نظافت مبلمان اداری – راهنمای نظافت مبلمان اداری و میز اداری در دفتر کار
نظافت مبلمان اداری در حال حاضر با توجه به حضور کرونا امری بسیار مورد توجه است. ما هنوز نمیدانیم ویروس کرونا تا چه مدت میتواند بر روی سطوح زنده بماند. به گزارش اکثر مراکز تحقیقاتی و بهداشتی ویروس ممکن است بسته به جنس سطح فقط چند ساعت یا تا چند روز زنده بماند. به این فکر کنید که روزانه چند بار میز اداری، صندلی اداری، کمد مخصوص پر کردن اسناد و بایگانی، کتابخانه یا هر کدام دیگر از اجزای مبلمان اداری را که برای انجام کار استفاده میکنید، لمس میکنید. اگر همان عوامل بیماریزا روی بازوی صندلی دفتر شما وجود داشته باشند، ضد عفونی کننده دستگیره نمیتواند ویروس را از بین ببرد. بنابراین، در حالی که دنیا به ماسکهای صورت و ضد عفونی کننده دست متمرکز شده است، لازم است به تمیز و عاری از ویروس مبلمان اداری نیز توجه جدی شود.
نظافت مبلمان اداری و روشهای تمیزکاری
با توجه به ساختار ویروس کرونا و توانایی جابهجایی آن توسط هوا ویروس کرونا، هر بخش از مبلمان اداری در دفتر کار شما به پاک کردن و نظافت روزانه نیاز دارد. اما قبل از اینکه یک ضد عفونی کننده اسپری کنید، باید روش صحیح و یا اشتباه در نظافت مبلمان اداری هر نوع مبلمان را بدانید تا ویروس را از بین ببرید بدون اینکه به میز اداری و یا صندلی اداری شما آسیب برساند.
آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده لیستی از ضد عفونی کنندههای تایید شده توسط EPA را برای از بین بردن شایعترین و خطرناکترین عوامل بیماری زا، از جمله محصولات تمیز کننده SARS-CoV-2 (COVID-19) منتشر کرده است. در مورد چگونگی از بین بردن ویروس در سطوح اطلاعات عالی وجود دارد. به همین دلیل ما با بررسی انواع مختلف شیوههای نظافت را برای شما شناسائی کرده و در ادامه این گزارش نحوه تمیز کردن انواع مبلمان اداری به جهت حفظ سلامتی شما در محل کار ذکر شده است.
رزین و لمینت در مبلمان اداری را چگونه تمیز کنیم
سطوح رزین و ورقهای به راحتی تمیز میشوند و احتمال صدمه دیدن آنها از طریق تمیز شدن نظافت تقریبا کم است، بنابراین آنها را به گزینهای مناسب برای مبلمان اداری که قصد دارید چندین بار در روز تمیز کنید، تبدیل کرده است. این سطوح میتوانند با بیشتر محصولات تمیز کننده موجود در لیست ضد عفونی کنندههای تایید شده EPA را برای استفاده در برابر ویروسها تمیز شوند و به شما این امکان را میدهند تا بدون ترس از آسیب رساندن به مبلمان، COVID را در سطوح اداری از بین ببرید.
دستورالعملهای نظافت
اکثر میزها و میزهای رزین و لمینت همچنین میتوانند یک شوینده سفید کننده رقیق که حاوی غلظت ۷۰٪ الکل یا بیشتر هستند را تحمل کنند.
نحوه تمیز کردن مبلمان اداری رزین
با پاک کردن سطح آن با صابون و آب گرم شروع به پاک کردن آلودگیهای قابل مشاهده کنید. سپس برای از بین بردن ویروس موجود در سطح، از یک ضد عفونی کننده ویروس کرونا استفاده کنید. ضد عفونی کنندههای مختلف زمان تماس متفاوتی دارند – مدت زمانی که محصول پاک کننده نیاز دارد که بر روی سطح بماند توسط شرکت تولید کننده ذکر میشود-. اجازه دهید مواد ضد عفونی کننده به مدت لازم روی سطح بنشیند و سپس در صورت لزوم آن را با آب گرم پاک کنید. برای اطمینان از استفاده صحیح از محصول و از بین بردن کامل ویروس، میتوانید از دستورالعمل سازنده شوینده و تولید کننده مادهی شوینده نیز کمک بگیرید.
پلاستیک
صندلیها و میزهای پلاستیکی اداری گزینههای مناسبی هستند که با تمیز نمودن سطوح، آنها را از شر ویروس حفظ کنید. از آنجا که پلاستیک غیر متخلخل است، بیشتر آنها میتوانند با اکثر شویندهها تمیز شوند. البته در این مورد بهتر است از سفید کنندهها و محولهای حاوی کلر استفاده نکنید. اینها میتوانند باعث تغییر رنگ و حتی آسیب رساندن به پلاستیک شوند. با استفاده از ضد عفونی کننده مناسب، میتوانید مبلمان پلاستیکی اداری را چند بار در روز پاک کنید تا در هنگام کار احتمال حضور ویروس کرونا کاهش یابد.
نحوه تمیز کردن مبلمان اداری پلاستیکی
مبلمان پلاستیکی را با همان روش صابون، آب و ضد عفونی کننده تمیز کنید که مبلمان اداری رزین خود را انجام داده اید.
مبلمان اداری فلزی
فلز یکی دیگر از گزینههای بسیار محبوب در طراحی دفاتر است. سطح غیر متخلخل آن میتواند به وسیلهی اکثر مواد شوینده تمیز و ضد عفونی گردد. البته، فلزات مختلفی وجود دارد که به روشهای تمیز کردن کمی متفاوت نیاز دارند، بنابراین قبل از شروع پاشش مواد ضد عفونی کننده روی میز یا صندلی فلزی، دستورالعملهای سازنده را بررسی کنید.
نظافت مبلمان اداری فلزی
برای شروع، فلز را با آب گرم و یک پارچه مرطوب پاک کنید. سپس یک ضد عفونی کننده مورد نظر استفاده کنید که برای نوع فلزی که تمیز میکنید بیخطر است.
چوب در مبلمان اداری چگونه تمیز میشود؟
برخی از سطوح و مواد مبلمان اداری حساستر هستند. چوب یکی از آن هاست. مبلمان چوبی نیاز به مراقبت ویژه دارند. برخلاف رزین یا پلاستیک، از تمامی مادهی شوینده نمیتوان برای تمیز کردن آن استفاده کرد. این بدان معنا نیست که شما باید مبلمان اداری خود را به گونهای خرید کنید که از چوب نباشند. صابون چوب با کیفیت مناسب میتواند به تمیز نگه داشتن چوب کمک کند. با این حال، اگر میخواهید از مبلمان چوبی در دفتر کار خود پس از COVID استفاده کنید، ما به شدت توصیه میکنیم چوبهایی با پوشش ضد میکروبی انتخاب کنید. بسیاری از تولید کنندگان در وهله اول از چوبهای ساخته شده از چوب استفاده میکنند که از زندگی میکروبها از جمله برخی ویروسها در سطح چوب جلوگیری میکند.
نحوه تمیز کردن مبلمان چوبی
وسایل چوبی خود را با یک صابون چوبی خوب و آب گرم پاک کنید. سپس از پارچهای نرم و پارچهای جداگانه برای خشک کردن صندلی استفاده کنید.
مبلمان اداری چرمی
برای تمیز کردن چرمها میبایست دقت نظر خاصی به کار ببرید زیرا امکان به وجود آمدن لکهها بر روی انها وجود دارد. اگر صندلیهای اداری یا لابی شما با پوشش کاملی از چرم دارد، هنوز روشهایی برای از بین بردن ویروسها از سطح آن بدون آسیب رساندن وجود دارد. بهترین انتخاب شما صابونی یا واکس است که مخصوص چرم ساخته شده است. صابون و آب گرم باعث از بین بردن ویروسها و همچنین باکتریها و مواد حساسیتزا میشود. اگرچه یک واکس مخصوص و با کیفیت، ویروسی را از بین نمیبرد، اما بیشتر ویروس را از سطح اجسام پاک میکند و تقریبا نتیجه مطلوبی میگیرید-.
نحوه نظافت مبلمان اداری چرم
با یک صابون چرمی ملایم و آب گرم، پوشش رویه را به آرامی و با حرکت دورانی مالش دهید. برای تمیز کردن صندلی خود تا حد ممکن از آب استفاده کنید. ما توصیه میکنیم پس از تمیز شدن سطح، یک نرم کننده چرمی را دنبال کنید تا چرم نرم بماند و ترک نخورد.
سایر اجزای مبلمان اداری
روش صحیح تمیز کردن صندلیهای مبلمان اداری و دیگر اجزای مبلمان تا حد زیادی به نوع پارچه استفاده شده بستگی دارد. قبل از شروع، برچسبها را با دستورالعمل شستشو بررسی کنید. بیشتر مبلمان مبلمان اداری دارای راهنماییهایی برای نحوه تمیز کردن و پاک کردن روکش اثاثه یا لوازم داخلی است به گونهای که به پارچه آسیب نرساند.
در حالی که این نوع تمیز کردن عمومی و نظافت مبلمان اداری مهم است، اما تمیز کردن محل و پاک کردن پارچه به طور کامل از بین بردن ویروس یا سایر باکتریهای مضر نیست. ما توصیه میکنیم مبلمان اداری که انتخاب میکنید شامل پارچههای مخصوص طراحی شده با لایههای محافظ باشد که رشد و گسترش عوامل بیماریزا را دفع میکند. اکثر این پارچهها همچنین در برابر لکهها، کپک، رطوبت و موارد دیگر محافظت میکنند.
پیشنهاد ما
در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن یا نحوه درست نظافت مبلمان اداری در سازمان خود فکر میکنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. اینها و بسیار ناگفتههای دیگر که در مقالات قبلی آنها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.
بنابراین اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.