نظر: 0 آذر 19, 1400

مزایای یک دفتر اداری با طراحی مینیمال

مینیمالیسم به عنوان یک مفهوم، دوستداران بسیاری را در حال حاضر چه در فضاهای شخصی و چه در فضاهای اداری دارد. اما به صورت کلی می‌توان گفت افراد زیادی هم هستند که ان چنان در مورد مینیمالیم در فضای اداری اطلاعات کافی ندارند. در این متن به صورت اجمالی به مزایای یک دفتر اداری با طراحی مینیمال خواهیم پرداخت. بنابراین با ما همراه باشید.

مزایای دفتر اداری با طراحی مینیمال چیست

از نظر سلامت، بهره وری و جذابیت، مینیمالیسم و توانایی ان در بهبود فضای کار را نمی‌توان انکار کرد. با این حال، هنوز افراد زیادی وجود دارند که نسبت به کار در یک دفتر مینیمال شک دارند و آن را مکانی سرد و ناخوشایند فرض می‌کنند. اما واقعیت این است که کار کردن در فضای مینیمال می‌تواند بسیار خوشایند باشد. همان طور که پیداست مانند هر طرح نو و جدیدی که وارد معماری داخلی می‌شود فرضیات نادرست زیادی در مورد دفتر اداری با طراحی مینیمال وجود دارد، اما یک فضای داخلی اداری مینیمالیستی نیازی به تجهیزاتی برای بهبود فضا ندارد و خود می‌تواند مولد باشد و می‌تواند مانند هر دفتر دیگری گرم و دلپذیر باشد. ایده ‌های بسیاری حول مینیمالیسم جهت صرفه جویی در فضا تولید کمتر زباله وجود دارد و همین موضوع شاید در بلند مدت بتواند حس خوبی در میان کارمندان ایجاد کند.
اگر به تغییر طراحی دفتر خود و تبدیل ان به یک دفتر اداری با طراحی مینیمال فکر می‌کنید اما برخی از کارمندان شما چندان مشتاق نیستند، بیایید با هم مزایای یک دفتر اداری مینیمال را بررسی کنیم. از جمله ویژگی‌هایی که در فضای اداری مینیمال با آن‌ها برخورد خواهیم کرد عبارت‌اند از:

فضای سالم‌تر و ایمن‌تر

یکی از مزایای اصلی که اغلب نادیده گرفته می‌شود این است که یک دفتر مینیمال می‌تواند فضای بسیار امن‌تر و سالم‌تری نسبت به دفاتر مدرن و حتی سنتی داشته باشد. با وجود مبلمان اداری کمتر، کارمندان می‌توانند به راحتی جابه جا شوند، فضای بسیار بیشتری در اختیار داشته باشند و دسترسی به تجهیزات توسط آن‌ها به شکل قابل قبولی تسهیل می‌شود. علاوه بر این تمیز کردن این نوع دفتر نیز بسیار راحت‌تر است زیرا نامنظمی کمتری وجود دارد، بنابراین فضای امنی برای افراد و کارمندان می‌تواند ایجاد کند.

یک دفتر کارآمدتر

یکی از بزرگترین مزایای طراحی مینیمالیستی اداری این است که فضا و کارمندان را با انگیزه‌تر می‌کند. شلوغی کمتر، روشی ساده‌تر برای کار، و طراحی شیک تر، محیطی بسیار پربارتر را ایجاد می‌کند. ما می‌دانیم که در فضاهای اداری به صورت کلی وجود بی‌نظمی می‌تواند به شدت بر عملکرد کارمندان موثر باشد و قدرت آن‌ها را در انجام کار و افزایش خلاقیت به شدت کاهش دهد.
استرس و فشار کمتر در فضای اداری
یکی از اهداف این نوع طراحی، آرامش و استرس کمتر است. دکور ساده، مفهومی و آرامش بخش است، شاید با گیاهان مختص و ویژه برای فضای اداری بتوان ویژگی‌های بهتری نیز به فضای اداری مینیمال افزود. تجهیزات به جهت کارایی و آرامش بیشتر به شدت کاهش یافته و کار کردن با آن چه در فضا وجود دارد برای تمامی کارندان آسان‌تر است، و همه اینها محیط کاری بسیار کم استرس‌تری را برای کارکنان شما ایجاد می‌کند.

ظاهری شیک و جذاب

این یک طراحی مدرن و شیک است. مطمئناً نیازی نیست که سفید و بی‌رنگ باشد، می‌تواند رنگ‌ها و آثار هنری روی دیوارها داشته باشد، اما کوچک‌تر است و جمع و جور‌تر در حالی که از فضا به بهترین نحوه استفاده می‌کند. این بدان معناست که طراحی فضا فوق مدرن است و وقتی وارد چنین فضایی می‌شوید واقعاً چشمگیر و زیبابه نظر می‌رسد. کار کردن در یک دفتر مدرن و جذاب بسیار بهتر و لذت بخش‌تر است و همچنین بهترین تأثیر را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب