نظر: 0 اسفند 4, 1400

شش ترند طراحی فضای اداری در سال ۲۰۲۲

ترند طراحی فضای اداری در سال‌های مختلف تغییر می‌کند. در سال ۲۰۲۲ نیز به مانند سال‌های چیش این تغییرات را شاهد هستیم. در ادامه به بررسی ترندهای طراحی فضای اداری در سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت. همان طور که می‌دانید در دوران کرونا نحوهی کار و در نتیجه‌ی آن تغییرات گسترده‌ای در مبلمان اداری و تجهیزات اداری و دکوراسیون در محل کار و حتی برای دورکاری به وجود آمد. کع بر خلاف گذشته مورد تایید کارفرمایان در سراسر دنیا نیز قرار گرفت. اما با برگشتن به شرایط عادی اما جدید، تغییرات زیادی در سراسر کشورها در رابطه با طرح‌های اداری پذیرفته شده است که جذابیت‌های زیادی را به فضای اداری می‌بخشد.

شش ترند طراحی فضای اداری مدرن و کلاسیک در سال ۲۰۲۲

یکی از موضوعاتی که در طراحی نوین و پس از دوران همه گیری بسیار مورد توجه است راحتی و امینت کارمندان است. در عین حال کارمندان نیز ترجیح می‌دهند در محیط‌هایی مشغول شوند که سلامتی و راحتی آن‌ها در اولویت باشد. با در نظر گرفتن این نکته به معرفی ترند طراحی فضای اداری خواهیم پرداخت.

طراحی بازسازی شده مدل 2022

با توجه به این که کارمندان پس از کرونا محل کاری شبیه به خانه را ترجیح می‌دهند، روند طراحی محبوبی وجود دارد که راحتی را با سبک جدید و مدرن ترکیب می‌کند. بدین گونه که فضای اداری به محلی مسکونی و تجاری تبدیل می‌شود که به خوبی با هم ترکیب شده اند.
در عین حال با وجود افرادی که هم چنان دورکاری را ترجیح می‌دهند و گه گاه در محل کار حضور دارند، همچنین بسیار مهم است که محل کار انعطاف‌پذیر باشد و برای افزایش بهره وری و ایجاد یک فضای مثبت المان‌های مختلفی داشته باشد. از این المان‌ها می‌توان به استفاده‌ی درست از گیاهان خانگی و آپارتمانی تا لوازم و تجهیزات رفاهی و جانبی و حتور نور موجود در فضای کار اشاره کرد. دقت در کاربری درست این تجهیزات از صرف خریداری آن‌ها بسیار مهم است. از این رو بهتر است برای دکوراسیون با یک معمار داخلی مشورت کنید.

تهویه در فضای اداری

گردش هوای مناسب به ویژه زمانی که جهان به زودی از وحشتناک‌ترین بحران بهداشتی خود عبور می‌کند بسیار ضروری است. طرح‌های اداری مدرن و ترند سال ۲۰۲۰ تهیوه مناسب را در اولویت تجهیز فضای اداری خود قرار داده اند. حرکت هوای تازه در اطراف محل کار نه تنها با طراوت خواهد بود، بلکه به شادابی و مثبت نگه داشتن محیط نیز کمک می‌کند.

امکانات ویدئو کنفرانس سال 2022

حالا یکی از حقایق دنیا این است که پیشرفت‌های فناوری هرگز و دیگر ما را شگفت زده نمی‌کند. امکانات کنفرانس ویدئویی در این زمان و عصر ضروری است. برای اطمینان از عملکرد مطلوب و کارآیی در همه زمان‌ها، یک اتاق یا بخش کاری با اتصال خوب با امکانات ویدئو کنفرانس مناسب می‌بایست در محل کار تعبیه شود تا کارمندان به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند. ویدئو کنفرانس در حال حاضر شاید مهم‌ترین ترند طراحی فضای اداری در سال ۲۰۲۲ است.

مبلمان اداری و ترند طراحی فضای اداری

مردم در جامعه و بالطبع آن کارمندان بیش از هر زمان دیگری نسبت به سلامت خود آگاه شده اند. مبلمان ارگونومیک به دلیل طراحی آگاهانه و حمایتی، خطر ابتلا به گردن و کمر درد را کاهش می‌دهد. اکثر دفاتر در سال جاری مبلمان ارگونومیک را انتخاب می‌کنند تا به کارکنان کمک کنند حتی در ساعات طولانی کار راحت بمانند. این موضوع در کنار ایجاد یک فضای مناسب می‌تواند منجر به افزایش عملکرد افراد در محل کار شود. البته به صورت غیر مستقیم می‌توان نتیجه گرفت که کارفرمایان با ایجاد فضایی نمونه و رعایت ترند طراحی فضای اداری به دنبال افزایش عملکرد کارکنان و بهبود کیفیت خدمات و در نهایت بازدهی مالی بیشتر برای سازمان خود هستند.

پایداری

فضاهای اداری به دنبال راه حل‌های طراحی سازگار با محیط زیست هستند که پایدار بوده و از محیط زیست پشتیبانی می‌کنند. موارد مختلفی مانند وسایل کم مصرف، چراغ‌های کم مصرف، دفع زباله‌های سازگار با محیط زیست برخی از ابتکاراتی هستند که برای حفظ محیط زیست پایدار در ادارات انجام می‌شود. این موارد در حال حاضر به عنوان ترند طراحی فضای اداری بیش از پیش مطرح هستند.

فضاهای اجتماعی

روند رو به رشدی در فضاهای ساختمانی وجود دارد که جنبه فاصله‌گذاری اجتماعی را برای اطمینان از ایمنی و سلامت کارمندان در نظر داشته باشند. دفاتر دارای تیم‌های بزرگ پس از کرونا، برای ایجاد فضاهای امن سرمایه‌گذاری کرده‌اند که فاصله اجتماعی را در دکوراسیون خود تشویق می‌کند.

نتیجه گیری

با توجه به آن‌چه در حال حاضر در سازمان‌ها و ادارت در سراسر دنیا اجرا می‌شود امنیت و و سلامت کارکنان از اولویت بالایی برخوردار شده است. از این رو اگر به دنبال خرید تجهیزات اداری و مبلمان اداری و حتی تغییر دکوراسیون اداری منطبق بر ترند طراحی فضای اداری در سال 2022 هستید می‌توانید با ما ارتباط باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب