دگرگونی طراحی دفتر اداری پس از شیوع کرونا
طراحی دفتر اداری پس از شیوع کرونا – با ادامه برنامه واکسیناسیون COVID-19، بازگشت به دفاتر کاری در سال ۲۰۲۱ به نظر فزایندی محتمل است. با این حال، برای بسیاری، همه گیری نشان داده است که کار جایی نیست که بروید، بلکه کاری است که انجام میدهید. طراحی دفتر اداری پس از شیوع کرونا به طور قطع تغییر حواهد کرد.
این امر کارفرمایان را با تصمیمات بزرگی در مورد فضای اداری خود روبرو میکند. آیا آنها برای چشمانداز آینده که توسط یک نیروی کار اکنون به آزادی بیشتری عادت کرده و نیاز به فضای بیشتری دارند، آماده هستند؟
دفاتر اداری آینده چگونه خواهند بود؟
آنها با الگوهای کاری از راه دور که توسط COVID-19 مجبور به استفاده از آن شدهاند، تقاضا برای الگوهای کاری و فضاهای انعطافپذیر را تسریع میکنند که به یک نیروی کار ترکیبی و نیازهای جدید عملکرد تجاری ختم میشود.
تحقیقات اخیر نشان داده است که بیش از نیمی از کارمندان در سطح جهان (۵۳ درصد) انتظار دارند حداقل طی یک سال یا دو روز در هفته کار خود را از خانه ادامه دهند. با توجه به اینکه اکثریت کار با ترکیبی را ترجیح میدهند، با رفتن به سال ۲۰۲۵ به احتمال زیاد کار در چندین مکان به الگوی غالب تبدیل میشود.
الگوهای کاری ترکیبی توسط این واقعیت ساده پیش میرود که مردم واقعاً دفتر کار متمرکز را از دست میدهند، مهمتر از همه تعامل انسانی است که ارائه میدهد.
از هر ده کارمند هفت نفر گفتند که محیط اداری بیش از هرجای دیگر برای ایجاد تیم و همکاری خلاق مناسب است. تقریباً سه چهارم (۷۴ درصد) میخواهند وارد دفتر شوند. طراحی دفتر اداری پس از شیوع کرونا به طور قطع تغییر حواهد کرد پس بهتر است خودمان را آماده کنیم.
طراحی یک مدل ترکیبی برای فضای اداری
اگر هدف یک دفتر تغییر واقعی و معنی دار است – برای تبدیل شدن به مقصدی برای همکاری و حل مشکلات – در این صورت طراحی آن نیز باید تغییر کند.
برای برخی از شرکتها، این به معنای تمرکززدایی و کوچکسازی ستاد است. دفاتر مرکزی هنوز هم میتوانند فرهنگ شرکت را تحت تأثیر قرار دهند و تعریف کنند، و ممکن است با دفاتر کوچکتر در چندین مکان، نزدیک به خانه کارمندان تکمیل شود.
استفاده از مزایای انواع دفاتر مختلف به این معنی است که کیفیت فضا و شیوهی کاری میتواند تمرکز زیادی بر جامعه شرکت داشته باشند. با فضاهای همکاری مانند آمفی تئاتر، مناطق استراحت و مناطق رویداد و استراحت میتوانید این کیفیت را برای سازمان خود ایجاد کنید.
در داخل فضای دفتر اداری
در داخل دفتر، طراحی بیشتر تحت تأثیر بهداشت، ایمنی و رفاه قرار میگیرد. فضاها متناسب با فضای بهداشتی و نیاز بیشتر به اتاقکهای کاری با فاصله اجتماعی از قرار دارند. میز کار کمتر و فضای جلسات مشارکتی بیشتر و دفاتر سازگار با موارد بهداشتی بیشتر هستند.
مناطق کار چند منظوره افزایش خواهد یافت. مناطق چند منظوره از فضا و مساحت طبقات به طور کارآمد استفاده میکنند تا از انعطافپذیری بیشتر در مورد محل کار و نحوه کارکنان اطمینان حاصل کنند.
به عنوان مثال، تجزیه فضای کاری طرح باز به خوشههای کوچکتر در سراسر دفتر، از همکاری پشتیبانی میکند و در عین حال فاصلههای اجتماعی سازنده و مناسب را حفظ میکند.
در اتاقهای جلسات، داشتن میزهای کوچکتر و صندلیهای کمتر، گروههای کوچکتر را تشویق میکند و جلسات ایستاده باعث میشود که زمان کمتری صرف شود.
دفاتر ترکیبی موفق همچنین جریان کارآمدتر کارمندان را تشویق میکنند.
همراه با راهروهای وسیعتر، علامتگذاری یک طرفه، در مناطق پرتردد مانند مناطق پذیرایی، محل ذخیرهسازی پروندهها و اسناد، به خلوت شدن مسیرهای داخل دفتر کمک میکند.
استفاده از فرصت طلایی تغییر دکوراسیون اداری
شرکتهای مختلف از یک فرصت در طول مدت زمان کاری خود استفاده میکنند تا مدل دفتر را در سطح کلان و خرد تغییر دهند و به تنظیمات مربوط به نیروی کار متکی شوند.
هدف جدیدی برای محل کار در حال ظهور است و کارفرمایان باید با ارزیابی آنچه که برای مدل کسب و کار و محیط کار آنها معنا میدهد، حرکت کنند.
محل کار آینده نیز در هر مکان و هر زمان خواهد بود. کارمندان انعطافپذیری در شیوه کار خود را میخواهند و تجربه کارمندان برای کمک به افراد در عملکرد بهتر خود به یک اولویت فزاینده تبدیل شده است.
در نهایت، کارفرمایان باید هدف دفتر را در نظر بگیرند، و اینکه چرا کارمندان میخواهند وارد کار شوند. طراحی یک مدل محل کار با تراکم کمتر با هدف در مرکز نه تنها چشمانداز جالب توجهی است، بلکه بیشترین نتیجه را برای مشاغل کسب خواهد کرد.
سخن پایانی
در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر میکنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. اینها و بسیار ناگفتههای دیگر که در مقالات قبلی آنها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.
بنابراین اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید مبلمان اداری و ورود به فروشگاه وجود دارد.
تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.