نظر: 0 اسفند 18, 1400

طراحی فضای اداری برای ارتباط بهتر در سازمان

طراحی فضای اداری برای ارتباط بهتر کارمندان با هم و همچنین با مراجعه کنندگان چگونه باید باشد؟ استاندارد‌های طراحی فضای اداری چیست؟ در حال حاضر و پس از دوران کرونا چه ویژگی‌هایی برای فضای اداری وجود دارد که می‌تواند کارمندان را به ارتباط بهختر تشویق کند! آیا ایده‌هایی برای ساخت و چیدمکان فضای اداری با تعامل بالای کارمندان وجود دارد؟ برای پایخ گویی به این سوالت و سوالاتی از این دست تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برای خرید جدیدترین مدل های مبلمان اداری در تهران و شهرستان های ایران از ما کمک بگیرید.

افزایش تعامل با طراحی فضای اداری مدرن

برای بررسی این موضوع بیایید با چند سوال شروع کنیم. آیا می‌توانید برای احساس کارمندان ارزش قائل شوید؟ به طور خاص، آیا می‌توانید برای احساس تعلق در کار ارزش قائل شوید؟ اگر پاسخ مثبت است با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
بر اساس مقاله‌ای در هاروارد بیزینس ریویو که به تحقیقات مرکز نوآوری استعدادها اشاره می‌کند، افرادی که احساس تعلق دارند، بهره‌ورتر، با انگیزه‌تر و ۳.۵ برابر بیشتر احتمال دارد که به حداکثر پتانسیل خود برسند. دانشمندان رفتارشناسی در BetterUp مطالعه‌ای در مورد نقش تعلق انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که موجب افزایش قدرت تجارت می‌شوند. آن‌ها دریافتند که سطوح بالای تعلق با موارد زیر مرتبط است:

افزایش ۵۶ درصدی عملکرد شغلی.
کاهش ۵۰ درصدی ریسک گردش مالی.
کاهش ۷۵ درصدی روزهای بیماری.

به علاوه، کارمندانی که دارای سطح بالایی از تعلق به محل کار هستند، تمایل بیشتری به توصیه شرکت خود به دیگران دارند. و از شرکت خود در بسیاری از گفت و گو‌ها نام می‌برند. یکی از راه‌هایی که کارفرمایان می‌توانند احساس تعلق را تقویت کنند، طراحی فضای اداری است. در ادامه به بررسی طراحی فضای اداری مدرن و ساخت آن خواهیم پرداخت.

طراحی فضای اداری مطابق با مشتریان

یکی از اولویت‌های اصلیشرکت‌ها برای طراحی فضای کاری می‌بایست به گونه‌ای باشد که مطابقت با فضایی که مشتریان از آن‌ها انتظار دارند باشد. یکی از روش‌های ایجاد این چنین فضایی طراحی یک فضای پذیرش بزرگ است تا تعمال بیشتری ایجاد کند. ایجاد چنین مکانی می‌تواند برای مشتریان و کارمندان مکانی خوبی را برای گفت و گو و تعامل ایجاد کند.
علاوه بر این در یک مدت کوتاه این مکان‌ها به مکان مطلوب کارمندان برای استراحت و دسترسی به یکدیگر شناخته می‌شود. از مهمترین مزایای این طراحی عبارت است از:

کارکنان استراحت می‌کنند و با فضای باز ارتباط برقرار می‌کنند.
به چشم‌انداز و برند سازمان کمک می‌کند.

مکان استراحت

کارمندان در حال حاضر انتظار دارند در فضایی که کار می‌کنند راحت باشند. بتوانند قدم بزنند. چای یا قهوه بنوشند و حتی مدت کوتاهی بازی کنند. از این رو شرکت‌های مدرن و پیشرو به ایجاد فضاهای اختصاصی برای استراحت و سرگرمی کارمندان اقدام کردند. طراحی فضای اداری به صورت اختصاصی به عنوان کافه و اتاق بازی نشان داده است که تعلق کاری کارمندان بیشتر شده است. و آن‌ها با روحیه و انرژی بیشتری مشغول به کار می‌شوند.

فضای کارگروهی، اتاق کنفرانس و اتاق جلسات

طراحی فضای اداری مدرن در سازمان‌ها به گونه‌ای است که به صورت ریتمیک عمل کنند، یعنی به کارمندان اجازه می‌دهد بین فعالیت و استراحت بلشند. فضاهای متعدد باعث تقویت ارتباطات اجتماعی و حمایت از رفاه برای کارکنان و مهمانان می‌شود، از جمله:

یک سالن اجتماعات که در آن افراد می‌توانند استراحت کنند، معاشرت کنند یا کار کنند.
جلسات کوتاه و موثر و کار در فضایی به مانند میز‌های کارگروهی که تعامل بین افراد را بالاتر می‌برد.

شاید جالب باشد که بدانید احساس تعلق به طور طبیعی در فضاهای اجتماعی تعریف شده ایجاد می‌شود که در آن افراد به طور منظم با هم ارتباط برقرار می‌کنند، گفتگو می‌کنند، ایده‌ها را به اشتراک می‌گذارند و استراحت می‌کنند.

امکانات

یکی از عواملی که می‌تواند بر راندمان کاری کارندان موثر باشد وجود امکانات در فضای کاری است. طراحی فضای اداری باید به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به امکانات مختلفی دسترسی داشته باشند. به صورت کلی می‌توان گفت طراحی فضای اداری باید به گونه‌ای باشد که امکانات کاملی به دست افرد برسید:

دسترسی به Wi-Fi و برق برای شارژ دستگاه‌ها.
فضاهای کاری با قابلیت تنظیم ارتفاع به طوری که کاربران می‌توانند وضعیت خود را در طول روز تغییر دهند.
حریم خصوصی و مکان‌هایی برای مکالمات تلفنی محرمانه و تمرکز در کار.
وجود چنین امکاناتی در فضای کاری می‌تواند منجر به افزایش حس تعلق کاری شود.

اتاق کنفرانس و آموزش

توصیه می‌کنیم در هرگونه طراحی فضای اداری اتاق کنفرانس را در نظر داشته باشید. این اتاق‌ها برای برقراری ارتباط و راحتی طراحی شده اند. صندلی اتاق کنفرانس برای حمایت کامل بدن طراحی شده است. صندلی اداری اتاق کنفرانس به گونه ایست که افراد می‌توانند به مدت طولانی بنشینند. فناوری پیشرفته ویدیویی به افراد خارج از فضای کاری امکان می‌دهد از راه دور در جلسات شرکت داشته باشند. مطالعات نشان داده است که کارکنان تجربه ویدیویی را این گونه توصیف می‌کنند «کسانی که روی صفحه هستند واقعاً در اتاق هستند». جغرافیا دیگر به لطف فناوری مانع ارتباط انسان‌ها نمی‌شود. پس طراحی اتاق کنفرانس را فراموش نکنید.

نتیجه گیری

طراحی فضای اداری متفکرانه باعث موفقیت می‌شود پس اگر به فکر باز طراحی و چیدمان نوین در فضای اداری خود هستید کافی است با ما تماس بگیرید. تیم فنی و فروش مبلمان اداری بینو، می‌تواند مشاوره‌های رایگان را به شما ارایه دهد. کافی است با ما تماس بگیرید. ما طراحی فضای اداری برای سازمان‌های دولتی و خصوصی بسیاری را تاکنون انجام داده ایم. برای دریافت نمونه کارهای طراحی، چیدمان و دکوراسیون اداری نیز می‌توانید با ما تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب