نظر: 0 اسفند 17, 1400

محیط کار ایده آل و افزایش بهره وری

محیط کار ایده آل به معنای داشتن فضای اداری است که بهره وری را افزایش می‌دهد. کارمندان در آن احساس راحتی می‌کنند. سلامت آن‌ها حفظ می‌شود و با نشاط کار می‌کنند. به نظر می‌رسد مهم نیست در کجا کار می‌کنید، مهم این است که محیط ایده آل برای کار وجود داشته باشد. با منظم نگه داشتن دفتر و فضای اداری، می‌توان کارایی کارمندان را افزایش دهد. در ادامه نکات مهمی را پیرامون ساخت و ایجاد محیط کار ایده آل با هم مرور خواهیم کرد.

چگونه سازمان می‌تواند بهره وری را افزایش می‌دهد؟

سازمان می‌تواند نظم را ایجاد کند و علاوه بر ان محیطی را ایجاد کند ه تعامل در میان کارمندان به بالاترین سطح برسد. در عین حال می‌تواند جهت بهبود وضعیت کاری آن‌ها نیز گام بردارد.
یک نظرسنجی توسط توسط موسسه «برادر اینترنشنال» نشان داد که هزینه ناسازگاری و مطلوب نبودن محل کار ممکن است فراتر از ضرر مالی باشد. پاسخ‌های جمع‌آوری‌شده از حدود ۸۰۰ کارمند ایالات متحده نشان می‌دهد که تقریبا هر کارمند ۳۸ ساعت را در صرف یافتن تجهیزات مورد نیزا خود می‌کند. این نه تنها بر زمان، بلکه بر ادراک حرفه ای، بهره وری و روحیه تأثیر می‌گذارد. این نظرسنجی همچنین نشان داد که هزینه‌های مربوط به کارمندان تمام وقت که به دنبال خرید تجهیزات اداری نامناسب هستند، سالانه به ۸۹ میلیارد دلار می‌رسد. عدم سازماندهی در محیط کار نیز می‌تواند منجر به استرس محیط کار برای کارکنان شود که منجر به کاهش بهره وری خواهد شد. مطالعه دیگری نشان داد که ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان، که گفتند فاقد مهارت‌ها یا ابزارهای مدیریت زمان هستند. همچنین به علت آن که محیط کاری آن‌ها ایده آل نیست مشکلات سلامتی از جمله فشار خون بالا و درد کمر و گردن را تجربه می‌کنند.
این یعنی چی؟ خوب، به بیان ساده، داشتن یک محل کار و محیط کار ایده آل و مناسب کلید موفقیت سازمان و کارمندان است. افزایش بهره وری با ایده‌های ساده سازمان اداری می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

ایده‌های ساخت محیط کار ایده آل

در حالی که هر اداره وضعیت متفاوتی دارد و از این لحاظ منحصر به فرد ایت، چند ایده برای سازماندهی اداری وجود دارد که به سازمان‌ها در افزایش بهره وری و کاهش بی‌نظمی و استرس محل کار کمک کند. این ایده‌ها برای ساخت محیط کار ایده آل برابر است با:

کاهش شلوغی

اولین کاری که باید برای ارتقای سازماندهی در فضای اداری انجام دهید، کاهش شلوغی و اقلام غیر ضروری است. تعیین کنید که آیا کارمندانتان از چه اقلامی در اطراف دفتر استفاده می‌کنند و آیا آن‌ها به هر نحوی کار را بهبود می‌بخشند. می‌توانید در صورت امکان از کشوهای میز، قفسه‌های ذخیره‌سازی، کمد فایل و سینی‌های سازماندهی استفاده کنید و از قرار دادن وسایل روی سطوح اصلی کار خودداری کنید.

کاغذ را به حداقل برسانید

کاغذ می‌تواند منجر به بی‌نظمی و به هم ریختگی در محل کار شود. هر کاغذ غیرضروری را خرد یا بازیافت کنید و در صورت امکان اقلام دیجیتالی کنید. ایجاد یک سیستم بایگانی برای اوراقی که باید به صورت فیزیکی داشته باشید، می‌تواند منجر به افزایش بهره وری و زمان کمتری برای جستجوی اقلام مورد نیاز شود.

سیم‌ها را تمیز کنید

اگر سیم سیستم و پرینتر روی زمین انباشته شوند می‌توانند در هم ریختگی بصری ایجاد کنند که باعث استرس می‌شود و از زیبایی کلی فضای کار شما می‌کاهد. می‌توانید با نگه داشتن سیم اضافی با گیره‌های کلاسور از گره خوردن سیم جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید میزهایی با محفظه‌های سیمی خریداری کنید.

از فضای دیوار استفاده کنید

فضای دیوار دفتر می‌توان در ایجاد فضا و محیط کاری ایده آل کمک کند. تخته‌های گیره‌ای، تخته‌های سفید، تقویم‌های دیواری، تخته‌های چوب پنبه‌ای، سطل‌های ذخیره‌سازی آویز و غیره، همگی می‌توانند به ایجاد سازماندهی بیشتر در محل کار و پاک‌سازی اقلام از سطح برای ایجاد ظاهری تمیزتر کمک کنند. شما فضای دیوار را دارید، پس باید از آن استفاده کنید.

فضای میز را به حداکثر برسانید

شما باید فضای رویه میز اداری را تا حد امکان خالی نگهدارید. می‌توانید قفسه‌هایی را در بالای میز یا زیر میز اضافه کنید. از کمدهای بایگانی استفاده کنید. از مانیتور یا لپ‌تاپ و سینی‌های کیبورد استفاده کنید. وسایل روشنایی را از روی میز دور نگه دارید. فضای میز باید تا حد امکان آزاد و خالی از بسیاری از چیزها باشد تا بتوان از آن برای هدف اصلی خود یعنی کار استفاده کرد.

نتیجه گیری

در حالی که بسیاری از ایده‌های مختلف برای ایجاد محیط کار ایده آل وجود دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از انتخاب و انجام هر کاری با ما تماس بگیرید. تیم فنی و فروش ما به صورت رایگان مشاوره‌های خرید و انتخاب مبلمان اداری را در اختیار شما خواهد گذاشت. هم چنین در صورت درخواست شما مشتریان بازدید از محل انجام پروژه برای ارایه مشاوره‌های بهتر به صورت رایگان انجام خواهد شد.
مبلمان اداری بینو با بیش از ده سال سابقه در تولید مبلمان اداری در حال حاضر می‌تواند برای شما تصویری از محیط کاری ایده را ایجاد کند. کافی است با ما تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب