راهنمای جامع خرید مبلمان اداری خاص
خرید مبلمان اداری خاص برای هر سازمانی ضروری است زیرا مبلمان اداری میتواند موجب تقویت قوا و وضعیت بصری یک سازمان شود. هنگام راهاندازی یک دفتر اداری، مبلمان مورد استفاده شاید ابتدا در اولویت نباشد اما پس از مدتی برای همه روشن خواهد بود که مبلمان اداری نقش غیر قابل انکاری خواهد داشت. از این روست که طراحی فضای اداری و دکوراسیون اداری در سالهای اخیر بسیار مهم شده است. چه بخواهیم قوبل کنیم و چه نه، آمارها و بررسیها نشان میدهد که اگر کارمندان از محل کار خود راضی باشند، خوشحالتر هستند. نمود این خوشحالی میتواند موجب بهره وری بیشتر آنها نیز شود. به طور متوسط آمارها نشان میدهد که ۱۲ درصد افزایش بهره وری برای کارمندان سازمانی است که افراد در آن راحتتر هستند. یکی از عوامل راحتی در محل کار، مبلمان اداری است.
این گزارش به عنوان راهنمای جامع خرید مبلمان اداری خاص به بررسی دلایلی میپردازد که چرا باید در مورد مبلمان اداری که خریداری میکنید فکر کنید و چگونه بهترین گزینهها را متناسب با کسب و کار خود و کارمندان آن پیدا کنید. با ما همراه باشید تا این موارد را بررسی کنیم.
بررسی ویژگیهای مبلمان اداری خاص پیش از خرید
خرید مبلمان اداری امری دشوار است و نیاز به بررسی جوانب بسیاری دارد. در ادامه به مهمترین ویژگیهای یک مبلمان اداری خوب خواهیم پرداخت.
قیمت مبلمان اداری خاص
اولین فاکتور در هر خریدی قیمت است. پر کردن فضای اداری یک دفتر با مبلمان میتواند یک کار گران قیمت باشد. اکثر تامین کنندگان مبلمان اداری و طراحان دکوراسیون، هزینههای مبلمان را بر اساس متراژ مربع فضا تخمین و اعلام میکنند. بنابراین میبایست پیش از خرید مبلمان اداری خاص، یک نگاه به بودجهی خود داشته باشید. آگاهی از بودجه به شما کمک میکند که چگونه خریدهای خود را سامان دهید.
مبلمان اداری و برند سازمانی
برای رسیدن به پاسخی مناسب برای این مورد بهتر است ابتدا به این موضوع فکر کنید که آیا مشتریان و بازدیدکنندگان فضای اداری به صورت منظم در دفتر اداری شما هستند؟ اگر مبلمان اداری کهنه و مندرس باشد، ورود و ایجاد حس خوب برای متریان جدید سخت خواهد بود. علاوه بر این مشتریان قدیمی پس از مدتی علاوه بر تمام منفعتی که دارند، حس خوبی از فضای اداری نخواهند گرفت و به فکر کوچ از معامله با شما خواهند بود. بنابراین کاملا ضروری است که مبلمان اداری خاص را برای فضای اداری تهیه کنید.
باید به خاطر داشته باشد که در خرید مبلمان اداری خاص، سبک بسیار مهم است. در حال حاضر معروفترین سبکهای مبلمان اداری عبارتاند از:
- مبلمان اداری کلاسیک
- مبلمان اداری لوکس
- مبلمان اداری مدرن
- مبلمان اداری مدولار
شرکتهای مختلف میتوانند با توجه به سبک سازمانی خود و نحوهی تعانل با مشتریان و کارمندان اقدام به خرید کی از انواع مبلمان اداری نمایند.
صندلی اداری
از میان تجهیزات مربوط به مبلمان اداری خاص، صندلی اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا افراد در محیط اداری زمان بسیار زیادی را بر روی آن مینشینند و در نتجه میتواند بر عملکرد و رفتار آنها تاثیر مستقیمی داشته باشد. برای خرید صندلی اداری چند موضوع را همیشه در نظر داشته باشید:
- بازوی صندلی
- پشتی قابل تنظیم
- چرخ دار بودن صندلی
- نشیمن گاه صندلی
- تنظیم ارتفاع
- جنس تکیه گاه و پایههای صندلی
صندلیهای اداری در حال حاضر به کیفیت بسیار خوب و مطلوبی رسیده اند. توصیهی ماای است که صندلی اداری ارگونومیک در فضای اداری خود داشته باشید. صندلی اداری ارگونومیک میتواند باعث آسایشور احتی کارمندان در هنگام انجام کار شود.
دکوراسیون اداری
دکوراسیون و چیدمان در فضای اداری در سالهای اخیر بسیار متفاوت شده است. در سالهای نه چندان دور، افراد در اتاق ساکن بودند و کار خود را انجام میدادند اما امروز تعامل حرف نخست را خواهد زد. تعامل با مشتریان و تعامل با همکاران. از این رو معماریهای نوین طراحی فضای اداری به وجود آمده اند. در این فضا، افراد با استفاده از فضای مشترک کاری بسیاری از روابط و گفت و گوهایی که در گذشته نیاز به هماهنگی بوده است را به راحتی انجام میدهند.
علاوه بر این معماری فضای باز میتواند باعث افزایش کار تیمی نیز شود. البته شرکتها با توجه به نوع کسب و کار و جو حاکم بر سازمان میتوانند یکی از این سبکهای را برای خود انتخاب کنند. اما در نظر داشته باشید که نسل جدید به هیچ وجه فضاهای بسته را دوست ندارد.
قیمت مبلمان اداری خاص
در مورد قیمت مبلمان اداری میتوان گفت چهارعامل وجود دارند که از اهمیت بالایی برخوردار هستند:
- سبک
- راحتی
- دوام
- عملکرد
بهتر است پیش از خرید مبلمان اداری، این عوامل را در مبلمان مورد نظر خود بررسی کنید. توصیهی ما این است که مطابق با کسب و کار آیندهی ان، سبک مبلمان را انتخاب کنید. راحتی کارمندان را در اولویت قرار دهید و دوام مبلمان اداری را با توجه به اجزای سازندهی آن در نظر بگیرید. همچنین در بخش بررسی عملکرد بهتر است اقدام به بررسی نیازمندی خود نمایید. دانشتن از نیازهای سازمانی میتواند به شما کمک کند تا به دنبال مبلمانی باشید که عملکرد مناسب داشته باشد.
تجهیزات جانبی مبلمان اداری
مبلمان اداری را میتوان این گونه نام برد، میز اداری، صندلی اداری، کابینت و فایل اداری، پارتیشن، کفپوش و… اما ایا تنها این موارد برای دفاتر اداری ضروری هستند؟ شاید چندین دهه قبل اگر این وسال مطرح میشد، پاسخ آری بود. اما اکنون میتوانیم قاطعانه بگوییم خیر. کارمندان در فضای اداری نیاز دارند استراحت کنند و راحت باشند. در مکانی آنها راحتتر هستند که شباهت بسیار با فضای خانهی آنها داشته باشد. بنابراین در شرکتهای مدرن و بروز دنیا در حال حاضر، اتاق بازی، کافه، اتاق ورزش و … برای کارمندان تدارک دیده شده است. در نظر داشته باشید یکی از راههای خرید مبلمان اداری خاص، توجه به این جزییات است.
نتیجه گیری
نکاتی همچون نیازمندی، میزان بودجه، تجهیزات جانبی، صندلی اداری و… جزو اساسیترین ویژگیهای یک خرید مبلمان اداری خاص و مناسب هستند. ما به شما پیشنهاد میکنیم اگر قصد خرید مبلمان اداری خاص را دارید با کارشناسان ما در بینو تماس بگیرید. کارشناسان تیم فنی و فروش ما به صورت پیوسته و بدون دریافت هیچ گونه هزینه به شما برای خرید مبلمان اداری کمک خواهند کرد. همچنینن در صورت نیاز و درخواست تیم طراحی و دکوراسیون بینو میتواند به صورت رایگان از فضای اداری جهت ارایه طرح بازدید نماید.
مقالات مرتبط
ایدههایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی
اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکتهای بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق میافتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبههای کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان دادهاند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]
مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگیهایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟
یک تصویر کلیشهای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه میکند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]
ویژگیهای میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!
اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما میدانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دورههای آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبههای کاری و غیرکاری استفاده میشود. مدیران هوشمند […]
دیدگاهتان را بنویسید