نظر: 0 مرداد 10, 1400

خرید و انتخاب میز اداری مناسب برای سازمان

هنگام خرید و انتخاب میز اداری، مهمترین نکته این است که میز کار نیازهای خاص شما را برآورده کند. بدان معنا که بتوانید کار خود را در حد توانایی خود انجام دهید. اما پیش از خید و انتخاب چه باید انجام دهیم؟

قبل از بررسی گزینه‌های میز کار، یک لیست اولویت‌بندی از آنچه برای کار موثر نیاز دارید، تهیه کنید. این لیست باید شامل نحوه کار شما و آنچه برای کار نیاز دارید، باشد. هنگامی که این فاکتورهای مهم را تعیین کردید، ایده بهتری در مورد اینکه در میز کار به دنبال چه چیزی هستید، خواهید یافت. سپس، می‌توانید به بررسی موارد دیگری بروید، از جمله فضای دفتری که در دسترس شماست. بودجه‌ی که در اختیار دارید. دکوراسیونی که می‌خواهید داشته باشید. یا زیبایی‌شناسی که در مورد برند خود دارید.

راهنمای خرید و انتخاب میز اداری

خرید و انتخاب میز اداری آنچنان آسان نیست. این موضوع زمانی مشخص می‌شود که شما بدون بررسی نکات مختلف خرید کنید. نصب و راه اندازی میز را انجام دهید. و کارمندان مدتی پشت آن‌ها مشغول به کار شوند. در این وضعیت پس از مدتی متوجه خواهید شد که اعتراضاتی نسبت به‌ عدم راحتی و کارآیی میز اداری در سازمان شما وجود دارد. سلامتی کارمندان در خطر است. و عملکرد آن‌ها را تحت تاقیر قرار داده است. اما برای خرید و انتخاب میز اداری چه کار باید انجام دهید؟ چه اقداماتی موثر است؟ کدام روش بهتر است؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا موارد مورد نظر را یه به یک بررسی کنیم.

اولویت‌های سازمانی و فردی را بشناسید

برای تهیه لیست مناسب می‌بایست مطابق زیر عمل کنید. این یک نمونه‌ای کامل است که به خرید و انتخاب میز اداری مناسب می‌انجامد.
نحوه کار شما: آیا زمان زیادی را صرف کارهای اداری، تهیه نقشه‌ها یا طراحی نقشه‌ها یا تایپ کردن روی رایانه می‌کنید؟ آیا شما اغلب جلساتی را در دفتر خود برگزار می‌کنید یا مکرراً بازدید کننده دارید؟

نیازهای کاری شما: آیا از چاپگر استفاده می‌کنید؟ آیا بیش از یک مانیتور رایانه استفاده می‌کنید؟ یا به فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای پرونده‌ها یا لوازم نیاز دارید؟ آیا جلسات پیوسته با همکارانتان دارید؟

درک اصول

هنگام ارزیابی میز کار، بر موارد زیر تمرکز کنید:

نیازهای شخصی کار

اندازه فضای اداری

بودجه موجود

تصویر و زیبایی‌شناسی مورد نظر

ما برای درک بهتر یک سناریو خرید و انتخاب میز اداری را برای شما نوشته ایم. بیایید آن را باهم مرور کنیم.
برای کسانی که مدت زمان زیادی را در خارج از فضای کاری و سازمانی سپری می‌کنند. به طور مداوم در رفت و آمد هستند. واحدی با دراورهای توکار و قفل شو و کابینت‌های پرونده امنیت و حریم بیشتری را ایجاد می‌کند.

اگر کارهای اداری روز شما را پر کند، یک میز اداری با جایگاه ثابت صفحه کلید می‌تواند فضای بسیار مناسبی را برای شما ایجاد کند. در این حالت شما حتی می‌توانید به انتخاب و خرید میز اداری L-Shape یا U-U شکل نیز فکر کنید

اگر با بیش از یک مانیتور رایانه و یک چاپگر روی میز کار می‌کنید. فضای بیشتری را با قرار دادن چاپگر روی یک کابینت یا سایر بخش‌های مبلمان اداری ، مانند قفسه کتاب، ایجاد کنید یا یک میز کوچک به جلوی میز خود اضافه کنید.

اگر جلساتی برگزار می‌کنید و با دیگران در دفتر کار خود همکاری می‌کنید. یا مرتباً مقالات و اسناد را برای مرور مجدد مرتب می‌کنید، یک میز مدولار که با مبلمان اداری مدولار ممکن است یک گزینه خوب باشد، همچنین میز L-Shape یا U-شکل نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
بسیاری از افراد به دنبال فضای سطحی مناسب و ذخیره‌سازی در یک میز اداری هستند. اگر برای دستیابی به هر دو تلاش می‌کنید، از کابینت‌های دیواری می‌توانید استفاده کنید. کابینت‌های دیواری فضای در اختیار شما را بهبود می‌بخشد. به طور کلی می‌توان گفت که «حداکثر استفاده از فضای اداری شما می‌تواند فضای سطح میز و فضای ذخیره‌سازی بیشتری را فراهم کند.»

قبل از خرید میز اداری، اندازه فضای محل کار خود را اندازه بگیرید. فضای پشتی ۱.۵تا ۲ متر را پشت میز بگذارید تا جایی برای حرکت داشته باشید. فضای کافی برای جابه جایی در میز کار چه به برای شما و چه مهمان‌های ادرای شما به رفت امد بهتر و موثر‌تر کمک می‌کند. بنابراین پیش از جانمایی صندلی و میز اداری خود به این نکته توجه کنید.

اگر فضای محدودی دارید، میز تحریر کوچکتر مانند میز کامپیوتر که با کشوهای مختلف و قفسه‌های گوناگون تهیهو طراحی شده است، انتخاب خوبی است.

میز کار گوشه‌ای گزینه دیگری برای فضاهای کوچک است و همچنین دفاتر کار خانگی. همچنین هنگام قرارگیری میز کار خود از مسدود بودن پنجره‌ها و درها مطمئن شوید و به خاطر داشته باشید که پرده‌های پنجره می‌توانند به نور طبیعی ناخواسته کمک کنند.
«جفت شدن میز کار با فضای موجود، یک محیط کار کارآمد و کارآمدتر را به همراه دارد.»

بودجه تعیین شده اغلب تعیین می‌کند که چه نوع میز اداری را می‌توانید خریداری کنید. اگر بودجه شما به شما اجازه نمی‌دهد هر آنچه را که می‌خواهید از قبل بدست آورید، خرید تجهیزات اداری را در یک فرآیند چند ماهه قرار دهید تا دفتر خود را کامل کنید.
علاوه بر این، میز کار شما باید تصویر و زیبایی‌شناسی مورد نظر شما را به تصویر بکشد. آیا محیط دفتر شما معاصر است، مدرن است یا سنتی؟ آیا شما نیاز به حضور اجرایی دارید؟ چوب را ترجیح می‌دهید یا ورقه ورقه؟

جزئیاتی که باید برای خرید و انتخاب میز اداری در نظر گرفت

صندلی اداری

بودجه‌بندی صندلی اداری را هنگام خرید میز اداری در نظر بگیرید. برای بهتر شدن وضعیت مناسب بدن، کاهش خستگی، کمک به جریان خون مناسب و به حداقل رساندن خطر سندرم مچ دست، به دنبال صندلی اداری مناسب و ارگونومیک باشید.

ست مبلمان اداری

تمام تلاش خود را کنید که ست مبلمان و میز اداری خریداری کنید. بسیاری از میزهای اداری بخشی از یک مجموعه هستند و می‌توانند در کنار باقی تجهیزات حداکثر بازدهی را در اختیار شما بگذارند. این نکته در خرید و انتخاب میز اداری بسیار مهم است.

دوام و نگهداری

سطوح ورقه ورقه و MDF دوام بالاتری را ارائه می‌دهند، از انواع مختلف رنگ و طراحی برخوردار هستند. سطوح آن‌ها از دوام بیشتری برخوردار است.

تنظیمات (دکوراسیون) دفتر

نحوه عملکرد میز را در محیط دفتر کار خود در نظر بگیرید. برای یک دفتر کار خانگی که دو برابر اتاق یا فضای اجتماعی دیگری است، یک میز کامپیوتر روی کاستورها می‌تواند به شما این آزادی را بدهد که در صورت لزوم به راحتی رفت و آمد داشته باشید. به یاد داشته باشید عملکرد مناسب و یا نامناسب می‌تواند کلیه تلاش‌های شما در فرآیند خرید و انتخاب میز اداری را تحت تاثیر قرار دهد.

سوالات و پاسخ‌هایی مهم در خرید و انتخاب میز اداری

پیش از نهایی کردن خرید و انتخاب میز اداری خود این سوالات را از خود بپرسید:
آیا این میز نیازهای شخصی کار من را برآورده می‌کند؟
آیا این میز به اندازه فضای کار من به راحتی در دفتر کار من جای می‌گیرد؟
آیا می‌توانم این میز را با بودجه‌ای که اختصاص داده‌ام خریداری کنم؟
آیا بودجه مناسبی برای صندلی اداری اختصاص داده ام؟
آیا این میز سبک زیبایی را به تصویر می‌کشد و تصویری را که می‌خواهم به تصویر می‌کشد؟

نتیجه گیری

هنگام خرید و انتخاب میز اداری یا کار، مهمترین نکته اطمینان از تأمین نیازهای خاص شماست تا بتوانید وظیفه خود را در حد توانایی خود انجام دهید.
یک لیست اولویت‌بندی شده از آنچه برای کار موثر نیاز دارید، از جمله نحوه کار و آنچه برای کار نیاز دارید، تهیه کنید.
همچنین به فضای اداری در دسترس خود، بودجه و تصویری که می‌خواهید به تصویر بکشید یا زیبایی‌شناسی مورد نظر خود را در یک میز نگاه کنید.
و در نهایت شما می‌بایست بین میز کاری برای رایانه، میزهای اداری L شکل، میزهای اداری به شکل U، میز اداری ساده و میزهای اجرایی یکی را انتخاب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب