نظر: 0 خرداد 10, 1400

راهنمای کامل خرید کابینت ، فایل و فضای ذخیره‌سازی

خرید کابینت – آیا کارهای اداری شما کمی طاقت فرسا است؟ آیا پرونده‌های مختلفی بر روی میز دارید؟ آیا هر چه بیشتر برای مرتب کردن میز اداری و فضای اداری زمان می‌گذارید اما به مرتب بودن نمی‌رسید؟

آیا نیاز به کابینت و فضای ذخیره‌سازی دارید؟

چه نوع فضای ذخیره‌سازی برای شما مناسب است؟

چه فضایی را در اختیار دارید؟ کدام جنس از کابینت می‌تواند برای شما مهم باشد؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه چیزی بخرید، از راهنمای ما برای خرید کابینت استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین راه حل ممکن را برای فضای خود دارید.

 

انواع کابینت‌ها و فایل‌های اداری کدام‌ند؟

خرید فایل و کابینت برای فضای اداری یک امر ضروری است. شاید در نگاه اول برای خرید تجهیزات اداری و مبلمان اداری ، کابینت و فایل‌ها در نظر نیایند اما کافی است مدت زمانی از شروع به کار بگذرد.

پس از تنها یک روز حجم پرونده‌ها و فایل‌ها به میزانی می‌شود که احساس می‌کنید همه‌ی اتاق و دفتر بهم ریخته است. راه حل چیست؟ باید به دنبال چه تجهیزاتی باشیم؟

کدام یک را باید انتخاب کنیم؟

کدام کابیت و فابل مناسب فضای اداری ست؟ چگونه ان‌ها را بشناسیم؟

برای پاسخ دادن به این سوالات و سوالات مشابه، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

کابینت پرونده‌های عرضی

کابینت مخصوص پرونده‌های عرضی دارای کشوهای عریض اما کم عمق هستند که دارای ظرفیت بالایی هستند.

کابینت پرونده‌های عرضی به دلیل کشش کم کشوهایشان، برای راه روها و مناطقی که نیاز به بایگانی زیاد در فضای کم دارند بسیار مناسب است.

عرض اکثر پرونده‌های جانبی ۳۲ تا ۳۶ سانتی متر است. کابینت پرونده‌های عرضی می‌توانند تا حدود دو تا هفت کشو داشته باشند.

 

کابینت پرونده‌های عمودی

کابینت پرونده‌های عمودی دارای کشوهای باریک اما عمیق هستند که عرض آن‌ها معمولاً ۳۰تا ۶۰ سانتی متر است. در حالی که کابینت پرونده‌های عرضی برای ظرفیت بالا و استفاده طولانی مدت ایده آل هستند.

اماکابینت پرونده‌های عمودی معمولاً اسناد کمتری را در خود نگه می‌دارند. آن‌ها برای استفاده روزمره در یک فضای کاری شخصی بسیار مناسب هستند. پرونده‌های عمودی فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

 

کابینت پرونده‌ها با قابلیت جابه جایی

کابینت پرونده‌ها با قابلیت جابه جایی، کابینت‌های چرخ دار هستند. این نوع کمد بایگانی تقریباً همیشه یک بخش برای پرونده عمودی دارد. بیشتر این کابینت‌ها فقط یک یا دو کشو دارند تا در زیر سطح کار میز قرار بگیرند.

بسیاری از کابینت‌های بایگانی متحرک دارای چرخ پنجم در کشوی پایین برای پایداری بیشتر هستند و کاستورها اغلب قفل می‌شوند تا کابینت در حالت ثابت بماند.

 

کابینت‌های بخش‌بندی شده

این مدل از کابینت‌ها معمولاً در نگهداری سوابق پزشکی استفاده می‌شود. این کابینت‌ها به کار بران اجازه می‌دهد پوشه‌ها و مدارک را دسته‌بندی کنند و با یک نگاه سریع، اطلاعات را به راحتی در دسترس قرار دهند. این کابینت‌ها عموماً بدون درب هستند تا دسترسی را سریع‌تر کند.

 

کابینت‌های روتاری

کابینت‌های روتاری برای ایجاد حداکثر فضای ذخیره‌سازی در حالی که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند طراحی شده اند.

این نوع کابینت دو رو است، به این معنی که می‌توان واحد را چرخاند تا ستونی از پرونده‌ها در هر دو طرف مورد استفاده شود.

کابینت‌های روتاری با دو قفسه و هشت قفسه ساخته می‌شوند.

 

جنس و نوع مواد اولیه در ساخت کابینت و فایل

 

کابینت و فایل فلزی

کابینت و فایل فلزی به طور معمول از فولاد گالوانیزه ساخته می‌شوند و با دوام‌ترین گزینه هستند. این نوع کابینت و فایل معمولاً برای تشکیل پرونده با ظرفیت بالا در بخش حسابداری و سایر مکانهای دفتر که سوابق برای مدت طولانی نگهداری می‌شوند، استفاده می‌شود.

این فایل‌های ذخیره‌سازی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها ارائه می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را با رنگ غالب فضای کاری خود مطابقت دهید.

 

کابینت‌های نسوز

کابینت‌های بایگانی نسوز با عایق فرمول‌بندی شده مخصوص ساخته شده‌اند که برای مقاومت در برابر آسیب آتش سوزی برای مدت طولانی طراحی شده اند.

این کابینت‌ها نه تنها از اسناد در برابر آسیب آتش سوزی محافظت می‌کنند، بلکه برای جلوگیری از صدمه ناشی از آب ناشی نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

کابینت لمینت و چوب

لمینت‌ها می‌توانند به صورت چوبی واقعی درآیند، اما در واقع از خرده‌های چوب و مواد پلیمری و چسب ساخته می‌شوند. کابینت و فایل لمینت گزینه‌ای مقرون به صرف و تقریباض با دوام برای فضاهای اداری است.

روکش چوب یکی دیگر از پوشش‌هایی است که برای کابینت‌ها استفاده می‌شود. یک لایه‌ی نازک از چوب واقعی که بر روی یک لایه ضحیم‌تر پرس شده است.

این نوع از کابینت‌ها ظاهر بسیار جذابی دارند و نسبت به کابینت و فایل تمام چوب از قیمت مناسب‌تری برخوردارند. چوب جامد نیز بسیار با کیفیت است.

اما دارای قیمت بالایی است و می‌تواند برای تمیز کردن و نگهداری در فرآیند کاری شما مشکل ایجاد کند.

 

نتیجه گیری

خرید کابینت و فایل پیچیده‌تر از آن است که تا کنون فکر می‌کردید. به صورت کلی در خرید کابینت و فایل می‌بایست به جزئیات توجه کنید. جزئیاتی چون تعداد کشوها، رنگ، جنس، قابلیت ثبت و نگهداری اسناد در مقابل حوادث، اندازه و بسیاری از ویزگی‌های دیگر می‌تواند بر وری خرید شما موثر باشد.

می‌توان گفت خرید فایل و کابیت و ایجاد فضای ذخیره‌سازی در یک سازمان نه تنها نیاز است بلکه جزو ملزومات است. ملزوماتی که اگر به فرآیند خرید و جزئیات آن توجه نشود می‌تواند هزینه‌ی دو برابری و یا چند برابری را به سازمان به خاطر انتخاب نادرست تحمیل کند.

 

پیشنهاد ما

شرکت طراحی و تولید مبلمان و دکوراسیون بینو با بیش از ده سال تجربه در زمینه تولید و ساخت مبلمان اداری ، میز اداری، صندلی اداری، کابینت و فایل اداری افتخار دارد که بتواند در راه بازسازی و یا تغییر دکوراسیون فضای اداری همراه شما باشد. ما با همکاری با بهترین و خلاق‌ترین مهندسان طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون می‌توانیم هر انچه را که بهترین بازدهی بصری به سازمان شما خواهد داد را برای شما فراهم کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب