نظر: 0 بهمن 3, 1400

نحوه انتخاب میز پذیرش مناسب برای محل کار

میز پذیرش مناسب در محل کار شما معمولا اولین بخش از سازمان شما است که مشتریان، کارمندان بالقوه، و هر بازدیدکننده ای با ورود به فضای اداری شما می بیند. قسمت پذیرش می تواند بین کسب و کار شما و رقبایتان تفوات بسیاری ایجاد کند که تاثیر اول خوبی ایجاد می کنید یا نه. در مورد میز پذیرش این سوالت را از خود بپرسید که آیا میز پذیرش شما از مهمانان به خوبی پذیرش می کند؟ آیا زمینه را برای جذب آن ها فراهم می کند؟ آیا دعوت کننده یا بی نظم و کثیف است؟ مهم است که دفتر شما یک میز پذیرش داشته باشد که لحن مناسبی برای کسب و کار شما ایجاد کند. ما قصد داریم در ادامه نحوه انتخاب میز پذیرش مناسب برای محل کار را بررسی کنیم.

نکاتی درباره نحوه انتخاب میز پذیرش مناسب برای محل کار

محل پذیرش شما چهره محل کار شما است و باید احساس اعتماد، حرفه ای بودن، انرژی و موفقیت را ایجاد کند. انتخاب مبلمان اداری مناسب فراتر از ظاهر است. چندین چیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا فضای شما به حداکثر برسد و بیشترین تأثیر را بر مهمانان شما بگذارد.

اندازه

شما باید یک میز پذیرش متناسب با فضا انتخاب کنید. اگر فضای کوچکی دارید، یک میز کوچک بگیرید. اگر فضای بزرگی دارید، یک میز بزرگ بگیرید. میز پذیرش باید طوری به نظر برسد که قرار است در مکانی باشد که شما می خواهید از بازدیدکنندگان خود پذیرایی کنید. اگر سقف بلندی دارید، ممکن است میز منشی یا پذیرش کمی بلندتر بخواهید، اما با سقف های پایین تر، ممکن است حجیم بودن با توجه به دکوراسیون برای شما مهم تر باشد.

پیش از انتخاب میز پذیرش، بدانید که چند نفر از این فضا استفاده خواهند کرد. اگر چندین پذیرنده دارید، ممکن است به یک منطقه کاری بزرگتر نیاز داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اطراف میز قرار داده اید تا جریان رفت و آمد منظم  برای ورودی ها و خروجی ها وجود دارد.

سبک و طراحی

برای انتخاب میز پذیرش مناسب برای محل کار خود، باید میز پذیرش متناسب با سبک و کاربردی دفتر کار خود را پیدا کنید. به این فکر کنید که چگونه میز شما با دکور فضای اطراف و ماهیت کسب و کار شما مطابقت دارد. قسمت پذیرش باید ارزش های کسب و کار شما را بیان کند و به نظر برسد که متعلق به آن است.

انواع مختلف مشاغل به سبک های متفاوتی از میزهای پذیرش نیاز دارند. شما احتمالاً همان میز پذیرشی را که در یک دفتر حسابداری یا مطب دکتر پیدا می کنید، در یک آرایشگاه یا بنگاه تجاری نخواهید یافت.

ذخیره سازی

میز پذیرش مناسب باید کارایی سازمان شما را افزایش دهد. با داشتن مقدار مناسب فضای ذخیره سازی در میز پذیرش، ارایه حرفه ای تر، مرتب و منظم تری ایجاد خواهید کرد. شما باید یک میز پذیرش انتخاب کنید که فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای کسب و کارتان را در اختیار شما قرار دهد.

اگر فضای اداری شما فاقد گزینه‌های ذخیره‌سازی است یا از قسمت پذیرش برای مرتب‌سازی و ذخیره‌سازی زیاد استفاده می‌شود، میزی را انتخاب کنید که به گونه‌ای طراحی شده باشد که فضای اضافی را در اختیار شما قرار دهد. می‌توانید یک میز با قفسه، کمدهای داخلی و غیره پیدا کنید. اگر در محل کارتان کاغذبازی کمی وجود دارد، می‌توانید میزی را انتخاب کنید که فضای قفسه‌بندی و بایگانی محدودی داشته باشد.

مساحت سطح

بهترین میز پذیرش برای محل کار شما باید در صورت نیاز، سطح زیادی را برای پذیرندگان و بازدیدکنندگان فراهم کند. اگر قصد دارید تابلوها، تبلیغات یا دکورها را روی میز پذیرش خود به نمایش بگذارید، مطمئن شوید که فضای کافی برای آن وجود دارد. همچنین باید مطمئن شوید که فضای کافی برای تعامل بین مهمانان و مسئول پذیرش وجود دارد.

هنگام تعیین میزان فضای سطح مورد نیاز خود، بهره وری را در نظر بگیرید. اگر از قسمت پذیرش برای قرار دادن کلاسورها، ارایه ها یا سایر اسناد استفاده می شود، احتمالاً به یک میز با فضای اضافی نیاز خواهید داشت.

امنیت

اگر قسمت پذیرش شما دارای اطلاعات ایمن است و ممکن است به حریم خصوصی نیاز باشد، هنگام انتخاب میز پذیرش مناسب حتماً به آن توجه کنید. اگر مسئول پذیرش روی اطلاعات ویژه ای کار می کند، میز باید به آنها اجازه دهد اطلاعات را خصوصی نگه دارند. می‌توانید میزی را انتخاب کنید که ارتفاع بلند تری دارد و صفحه‌های نمایشگر آن‌ها را نمی‌توان دید مگر از پشت میز.

نتیجه گیری

مهم است که میز پذیرش مناسب برای محل کار خود انتخاب کنید. همه مشاغل و فضاهای کاری متفاوت هستند، بنابراین هنگام انتخاب میز پذیرش باید فضای فیزیکی و همچنین عملکرد را در نظر بگیرید. انبار مبلمان اداری دارای انواع مختلفی از میزهای پذیرایی جدید و مستعمل متناسب با نیازهای اداری شما است. انتخاب میز پذیرش مناسب می تواند دفتر شما را واقعا متمایز کند. میز های پذیرش ما را به صورت آنلاین بررسی کنید و در صورت نیاز با ما تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب