نظر: 0 دی 5, 1400

راهنمای خرید صندلی اداری مناسب در پنج مرحله

خرید صندلی اداری مناسب چگونه امکان پذر است؟ کدام صندلی اداری مناسب تلقی می‌شود و کدام نامناسب؟ برای یک خرید خوب می‌بایست چه نکاتی را رعایت کرد؟

صندلی اداری و مبلمان اداری مناسب باید از نظر ارگونومیکی مناسب باشد و از بدن کاربر را در موقعیت‌های مختلف پشتیبانی کند و در عین حال به کاربر خود این امکان می‌دهد بدون زحمت وظایف را با کارایی بالا انجام دهد. زیبایی‌شناسی نیز البته مهم است، و اطمینان از اینکه صندلی اداری جدید با طراحی دفتر کار مطابقت دارد، یک نکته حیاتی است. مهمترین ویژگی‌هایی که باید در یک صندلی جدید به دنبال آن باشید در پنج نکته این گونه خلاصه می‌شوند:

نکاتی که برای خرید صندلی اداری مناسب باید رعایت کنیم.

  1. ارتفاع قابل تنظیم

اولین چیزی که باید هنگام خرید صندلی به دنبال آن باشید و خوشبختانه در اکثر صندلی‌ها یافت می‌شود، یک صندلی اداری قابل تنظیم ارتفاع است. بسیار واضح است که قد هر کاربر صندلی اداری یکسان نخواهد بود، بنابراین تولیدکنندگان باید ویژگی تنظیم ارتفاع را در صندیل اداری خود در نظر بگیرند تا افراد با هر اندازه و قد و هیکلی بتوانند از یک محصول استفاده کنند. ارگونومیک‌ترین حالت این است که بتوانید با پاهایتان صاف روی زمین بنشینید (خوب است بدانید که فشار دادن ران‌ها بر روی زمین باعث کاهش جریان خون در پاهای شما می‌شود).

  1. چرخ‌ها در صندلی اداری

وجود چرخ در هنگام خرید صندلی اداری مناسب به نظر می‌رسد خیلی واضح است که حتی نمی‌توان به آن اشاره کرد، اما همه صندلی‌های اداری نمی‌چرخند. کسانی که صندلی‌های ثابت دارند در کار خود نیازی به حرکت ندارند، بنابراین چنین صندلی‌هایی برای آن‌ها مناسب است، اما اگر حتی برای رسیدن به چیزهایی حرکت می‌کنید، ضروری است که صندلی شما بچرخد تا به کمر خود پیچ ندهید تا آسیب ببیند.

  1. پشتی قابل تنظیم و پشتیبانی از کمر در صندلی اداری

برای اینکه صندلی اداری واقعاً از نظر ارگونومی مناسب باشد، یک تکیه گاه قابل تنظیم همراه با تکیه گاه برای کمر ضروری است. تنظیم تکیه گاه به کاربر این امکان را می‌دهد که با تطبیق با وضعیت بدنی خود، کاربر فشار وارده به قسمت بالایی پشت خود را کاهش دهد، که به نوبه خود استرس وارد شده به عضلات و مهره‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. حمایت خوب صندلی اداری از کمر کاربر کمک می‌کند تا ستون فقرات به شکل طبیعی خمیده «S» خود باقی بماند، و اطمینان حاصل شود که عضلات اطراف ستون فقرات بیش از حد کار نمی‌کنند و تحت فشار قرار نمی‌گیرند. شاید ساده به نظر بیآید اما این ویژگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها هنگام خرید صندلی اداری مناسب است.

  1. مواد صندلی

قسمت نشیمنگ اهی صندلی اداری باید به اندازه کافی بالشتک باشد تا بتوان از نشیمنگاه کاربر حمایت کند، این امر در مورد تکیه گاه بازوها و پشتی صندلی اداری نیز صدق می‌کند (البته مگر اینکه یک صندلی پشتی مشبک باشد)، بالشتک باید به اندازه‌ای محکم باشد که وزن کاربر را حفظ کند. کنار‌های صندلی نباید آنقدر سفت باشدکه کاربر بتواند قسمت‌هایی از صندلی را در هنگام نشستن احساس کند زیرا می‌تواند به کاربر در صورت استفاده طولانی مدت از صندلی آسیب‌های جسمی جبران ناپذیری بزند.

  1. بازوهای قابل تنظیم صندلی اداری

تکیه گاه‌ها یا بازوهای صندلی اداری را می‌توان افزودنی غیر ضروری برای صندلی اداری در نظر گرفت، با این حال برای جلوگیری از فشار امدن به گردن هنگام انجام امور کاری توسط کاربر بسیار حیاتی است. از این رو بهتر است هناگم خرید صندلی اداری مناسب ان را نظر گرفت. دسته‌ها یا بازوهای قابل تنظیم باید در ارتفاع کامل (و اگر قابل تنظیم باشد، عرض) ثابت شوند و اطمینان حاصل شود که آرنج‌ها بر روی تکیه گاه‌ها عمود هستند. تکیه گاه‌های خیلی بالا یا پایین می‌توانند مشکلات جدی در گردن و ستون فقرات شما ایجاد کنند.

همچنین هنگام خرید صندلی اداری می‌باید در نظر داشته باشید که کاربر می‌خواهد چه مدت در صندلی اداری خود بگذراند، هر چه مدت زمان بیشتری روی صندلی بنشیند، به ویژگی‌های قابل تنظیم بیشتری نیاز خواهد داشت – و اگر قرار است برای مدت طولانی از صندلی خود استفاده کند، از پشتیبانی کمری استفاده کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

آیا میز MDF گزینه مناسبی برای دفتر کار شماست؟

اگر در گیر و دار خرید میز اداری باشید که قیمت مناسب داشته باشد و ظاهر و دوام آن هم قابل‌قبول باشد، حتما می‌دانید به لحاظ انتخاب متریال دستتان باز نیست و گزینه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید محدود است. فقط اگر یک فروشگاه دست دوم‌فروش یا منصف پیدا کنید، ممکن است بتوانید با بودجه محدود […]

ادامه مطلب
اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب