نظر: 0 دی 20, 1400

طراحی دفتر بیوفیلیک چیست و چرا باید به ارتقای دفتر خود فکر کنید؟

طراحی دفتر بیوفیلیک چیست؟

طراحی دفتر بیوفیلیک (یا طراحی دفتر اداری دوست‌دار محیط زیست) به شما امکان می‌دهد عناصری از طبیعت را به دفتر بیاورید و از آن‌ها برای افزایش بهره وری کارمندان سود ببربد. ما در این مقاله به صورت کلی با این موضوع آشنا خواهیم شد و در آینده بسیار بیشتر از این مدل طراحی دفاتر اداری با شما خواهیم گفت.
آیا می‌خواهید دفتر خود را با مبلمان درجه یک تزئین کنید؟ این مورد پس از دوران کرونا و قرنطینه ایده‌ی بسیار خوبی است زیرا کارمندان و مشتریان شما نیاز به تغییر در فضای اداری دارند. بدون شک، این ایده می‌تواند اشتیاق شما به عنوان کارفرما را برای زندگی جدید کاری به کارمندان نشان دهد. ارتقاء تجهیزات اداری را می‌توان با استفاده از مبلمان اداری سنتی، کلاسیک، مدولار یا مبلمان مدرن و شیک در فضای اداری انجام دهد. مبلمان اداری، جذابیت دکوراسیون شما را افزایش می‌دهد. اگر محصولاتی می‌خواهید که به شما راحتی و دوام بدهد، طراحی دفتر اداری بیوفیلیک را به سازمان خود بی‌افزایید. طراحی دفتر بیوفیلیک می‌تواند علاوه بر افزایش بهره وری کارمندان، ویژگی‌های بصری بسیار خوبی را نیز به دفتر شما اضافه کند و در مقایسه با سایر رقبا دفتر اداری نمونه‌ای راب رای شما ایجاد کند.

طراحی بیوفیلیک چیست؟

این نوع طراحی تنش را کاهش می‌دهد و بهبود محیط و شرایط کاری را تسریع می‌کند، سلامت روان را بهبود می‌بخشد، خلاقیت و عملکرد شناختی را افزایش می‌دهد و بسیاری از مزایای دیگر را برای شما و کارمندان‌تان به ارمغان می‌آورد. گرایش طراحی بیوفیلیک در دنیا روز به روز محبوب می‌شود زیرا به افزایش و بهبود بهره وری کسب و کار در نمونه‌های موجود کمک کرده است. در این سبک طراحی اداری، اولویت یک سبک طبیعی است. بدان معنا که فرآیند نظافت سبز، سیستم‌های روشنایی هوشمند، فضای باز و مناظر طبیعت، صدا، رایحه‌درمانی، گیاهان، دیوارهای سبز و بسیاری موارد دیگر در آن اجرایی می‌شود.
چرا باید طراحی دفتر بیوفیلیک را در نظر بگیرید؟
اگر می‌خواهید بهره وری کسب و کار خود را بهبود بخشید، ایجاد یک محیط سالم و دوستانه در دفتر بسیار مهم است. اما به صورت کلی موارد زیر را می‌توان در مورد طراحی بیوفیلیک عنوان کرد:

سلامت روان را بهبود می‌بخشد

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این نوع طراحی داخلی می‌تواند استرس و فشار کاری را کاهش دهد. اگر کارمندان آرامش خاطر داشته باشند و به اعصاب آن‌ها فشاری وارد نشود، کارایی بهتر خود را به کار خود نشان خواهند داد.
این نوع طراحی باعث ارتقای سطح کاری و فضای کاری کارمندان می‌شود و آن‌ها در طول زمان کار خود خلاق خواهند بود.
یکی از جنبه‌های جالب طراحی بیوفیلیک، بخش بویایی است. تئوری این است که رایحه یک دفتر باید بخشی از طراحی باشد تا محیط را زنده‌تر و فعال‌تر کند. ایجاد بوی مرکبات تازه در دفتر اداری، انرژی می‌دهد. هم چنینی می‌توانید با استفاده از پخش کننده‌های مختلف رایحه‌های مختلفی را در سازمان خود ایجاد کنید. این رایحه‌ها علاوه بر ایجاد آرامش فضای اداری شما را می‌توانند جذا‌تر و پویا‌تر کنند.

فضای کمتر برای دکوراسیون

کمبود فضا برای همه و در هر سطحی از سازمان‌ها می‌تواند مشکل ساز باشد. با نزدیک شدن به جلسات کاری، مشتریان و بازدیدکنندگان، همه به دنبال راه‌هایی برای تزئین دفاتر در فضای محدود هستند. اگر استفاده از فضا را بدانید، تزئین دفاتر کوچک می‌تواند جالب باشد. صاحبان دفاتر با اندازه کوچکتر باید به جای استفاده از فضای کف برای دکوراسیون با استفاده از طراحی بیوفیلیک، روی استفاده از ارتفاع تمرکز کنند. دفتر بدون کامپیوتر، چاپگر، ماشین آلات، چراغ ها، پیکربندی E و سایر لوازم التحریر اداری ناقص است. پس بهتر است جانمایی بهتری و خوبی برای اجزا بیابید.

فضای مناسب برای ذخیره‌سازی

یک منطقه وسیع حس تازگی به بخش اداری شما می‌دهد. با استفاده از پارتیشن‌هایی که ضمیمه ندارند می‌توانید فضایی مناسب را ایجاد کنید. البته برای بهبود فضای اداری نیز می‌توانید از قفسه‌های ذخیره‌سازی بر روی دیوارها استفاده کنید تا فضای بیشتری برای کارمندان ایجاد کنید.

جاذبه زیبایی‌شناسی

برای اینکه ظاهر واقعی‌تری به فضای اداری خود بدهید می‌توانید فضای اداری خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا یک میز U شکل داشته باشید. در کنار و بخشی از این میز می‌توانید گیاهان آپارتمانی و مخصوص فضای اداری استفاده کنید.
نتیجه گیری
طراحی بیوفیلیک برای رسیدن به آرامش نیز ایده آل است. استفاده از رنگ سفید دکوراسیون دفتر، مانند پنجره‌های مات و ایده‌های دکوراسیون پنجره برفی، یک راه عالی برای تزئین پنجره‌های دفتر است. شما با رعایت نکاتی ساده می‌توانید فضای اداری خود را مدرن و بروز کنید و علاوه بر این می‌توانید به بهبود فضای کاری خود کمک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب