نظر: 0 بهمن 12, 1400

منطقه پذیرش و میز پذیرش چگونه باید باشد؟

منطقه پذیرش و میز پذیرش چگونه باید باشد و چه نقشی بر بهبود فضای کاری و اداری دارد؟

همانطور که یک چهره نشان دهنده یک شخص است، منطقه پذیرایی نشان دهنده یک دفتر یا یک تجارت است و بسیاری از شکست‌ها و موفقیت‌ها می‌توانند به آن بستگی داشته باشند زیرا منطقه‌ی پذیرش و میز پذیرش اولین برخورد را در فضای سازمانی برای مشتریان ایجاد می‌کند.

هر مشتری، بازدید کننده و کارمند بالقوه‌ای که از درهای دفتر سازمانی و اداری وارد می‌شود، اولین برداشت فوری از شرکت را از چیدمان، سبک و ارائه قسمت پذیرش دریافت می‌کند. به عنوان نخستین برخورد با فضای اداری، مهم است که یک برداشت اولیه خوب، یک اثر ماندگار عالی ایجاد کنید، به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری در یک منطقه پذیرایی با کیفیت و حرفه‌ای یک تصمیم تجاری درست است.

منتطقه پذیرش و میز پذیرش چگونه طراحی می‌شود؟

فضای پذیرشی که به طور مدبرانه با در نظر گرفتن ارزش‌های شرکت و زیبایی‌شناسی طراحی شده است، به ایجاد لحن مناسب و جذاب سازمانی برای انتظار بازدیدکنندگان کمک می‌کند. از این رو اگر برای نوآوری و خلاقیت، سنت و ظرافت، یا چابکی و مینیمالیسم ارزش قائل باشید، با استفاده از دکوراسیون مناسب منطقه پذیرش و میز پذیرش فضای پذیرایی مناسب یک پیام بصری ماندگار ایجاد می‌کنید.

بازار هدف خود را درک کنید

قانون کلی برای کسب و کارها هنگام برنامه ریزی یک فضای ورودی جدید این است که مخاطبان هدف خود را بشناسند. ارائه بهترین جلوه‌ی بصری ممکن در قسمت پذیرش بستگی به نوع کسب و کار دارد. برندهای جهانی مانند گوگل و ردبول به خاطر فضاهای پذیرایی چشمگیر خود مشهور هستند و این فضاها را با طراحی‌های عجیب و غریب و مبلمان نوآورانه تجهیز می‌کنند. آن‌ها منعکس کننده مفهوم اصلی این شرکت‌ها هستند که عاملی در موفقیت آن‌ها بوده است و یکی از دلایلی است که همه از آن‌ها به عنوان مشاغل آینده نگر و پویا صحبت می‌کنند.
مبلمان پذیرایی خوب این تصور را به وجود می‌آورد که کسب‌وکار توانایی مالی برای حمایت از سلیقه‌ی آن‌ها را دارد. اما اهمیت پذیرایی فراتر از زیباسازی منطقه است. علاوه بر شیک بودن و بیان ارزش‌های برند شرکت، ملاحظات عملی نیز باید در نظر گرفته شود.

عنصر حیاتی میز پذیرش

شاید مهمترین مورد در فضای اداری و سازمانی، میز پذیرش باشد. اولین نقطه تماس برای هر محل کار باید دارای مبلمان اداری و لوازم جانبی چشم نواز با یک میز پذیرش باشد که فضای ورودی را چشم نواز می‌کند و چشم‌انداز و شخصیت مثبت و پیشرو کسب و کار را منعکس کند. به همین دلیل است که ما همیشه به کارفرمایان توصیه می‌کنیم که در زمان مناسب برای ارتقاء دفتر، قسمت پذیرش را با یک میز پذیرش هوشمند و شیک در اولویت قرار دهند.

یک منطقه پذیرش و میز پذیرش خوب بیشتر از یک میز اداری استاندارد هزینه دارد، اما اگر به ایجاد تصویری منطبق با ارزش‌های شرکت کمک کند، جزو آن دسته از سرمایه‌گذاری هاست که ارزش هزینه دارد. با این حال میزهای پذیرش می‌توانند در اشکال مختلف، اندازه‌ها و مواد مختلف، از چوب، شیشه و حتی فولاد و همچنین انواع مستطیل، مربع و حتی منحنی باشند. میزهای پذیرش مدولار طراحی شده برای پروژه‌های سفارشی نیز به طور فزاینده‌ای در کسب و کارهار محبوب هستند زیرا در طول زمان شرکت‌های بیشتری به اهمیت منطقه پذیرش پی برده اند.

میزهای پذیرش باید دارای فضاهای کاری چند منظوره باشند زیرا بسیاری از وظایف مهم مانند پاسخ به تماس‌های تلفنی، دریافت و ارسال نامه و البته استقبال از بازدیدکنندگان در آن انجام می‌شود. کار با یک میز پذیرش خوب نیز به مسئول پذیرش حس غرور می‌بخشد و در نتیجه کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. سایر کارمندان نیز افتخار می‌کنند که بخشی از یک شرکت چشمگیر و پر جنب و جوش هستند.

یک مسئول پذیرش اساساً چهره شرکت است. آن‌ها باید در محیط کاری خود راحت و شاد باشند تا بتوانند شرکت را به بهترین شکل ممکن نمایندگی کنند. میز پذیرش همچنین باید دارای فضای ذخیره‌سازی کافی باشد تا منطقه نامرتب به نظر نرسد و بتوان اسناد مهم را با یکپارچه‌سازی فناوری و مدیریت کابل، ایمن نگه داشت تا سیم‌ها در معرض بازدیدکنندگان قرار نگیرند.
برای بهتر شدن منطقه پذیرش و میز پذیرش، می‌توان صندلی‌های نرم یا صندلی‌های وان را به قسمت پذیرش اضافه کرد که نه تنها ظاهر کلی را بهبود می‌بخشد، بلکه صندلی راحتی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. ما در بینو مجموعه‌ای از محصولات نوآورانه، معاصر و با طراحی ایده آل را برای کسب و کارها فراهم کرده ایم.

اولین برداشت از منطقه پذیرش و میز پذیرش

بخش پذیرش برای هر کسب و کاری از اهمیت حیاتی برخوردار است. باید فضایی دلپذیر برای همه بازدیدکنندگان باشد، از مشتریان ارزشمند گرفته تا افراد تازه کار و بالقوه‌ای که برای مصاحبه وارد می‌شوند. اما بخش پذیرش همچنین جایی است که روز اداری برای همه کارمندان آغاز می‌شود و باید الهام بخش آن‌ها باشد تا به محل کار خود افتخار کنند.

ایجاد تعادل مناسب در طراحی داخلی و استفاده مبلمان اداری می‌تواند در ایجاد روابط تجاری جدید تفاوت ایجاد کند. منطقه پذیرش و میز پذیرش مناسب، همراه با چند صندلی نرم و میز راحت برای استراحت بازدیدکنندگان می‌تواند استانداردی را برای مهمان نوازی ایجاد کند و به بقیه محل کار گسترش یابد. مهم نیست که شرکت چقدر عالی است یا مشتریان چقدر علاقه‌مند هستند، اگر جلوی سازمان شما نامرتب و قدیمی به نظر می‌رسد، مطمئناً مشتریان بالقوه سازمان شما را کنار می‌گذارد، حتی اگر دفتر اداری شما از نظر کاربری و فناوری سرآمد باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب