نظر: 0 اسفند 4, 1400

صندلی اداری راحتی و طبی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

صندیل اداری راحتی و طبی یکی از ملزومات در فضای اداری امروزی است زیرا استرس در محل کار یک پدیده رایج است. ما اغلب در مورد راه‌های مختلف جهت کاهش استرس در محل کار مقاله‌ها روش‌های مختلفی را مطالعه می‌کنیم. اما کمتر توجهی به صندلی اداری می‌کنیم. صندلی اداری نامناسب یکی از عوامل ایجاد استرس در فضای کاری است. از این رو استفاده از صندلی اداری و طبی به یکی از ملزومات سازمان‌ها برای افزایش بازدهی عنوان می‌شود.

صندلی اداری راحتی و طبی چه ویژگی دارد؟

مدیران برخی از سازمان و کسب و کارها معتقد هستند که صندلی اداری راحتی و طبی نمی‌تواند منجر به افزایش بازدهی شود. در نقطه‌ی مقابل آن‌ها فکر می‌کنند مواردی نظیرعدم سلامت و. . عمدا از سوی کارکنان مطرح می‌شود و بیشتر به‌عدم عدم رعایت آن‌ها در خارج از سازمان است اما واقعیت اتفاق دیگری است. صندلی اداری نامناسب به بدن افرادی که مدام بر روی آن می‌نشینند و از آن استفاده می‌کنند آسیب می‌رساند و از این رو ناراحتی‌هایی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

با توجه به توضحیات گفتاه شده یک صندلی اداری راحتی و طبی می‌بایست چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ با ما تا انتهای این متن همراه باشید تا در این مورد بیشتر بداینم. البته در این میان می‌توانید مقالات «و» را نیز مطالعه کنید و اطلاعات جامعی را از صندلی اداری و مبلمان اداری راحت و طبی بدست بی‌آورید.

طراحی ارگونومیک

این روزها صندلی‌های اداری به گونه‌ای ارگونومیک طراحی شده‌اند تا کاربران کاملا راحت باشند. این صندلی‌ها باعث می‌شوند نشستن کم‌تر و آرامش‌بخش‌تر باشد. نشستن برای ساعات طولانی نباید دردناک باشد زیرا بر بهره وری کارمندان نیز تأثیر می‌گذارد. از این رو صندلی‌های ارگونومیک به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بهترین موقیعت را برای کارمندان ایجاد کند. صندلی اداری راحتی و طبی یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین انواع صندلی اداری ارگونومیک است. در مورد صندلی ارگونومیک نیز می‌توانید مقاله “” را بخوانید.

دسته محکم

تکیه گاه صندلی اداری شما نیز قابل توجه و بسیار مهم است زیرا بسیاری از دردها در قسمت بالایی کمر زمانی ایجاد می‌شود که عضلات قسمت بالایی پشت از تحمل وزن بازوها خسته می‌شوند. تکیه گاه بازو در صندلی اداری راحتی و طبی، وزن بازوهای کاربران را تحمل می‌کند و به شل شدن عضلات گردن و شانه کمک می‌کند. بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که صندلی اداری کاربران دارای یک تکیه گاه خوب است.

پشتی انعطاف‌پذیر

کلید راحتی در صندلی اداری، پشتی محکم و در عین حال انعطاف‌پذیر است. ما ماشین نیستیم و از این رو انعطاف‌پذیری برای راحتی مهم است. پشتی قابل تنظیم نه تنها به کمر کاربران احساس راحتی می‌دهد، بلکه با کمک به آن‌ها در نشستن راحت، بهره وری را نیز بهبود می‌بخشد.

صندلی راحت

مواد تشکیل دهنده صندلی ادار راحتی و طبی باید نرم و محکم باشد. اگر خیلی سخت باشد، در نهایت به استفاده کنندگان صدمه می‌زند و کاربر برای ساعات طولانی کار راحت نخواهد بود. یک صندلی راحت به کاربر احساس بی‌استرسی می‌دهد زیرا با هیچ ناراحتی در طول زمان کاری روبرو نیست.

سطح مناسب چشم

صندلی‌ای را انتخاب کنید که سطح چشمی مناسبی داشته باشد تا برای دیدن لپ‌تاپ/رومیزی خود مجبور به خم شدن یا فشار زیاد نباشید. یک صندلی خیلی کوتاه یا در ارتفاع نامناسب اغلب کاربران راخسته می‌کند. از این رو یکی از ویژگی‌های مهم صندلی اداری راحتی و طبی داشتن تنظیمات مربوط به ارتفاع است.

نتیجه گیری

همه این عوامل الزامات اساسی برای یک تجربه کاری راحت هستند. صندلی‌های اداری که تمام موارد فوق را ارائه می‌دهند قطعا برای کمر و گردن عالی خواهند بود. بهتر است برای خرید صندلی اداری کاری و طبی مورد مناسب را ببینید و بررسی کنید که چگونه بر بهره وری تأثیر می‌گذارد. این گونه است که یک تغییر کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی در الگوی کاری ایجاد کند و کارایی را افزایش دهد. بنابراین، دیگر نیازی به افتادن یا فشار آوردن برای کار نیست و کافی است تنها صندلی اداری مناسب انتخاب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب