فضای اداری – شیوه ی استفاده ی بهینه از فضای اداری
فضای اداری چیست و چرا مهم است؟ رشد تجاری و بالارفتن کارآیی بدون شک یکی از مهمترین اهداف شرکتها است، اما در نقطهی مقابل، این اتفاق میتواند بر طراحی داخلی فضای اداری، مبلمان اداری و دکوراسیون سازمان تاثیرات منفی بگذارد. این موضوع ناشی از آن است که با رشد شرکت، نیازهای کارمندان نسبت به فضای اداری تغییر میکند. تغییر نیاز پرسنل برای ابزارهای کاری مدیران را مجاب به خرید ابزارهای نو میکند. ابزارهای نو و خریدهای جدید، ممکن است هم خوانی کافی با سایر اجزا نداشته باشد. به همین دلیل نیاز به بررسی دقیق و اصولی در این زمینه است.
استفاده بهینه از مبلمان اداری در فضای اداری
با گسترش فضای اداری و تجاری سازمان، ورود بیشتری از مشتریان و شرکا را به خود خواهد دید. اما عدم هماهنگی میان اجزایی مثل صندلی اداری، میز اداری و … به صورت ناخودآگاه احساس سردرگمی را به کارمندان، مشتریان و حتی شرکا منتقل نمایید. خوشبختانه، راه حلهای بسیار ساده اما کاربردی برای طراحی فضای اداری وجود دارد و این شیوهها در مدیریت فضا کمک خواهد کرد. موارد ذکر شده در این گزارش، نتیجهی سالها تلاش و تجربه ی ما در شرکت بینو بوده که آن را به اشتراک خواهیم گذاشت.
استفاده از فایل اداری یا کمد اداری
کاغذ بازیهای بروکراتیک، یکی از آفتهای موجود در هر سازمانی است. این عامل یکی از اولین نشانههای تغییر ساختار شرکت است. در کنار این ابزار، اقلام کوچک و لوازم التحریر در همه جا وجود دارد که اگر نظم پیدا نکنند، عامل ایجاد مشکلات خواهند شد. عدم رسیدگی به این جزییات کوچک سازماندهی اصولی و نظم فضا را از بین خواهد برد. برای برطرف کردن این معضل، از همکاران خود بخواهید که فضاهای ایستگاههای کاری و پارتیشنها را تمیز کنند.
لزوم استفاده از فایل و کمد اداری
یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده در طراحی فضای اداری، استفاده از فایل اداری،کمد اداری و انواع قفسهها است. قفسهها میتوانند فضای زیادی را برای پرسنل ایجاد نمایند. فایل اداری و قفسه اداری کمک میکند اقلام روزانهی مورد استفاده ی خود را در آن جای دهند. استفاده از قفسهها میتواند به راحتی فضای میز کارشناسی و میزهای گروهی که برای همکاران خود در نظر گرفتهاید را مرتبتر نشان دهد. درادامه این مقاله میتوانید با انواع کمد، قفسه و فایل اداری آشنا شوید:
فایل اداری فلزی
در طراحی فضای اداری، فایل اداری فلزی دارای استحکام زیادی هستند و برای ایجاد نظم در یک فضا، مناسب هستند. در هنگام خرید فایل اداری باید دقت داشته باشید؛ تا اندازه و ابعاد کشوها با ابعاد پوشهها و فایلها هماهنگی داشته باشد.
https://baynoco.ir/product-category/%ef%ae%90%ef%ba%98%ef%ba%8e%ef%ba%91%ef%ba%a8%ef%ba%8e%ef%bb%a7%ef%bb%aa-%d9%88-%ef%bb%93%ef%ba%8e%ef%af%be%ef%bb%a0%ef%af%bf%ef%bb%a8%ef%ae%93/%ef%bb%93%ef%ba%8e%ef%af%be%ef%bb%9e-%d9%88-%ef%ba%b3%ef%ba%8e%ef%af%be%ef%ba%aa/
فایل اداری پلاستکی
امروزه فایل اداری پلاستیکی در طراحی فضای اداری محبوبیت بیشتری دارد. این فایلها بهدلیل رنگبندی، طراحی و ابعاد متفاوتی که دارند از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند. بهعلاوه فایل اداری پلاستیکی مشکلات پریدن رنگ، زنگ زدن یا پوسیدگی را ندارند و این خود عامل مهمی برای محبوبیت فایل ادار یپلاستیکی است
فایل اداری دست دوم
همیشه در زمان خرید تجهزات اداری داخلی در زمان طراحی فضای اداری، این سوال پیش میآید که آیا وسایل دست دوم را بخریم یا نه؟ پاسخ این سوال به نوع وسیلهای که خریداری میشود، بستگی دارد. بهعنوان مثال اگر وسیله مورد نظر باید جلو چشم باشد، فقط در زمانی مجاز به خرید و استفاده از آن در طراحی فضای اداری هستید که؛ وسیله بی نقص باشد و در حد نو محسوب شود. در غیر این صورت توصیه ما آن است که؛ فایل اداری دست دوم نخرید.
رنگ مبلمان اداری در فضای اداری
رنگ قدرت زیادی در درک فضا در زمان طراحی فضای اداری دارد. با الهام از نوع تجارت خود و با کمک مشاورین طراحی داخلی به راحتی قادر خواهید بود که به رنگ مورد نظر و اختصاصی خود در طراحی فضای داخلی برسید. به طور کلی میتوان گفت دیوارهای خیلی روشن و خیلی تیره میتواند فضای شما را محصورتر از آن چه فکر میکنید، نشان دهد. تُن رنگهای خنثیتر، میتواند برای بزرگتر نشان دادن فضا کمک کنند. رنگ میتواند بازدهی کارمندان و محیط کار را افزایش دهد. رنگهای شاد فضا را خلاقانهتر جلوه میدهند و آن را بهتر و زیباتر نشان میدهند.
نکات مهم دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی در یک فضای اداری، دارای اهمیت زیادی است. ممکن است دیوارها خیلی مورد استفاده قرار نگیرند، اما نقش مهمی در نمای داخلی دارند. استفاده از این فضاها به وسیله نصب قفسهها و کابینتها، یکی دیگر از راههای استفاده از فضای خالی است. انعطاف پذیری در محل کار یکی از بزرگترین و بارزترین ویژگیها است. کارکنان میبایست برای طراحی فضای اداری سازمان خود، ابزارهایی را انتخاب کنند که بهراحتی قابلیت جابه جایی داشته باشند. امکان ایجاد تغییرات موقتی در فضا برای کاربریهای چندگانه را تنها سهولت در جابه جایی اجزا میتواند ارایه دهد.
بررسی فضاهای گوناگون و انتخاب مبلمان متناسب با فضا، این اجازه را میدهد که بهترین را برای خود انتخاب کنید. فضا میتواند حتی در سبک انتخابی مبلمان اداری نیز کمک کند. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب مبلمان اداری، فضا را به خوبی بشناسید و نیازهای خود را مطابق با آن همسان کنید.
راهنمای خرید صندلی اداری ارگونومیک – چگونه بهترین صندلی را برای خود انتخاب کنیم؟
پیشنهاد ما
میزهای متحرک، کابینتهای متحرک و قفسه هایی با قابلیت جابه جایی هر کدام به نوعی میتواند قابلیت تغییر را ایجاد کند. اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان یا فضای اداریتان از نظر چیدمان دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در زمان طراحی فضای اداری، در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته را دارد تا دفاترتان را مطابق با بهترین و بروزترین طراحی دکوراسیون تزیین نمایید و شادابی و شایستگی را به محیط کار خود ارمغان دهید. شرکت تولید مبلمان اداری بینو تمام توان خود را در جهت رفاه کارکنان، مطابق با علم روز انجام خواهد داد تا فضای کاری بهتری، برای فضای کاری و همکارانتان ایجاد شود. جهت مشاوره، دریافت راهنمایی یا خرید مبلمان اداری میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرد.