک معماری مدرن یا کلاسیک در فضای اداری یا دفتر کار خود هستید، باید بدانید که در راه رسیدن به هدف چه مراحلی را باید طی نمایید. مهم‌ترین مراحل اجرای دکوراسیون داخلی در مبلمان اداری بینو عبارت است از:

  • خدمات رایگان بازدید و مشاوره
  • اندازه گیری محیط و ارایه راهکار
  • ارایه راهکار جهت چیدمان و طراحی
  • رسیدن به توافق طرفین و عقد قرارداد
  • تامین وسایل اولیه
  • ساخت اجزا و وسایل مورد نیاز
  • تحویل و نصب دکوراسیون اداری و دفتر کار

تاثیر مقیاس انسانی در طراحی داخلی

پیش از طراحی و اجرای هر بخش از دکوراسیون فضای اداری، لازم است اصول طراحی داخلی با توجه به مقیاس انسانی برآورد و اجرا شود. با توجه به مقیاس انسانی؛ اصول کار، نحوه استفاده، نوع کاربری و الگوی زندگی افراد محیط مورد نظر، دارای اهمیت است. تمرکز بر اهداف کاری و نوع کاربری هر یک از اجزا، توسط مقیاس انسانی تعیین می‌شود تا یک محیط کاری ارگونومیک پربازده ایجاد شود. مقیاس انسانی باید نوع ارتباط هر یک از افراد با اشیای محیط را تعریف کند. بر این اساس است که تعیین می‌شود؛ در هر بخش باید اجزا و وسایل دارای چه نکاتی باشند و در جهت رسیدن به چه اهدافی مورد استفاده قرار گیرند. کارمندان و مراجعه کنندگان افرادی هستند که در این فضای کاری مشغول ارایه و دریافت خدمات هستند و همین افراد هستند که معیارهای مقیاس انسانی را می‌سازند. اصول تعریف شده در این فرآیند کمک می‌کند تا طراح دکوراسیون داخلی متوجه شود که نورپردازی، طراحی سبک داخلی، لزوم استفاده یا عدم استفاده از هر بخش به چه روشی طراحی و اجرا شود. در نهایت یک طراحی حرفه‌ای با دقت و توجه روی ویژگی‌ها، نیازها و رفتارهای انسانی یک محیط کاری آماده سازی و اجرا می‌شود.

اصول طراحی و چیدمان محیط 

چیدمان و طراحی محیط باید با توجه به همه مسایل موجود برنامه ریزی شود.. استانداردهای لازمی که در این مسیر تعریف شده‌اند توسط طراح داخلی اعمال و سبک و شیوه طراحی انتخاب می‌شود. انتخاب سبک و شیوه طراحی کمک می‌کند تا چراغ‌های مسیر برای رسیدن به طراحی ایده‌آل همواره روشن باشد. در زمان طراحی فضای داخلی و انتخاب مبلمان اداری لازم است دقت داشته باشید که ابتدا به سراغ بخش‌های کوچک‌تر بروید و در نهایت به سراغ سالن‌های انتظار و کنفرانس، بخش‌های ورودی، خروجی و به‌صورت کلی اجزای بزرگتر باشید. در زمان طراحی فضای اداری باید بدانید که تغییر و جابجایی در این مکان‌ها امری بدیهی است، به همین دلیل در زمان سفارش دکوراسیون اداری، باید توجه داشته باشید و هوشمندانه عمل نمایید. سفارش و ساخت مبلمان اداری و چیدمان داخلی به گونه‌ای که امکان تغییر کاربری و استفاده مجدد را فراهم نماید، یک نوع دور اندیشی آگاهانه محسوب می‌شود.

میز-مدل-cartesiano7
میز کارشناسی , میز کارمندی , میز اداری , مبلمان اداری بینو

انواع سبک دکوراسیون اداری

گفتیم که انتخاب سبک دکوراسیون و چیدمان داخلی باید از ابتدا تعیین شود. برای رسیدن به این هدف باید دیدی وسیع درباره انواع سبک چیدمان اداری داشته باشیم. در ادامه انواع سبک چیدمان و طراحی داخلی برای محیط اداری را معرفی می‌نماییم:

پارتیشن اداری       

در بسیاری موارد طراح و معمار داخلی، یک فضای بزرگ را تحویل می‌گیرد و باید آن را به اجزای کوچک تقسیم بندی کند تا برای هر پست اداری یا سازمانی، یک فضای شخصی در نظر گرفته شود. این فضا باید دارای اصول اولیه در جهت ایجاد یک فضای مستقل کاری باشد. به همین دلیل لازم است تقسیم بندی بخش‌ها به‌گونه‌ای باشد که کمترین سر و صدا و ازدحام برای هر کارمند ایجاد شود. برای رسیدن به این هدف پارتیشن اداری کمک می‌کند تا اصول نورپردازی و صرفه جویی در مصرف انرژی در یک فضای کاری به بهترین شکل رعایت شود. پارتیشن اداری همه نیازهای ذکر شده را به بهترین صورت ممکن رفع می‌نمایید و کمترین میزان آلودگی را در زمان نصب و اجرای کار ایجاد می‌کند. انواع پارتیشن اداری بینو عبارت هستند از:

پارتیشن شیشه ای
میز مدیریت لوکس starlight

دیگر خدمات دکوراسیون اداری بینو   

در زمان طراحی شرکت‌ها و ایجاد فضاهای کاری مدرن، نیازمند طراحی در زمینه‌هایی امروزی و جدید هستیم. فضاهای کاری خاصی وجود دارند که نیازمند طراحی ویژه خود هستند و نمی‌توان آن‌ها را بدون یک تیم حرفه‌ای، استاندارد سازی کرد. در ادامه به طراحی تعدادی از این فضاهای خاص اشاره می‌کنیم:

شرکت بینو با ارایه بهترین‌ها در انتخاب دکوراسیون، اجزای داخلی و نصب آن‌ها، می‌تواند در زمان خرید دکوراسیون اداری انتخاب خوبی باشد. هر بخش از تجهیزات یک فضای اداری نیز نیازمند داشتن استانداردهای لازم است، تا بتواند یک مبلمان ارگونومیک و استاندارد را ارایه نماید. در این مسیر مشاوران و طراحان حرفه‌ای بینو در کنارتان هستند و راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

قیمت دکوراسیون اداری با توجه به اجزای مورد استفاده در آن تعیین می‌شود. سبک به‌کار رفته در اجزا، نوع کاربری هر جز، نوع متریال مورد استفاده، نوع نور پردازی و … همه در قیمت دکوراسیون اداری تاثیرگذار است. جهت مشاوره در زمینه تجهیزات دکوراسیون اداری می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

در این نوشتار مفاهیمی درست، در زمینه طراحی داخلی و انتخاب دکوراسیون برای فضاهای اداری را ارایه می‌کند. پاسخ به سوالاتی مانند: دکوراسیون اداری چیست و چه مواردی را شامل می‌شود؟ دکوراسیون اداری چه استانداردهایی دارد؟ طراح معماری داخلی باید در چه زمینه‌ای فعالیت کند؟ و مواردی از این دست در این مقاله ارایه شد. اگر در زمینه طراحی و معماری داخلی دفتر کار یا فضای اداری خود نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید. به یاد داشته باشید هر هزینه‌ای که در طی این مسیر می‌کنید، در نهایت باعث افزایش بازده و راندمان فضای کاری‌تان خواهد شد. همین دلیل کافیست تا طراحی داخلی و دکوراسیون اداری خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید و به تماشای بهترین نتیجه بنشینید.

منابع استفاده شده در مقاله 

تاثیر درب کلاسیک در ساختمان

کابینت کلاسیک

زندگی در خانه در سوئد

۵/۵ - (۱ امتیاز)