نظر: 0 آذر 1, 1400

راهنمای کامل برای خرید انواع میز اداری

مقاله ای برای راهنمای خرید میز اداری مطالعه این متن به شما کمک میکنه تا در هنگام خرید میز اداری بهترین انتخاب رو داشته باشید. با ما همراه باشید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات درباره مبلمان اداری و انواع آن روی لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید میز اداری

یک میز اداری هرگز تنها یک میز نیست. میز اداری مکانی است که یک کارمند اداری مقدار زیادی از وقت خود را در آن صرف می‌کند. به همین دلیل، میزهای اداری از بسیاری جهات باید ویژگی‌های مطلوب و خوشایندی را برای کارمندان داشته باشد. اگر کارمندی پشت میزش راحت نباشد، مولدترین فرد روی کره زمین نخواهد بود و کارآیی بالایی برای شازمان شما نخواهد داشت. پس بهتر است خودتان را در موقعیت کارمندان قرار دهید و سعی کنید یک روز کاری مثل او را داشته باشید، زمانی که کمرتان درد می‌کند، میز کار خیلی کوچک است، فضایی ندارید و دائماً مجبور هستید به دنبال ابزارهای کاری و تجهیزات باشید. طبیعی است که در این چنین شرایطی از عملکرد و بازدهی شما کم خواهد شد. کارمند نیز همین حس را دارد. به همین دلیل ما در ادامه به بررسی انواع میزهای اداری و خواهسم پرداخت و مزایا و معیاب مزیهای اداری را بررسی خواهیم کرد.

انواع میز اداری کدام‌اند؟

درست مانند صندلی اداری، انواع میزهای اداری باا طرح و جنس متریال مختلف طراحی شده و در بازار وجود دارد. برای افزایش راحتی، بهره وری و روحیه کلی کارکنان خود، انتخاب مناسب برای نیازهای خود بسیار مهم است. یک کارمند خوشحال، یک کارمند موفق و سازنده است! پس به میز اداری کارمند خود ارزش و بها بدهید که در نهایت این شما و کسب و کارتان است که از آن سود خواهد برد.
انواع اصلی میزهای اداری که باید در مورد آن‌ها فکر کنید عبارتند از:

  •  میز اداری منحنی
  • میز اداری نیمکت
  •  میز اداری پذیرش

میز اداری منحنی

این نوع میزها در ابتدا زمانی طراحی شدند که کامپیوترهای رومیزی بزرگتر و قدیمی هنوز گزینه اصلی وجود فناوری‌های نوین در فضای اداری بود. این میزها در پیشانی به گونه‌ای طراحی شده بودند که یک خمیدگی در برش وجود داشت تا صندلی اداری در آن انحنا قرار گیرد. میز اداری منحنی بزرگترین و عریض‌ترین میز اداری شخصی است، زیرا مانیتورهای کامپیوتر قبلاً بسیار بزرگ بودند! این روزها، چه لپ‌تاپ، تبلت یا رایانه را انتخاب کنید، همچنان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و فضای زیادی در هر طرف در اختیار شما قرار می‌دهند.

مزایا

  • فضای بیشتر
  • فضای زیادی در زیر برای واحدهای ذخیره‌سازی
  • قابل انعطاف

معایب

  • بسیار بزرگ است، بنابراین فضای زیادی را اشغال می‌کند
  • اگر به سادگی از لپ تاپ یا تبلت استفاده می‌کنید، ممکن است خیلی بزرگ باشد

میز اداری نیمکت

اینها میزهای اداری سنتی و بلندی هستند که مانند یک میز طراحی شده اند. به طور کلی، این نوع میز اداری در طراحی اداری تقریباً در یک خط قرار می‌گیرند، به این معنی که می‌توانید تعداد زیادی میز را در فضای کوچکتر قرار دهید، . این نوع میزها برای همیشه وجود داشته اند، اما امروزه بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند، زیرا ما به اندازه چند سال پیش به فضای زیادی برای استفاده از فناوری نیاز نداریم. لپ تاپ یا تبلت اصلا فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، بنابراین یک میز بزرگ برای بسیاری از کارمندان لازم نیست.

مزایا

  • همه کاره و مفید برای بسیاری از نیازهای مختلف
  • فضا موثر
  • مقرون به صرفه

معایب

  • فضای ذخیره‌سازی زیادی در دسترس نیست

میز اداری پذیرش

برای هر فضای اداری میز پذیرش ضروری است زیرا قطعا شما پذیرندگان و مشتریانی دارید. بنابراین بهتر است در گام نخست به هیچ وجه فضای اداری شما درهم و بی‌نظم نباشد. در خرید میز اداری پذیرش می‌بایست به موارد چون فضای در اختیار، نوع تجارت، ارتفاع، امکانات مورد نیاز و… توجه نمایید. میزهای پذیرش می‌توانند در شکل‌های متنوعی طراحی شوند اما محبوب‌ترین آن‌ها به صورت نیم دایره یا نیم بیضی و حتی مربعی هستند. جنس میزهای پذیرش هم می‌تواند با توجه به قیمت و زیبایی از پلاسیتک و فلز تا چوب و فلز باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب