نظر: 0 اردیبهشت 5, 1401

صندلی اداری خاص چیست؟

آیا تا به حال در اتوبوسی که صندلی ناخوشایندی دارد نشسته‌اید و سفر کرده اید؟ یا تا به حال مجبور شده‌اید برای مدتی در یک موقعیت نامطلوب در اتاق انتظار تنها به دلیل صندلی انتظار نامناسب، منتظر بمانید؟ این گونه ناراحتی‌ها جزو تجربیات ما هستند و قطعا حس خوب آن فضا را برای همیشه از ما خواهند گرفت. ضعف در صندلی اداری وعدم وجود استاندارد اداری در آن می‌تواند باعث کمردردهای شدید یا سایر شرایط جسمی ناسالم شود. می‌توان کارمندی را تصور کرد که اگر مجبور باشد حدود هشت ساعت در روز به همین شکل بنشیند چقدر ممکن است بر سلامت آن تأثیر منفی بگذارد! این همان چیزی است که انتخاب هوشمندانه صندلی اداری خاص را حیاتی می‌کند زیرا در نهایت بهره وری در محل کار را افزایش یا کاهش می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی اداری خاص کدام است؟

همان طور که می‌دانیم کارمندان یک سوم زمان روزانه‌ی خود را که تقریبا معادل چهل ساعت یا بیشتر در هفته است را در فضای اداری در حالی که بر روی صندلی نشسته‌اند سپری می‌کنند. صندلی اداری می‌تواند منجر به افزایش سلامتی کارمندان شود. در عین حال خرید صندلی اداری خاص برای کارمندان می‌تواند به ان‌ها گوش زد کند که فرد مهمی برای سازمان هستند. ارزش و اعتبار به آن‌ها ببخشد. راحتی آن‌ها را در نظر بگیرد و رضایت شغلی را بالاتر ببرد. در این شرایط طبیعی است که بهره وری نیز افزایش پیدا کند.

با توجه به این موارد، مهم‌ترین ویژگی‌هایی که پیش از خرید صندلی اداری خاص می‌بایست در نظر گرفته شود عبارت است از:

  • راحتی

بارها تاکید کرده‌ایم و فکر می‌کنیم کاملا بدیهی و آشکار است که کارمندان بیشتر وقت خود را با نشستن بر روی صندلی در حالی که در دفتر هستند سپری می‌کنند. وجود صندلی اداری خاص باعث می‌شود که راحت و آرام باشند و مسبب می‌شود که در حین کار استرس نداشته باشند یا تمرکز خود را از دست ندهند. وقتی صحبت از راحتی به میان می‌آید، ثابت می‌شود که صندلی‌های ارگونومیک به مراتب بهتر از هر صندلی اداری دیگری هستند.

  • رعایت اصول بهداشتی

صندلی اداری خاص به گونه‌ای حمایت کننده از وضعیت بدنی هستند که برخلاف صندلی‌های اداری سنتی باعث ایجاد مشکل در ستون فقرات یا کمر برای کارمندان نمی‌شوند. این صندلی‌ها حمایت مناسبی از شانه ها، کمر و باسن دارند و فضایی برای آسیب دیدگی ایجاد نمی‌کنند.

  • کاربری آسان

صندلی اداری خاص و راحت به کارمندان کمک می‌کند تا در محل کار به طور اختصاصی کار کنند و یک فضای مختص به خود را داشته باشند. صندلی‌های ارگونومیک از تمام اجزای بدن پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه به تسکین کامل بدن کمک می‌کنند. آن‌ها ماهیچه‌های بدن را آرام نگه می‌دارند و نیازی به فشار دادن عضلات بدن ندارند.

  • بهبود کارایی و کارآمدی

آسایش منجر به مشکلات کمتر مرتبط با سلامتی در میان کارمندان می‌شود. سلامتی بیشتر در نهایت منجر به بهره وری بیشتر توسط کارکنان و گرفتن مرخصی‌های استعلاجی کمتر می‌شود. اگر کارمند از محیط کار راضی باشد و بتواند به راحتی کار کند، به او کمک می‌کند تا تمام توان خود را در اختیار شرکت قرار دهد و کمتر مرخصی استعلاجی بگیرد. این یعنی زمان کار بیشتر و بهر وری بیشتر.

نتیجه گیری

در این مقاله مزایای استفاده از صندلی اداری خاص و راحت در محل کار را به صورت کوتاه بررسی. تولیدکنندگان صندلی اداری خاص زیادی وجود دارند که صندلی‌های مدیریتی، صندلی‌های ارگونومیک و انواع مختلف صندلی اداری را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند، اما برای خرید اینترنتی مبلمان اداری، باید بررسی سریعی انجام دهید که کدام یک از نظر راحتی و مقرون به صرفه بودن هر دو بهترین است.

پیشنهاد ما

تنوع در صندلی اداری خاص همانگونه که در متن اشاره کرده‌ایم بسیار زیاد است از این رو شما به عنوان خریدار پیش از خرید می‌بایست نسبت به داشتن اطلاعات کافی از مبلمان اداری اقدام نمایید تا به مرحله‌ی خرید برسید. انواع مبلمان اداری که توسط شرکت‌های مختلف ساخته می‌شوند برای نیازها و کارآیی‌های مختلف هستند پس خرید هیجانی مبلمان اداری نتیجه‌ی مناسبی برای شما نخواهد داشت. علاوه بر این شما اگر به دنبال خرید مبلمان اداری هستید با ما در بینو تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره تخصصی برای خرید انواع مبلمان اداری را به شما ارایه خواهند کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب