نظر: 0 دی 28, 1400

شش پیشنهاد شگفت انگیز برای طراحی فضای داخلی اداری

می توان گفت در سال های گذشته و پس از گسترش کرونا، طراحی فضای داخلی اداری دچار تغییرات گسترده ای شده است. از نحوه کار تا نحوه طراحی فضاهای اداری و سازمانی، همه ی  این ها دچار تحول بزرگی شده اند. به هر صورت و پس از گذشت چند سال از شروع و شیوع کرونا و با فروکش کردن کرونا در بسیاری از مناطق و کشور ها و با عادی شدن شرایط ، تغییرات زیادی که به جود آمده است را نمی توان به سادگی از بین برد. به طور کلی می توان گفت طراحی فضای داخلی اداری پس از کرونا آن چنان دچار تغییر شده است که شرکت ها و سازمان ها می بایست خود را ملزم به رعایت و ایجاد این تغییرات کنند. تغییراتی که با در نظر گرفتن سلامتی و راحتی کارمندان، اقدامات لازم برای افزایش بهره وری ان ها در فضایی تحت تاثیر همه گیری کرونا را ایجاد کرده است.

ویژگی های طراحی فضای داخلی اداری در سال‌های اخیر

همان گونه که گفتیم طراحی فضای اداری در دوران کرونا دچار تغییرات فراوانی شده است. اما این طراحی نیز دارای ویژگی های منحصر به فرد و تفاوت های محسوسی است که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. این روزها با توجه به اینکه مردم محیطی شبیه به خانه را در محل کار ترجیح می دهند، روند طراحی محبوبی وجود دارد که راحتی را با سبک طراحی باهم ترکیب کرده است. به صورت دیگر می توان گفت طراحی فضای خانگی با طراحی اداری ادعام شده است.

البته با وجود این که پس از فروکش کردن کرونا هنوز هم افرادی  هستند که دورکاری را ترجیح می دهند، محل کار می بایست به گونه ای باشد که افزایش بهره وری و یک فضای مثبت را ایجاد کند تا این افراد نیز رغبت به کار در محلی مشخص به نام فضای اداری را داشته باشند. از این رو می توان گفت که تغییرات گسترده ای در نور، لوازم مورد استفاده و تجهیزات، فضا، نحوه یچیدمان و حتی تجهیزات نیز ایجاد شده است.

تهویه

گردش هوای مناسب به ویژه زمانی در شرایط همه گیری ویروسی قرار داریم و شاید این یک شروع از همه گیری های ویروسی در دنیا باشد در فضاهای اداری به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته می شود. طراحی فضای داخلی اداری در حال حاضر به سمتی می رود که وضعیت تهویه در ساختمان ها بهتر از گشذه شود. شاید جالب باشد که بدانید حرکت هوای تازه در اطراف محل کار نه تنها با طراوت خواهد بود، بلکه به شادابی و مثبت نگه داشتن محیط نیز کمک می کند.

امکانات ویدئو کنفرانس

واقعیت این است که در دورانی زندگی می کنیم که دیگر پیشرفت های فناوری هرگز ما را شگفت زده نمی کند. امکانات کنفرانس ویدئویی در این زمان و عصر  برای هر سازمانی در طراحی داخلی فضای اداری ضروری است. برای اطمینان از عملکرد روان و کارآمدی کار در همه زمان‌ها، یک محل کار با اتصال خوب با امکانات ویدئو کنفرانس مناسب می بایست در نظر گرفته شود که افراد بتوانند به سادگی با هم ارتباط برقرار کنند و محدود به مکان خاصی نباشند.

مبلمان ارگونومیک

همه گیری کرونا باعث شد که مردم بیش از هر زمان دیگری نسبت به سلامت خود آگاه و حساس باشند. مبلمان اداری ارگونومیک به دلیل طراحی آگاهانه و حمایتی از بدن در حالات مختلف نشسته و ایستاده، خطر ابتلا به گردن و کمر درد را کاهش می دهد. اکثر دفاتر مبلمان ارگونومیک را انتخاب می کنند تا به کارکنان کمک کنند حتی در ساعات طولانی راحت باشند. رعایت اصول ارگونومیک یکی از اصلی ترین روش ها در طراحی فضای داخلی اداری در سازمان ها پس از کرونا است.

پایداری و دوام

طراحی فضای داخلی اداری  مدرن به دنبال راه حل های طراحی سازگار با محیط زیست هستند که پایدار بوده و از محیط زیست پشتیبانی می کنند. موارد مختلفی مانند وسایل حمام صرفه جویی در مصرف آب، چراغ های کم مصرف، دفع زباله های سازگار با محیط زیست برخی از ابتکاراتی هستند که برای حفظ محیط زیست پایدار در ادارات انجام می شود.

فضاهای اجتماعی

روند رو به رشدی در طراحی فضای داخلی اداری وجود دارد که جنبه فاصله گذاری اجتماعی را برای اطمینان از ایمنی کارمندان در نظر داشته باشند. دفاتر دارای تیم های بزرگ قبلاً در ایجاد فضاهای امن سرمایه گذاری کرده اند که فاصله اجتماعی را در دکوراسیون خود اجاد کرده است.

نتیجه گیری

همه این روندهای طراحی تضمین می کنند که کارمندان در هنگام کار در دفتر احساس راحتی و احساس امنیت کنند. از سلامت و ایمنی تا بهره وری، همه چیز به خوبی در روند طراحی در نظر گرفته شده است. هیچ چیز خوشایندتر از دفتری نیست که کارکنان خود را درک کند و محیط کاری راحت را به آنها بدهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب