۶ عاملی که باید هنگام خرید مبلمان اداری مناسب برای فضای کار خود در نظر بگیرید
خرید مبلمان اداری مناسب برای فضای کار – تجهیز یک سامان با ابزار جدید یکی از سختترین کارهاست. تنوع و طراحهای گوناگون در مبلمان اداری بسیار است. مواد اولیه تولید مبلمان اداری متنوع است. برای هر شغل و جایگاهی میتوان یک مبلمان اداری مناسب وجود دارد. هر بخش، هر قسمت و هر کنج در فضا برای انتخاب مبلمان ادرای مهم است. در این متن به نحوهی انتخاب مبلمان اداری مناسب خواهیم پرداخت.
نحوه انتخاب مبلمان اداری مناسب برای سازمان
انتخاب مبلمان مناسب به اندازه انتخاب نوع مناسب دفتر مهم است. مبلمان اداری به رفاه کمک میکند. بر بهره وری دفتر نیز تأثیر میگذارد. کارمندان را شادابتر میکند. سلامتی را افزایش میدهد. بنابراین پیش از خرید مبلمان اداری به ۶ نکتهی پیش رو توجه کنید.
کارفرمایان باید به این موضوع توجه داشته باشند که خرید مبلمان اداری مناسب برای فضای کار میتواند عامل تاثیر گذاری برای محیط کار به حساب بیاید.
۱. هزینه
تأمین مالی استارت آپها آسان نیست. هر سکه خرج شده یک سرمایهگذاری است. شما باید به سرمایه گذاران خود نشان دهید که عالمانه پولی را که به شما سپرده شده است، هزینه میکنید. بنابراین، پیش از خرید هر مبلمان، هزینه آن را در نظر بگیرید. چه مقدار پول برای یک میز اداری یا صندلی اداری خاص هزینه خواهید کرد؟ چند تا میخرید؟ تعیین بودجه از قبل به شما کمک میکند تا انتخابهای خود را کاهش دهید بدون اینکه کیفیت را به خطر بیاندازید.
۲. نیازمندیهای خود را بشناسید
کارمندان بیشتر روز به صورت نشسته کار خواهند کرد. بنابراین تهیه صندلی و میز راحت برای آنها یک امر ضروری است. امروزه، صندلیها و میزهای ارگونومیک به گونهای طراحی شدهاند که کار آنها را آسانتر میکنند. با وجود انبوه و تنوع این محصولات در بازار، میتوانید یکی را با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید.
جدا از صندلی و میز، میتوانید مبلمان دیگری نیز بخرید و بسته به نوع شغل خود فضای داخلی خود را تجهیز کنید. آیا شما به دنبال فضایی کافه مانند هستید که کارمندان بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همکاری کنند؟ یک میز کار گروهی و چند صندلی بخرید. آیا میخواهید یک حس رسمی با اطاقکها داشته باشید تا بتوانند تمرکز کنند؟ یک میز با پارتیشنهای رومیزی بخرید. برنامههای شما هرچه باشد، به خاطر داشته باشید که انتخاب شما باید دفتر شما را به محیطی مناسب برای کار تبدیل کند.
۳. انعطافپذیری و عملکرد
نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، انعطافپذیری و عملکرد مبلمان اداری مناسب است. آیا میز کار شما فضای ذخیرهسازی پروندهها را دارد؟ آیا میتوانید پاهایتان را دراز کرده؟ آیا میتوانید آنها را زیر میز خود قرار دهید؟ آیا آنها به اندازه کافی برای کارمندان شما راحت هستند؟ اگر پاسخهای شما مثبت است، پس یک سرمایهگذاری عاقلانه انجام داده اید.
مبلمان با ویژگیهای متعدد همیشه انتخاب بهتری است. هنگامی که عملکرد را با کم هزینه در تعادل قرار میدهید. با یک سنگ به دو پرنده ضربه میزنید.
۴. اندازه و فضا
عقل سلیم است که مبلمان اداری مناسب، متناسب با فضای دفتر خود خریداری کنید. خرید مبلمان اداری بزرگ و حجیم تنها فضای شما را اشغال میکند. با فضای کم، شما و کارمندانتان نمیتوانید آزادانه حرکت کنید. بنابراین، ابتدا ابعاد دفتر کار خود را بشناسید. سپس در مورد روشهای به حداکثر رساندن آن تحقیق کنید. چیدمان مبلمان اداری به روشی خاص نیز میتواند به جادارتر نشان دادن دفتر شما کمک کند. نکته اصلی این است که مبلمان اداری مناسب را برای دفتر خود تهیه کنید. به یاد داشته باشید که فضای کافی برای راحتی تیم شما در آنجا باشد.
۵. ارزش زیبایی شناختی و هویت برند
نوعی مبلمان خریداری کنید که میتواند به زیبایی دفتر شما کمک کند. طراحی خوب دفتر کار باعث بهتر شدن روحیه، کاهش استرس و افزایش بهره وری میشود.
برای انجام این کار، داشتن کمی سابقه در مورد روانشناسی رنگها یک مزیت است. به عنوان مثال، اگر میخواهید دفتر کار شما فضای خلاقانه و پرانرژی داشته باشد، از رنگ نارنجی استفاده کنید. اگر میخواهید آرامش ببخشید، از رنگ آبی استفاده کنید. با این حال، هنگام انتخاب انبوهی از رنگهای مختلف، مراقب باشید. اگر مخلواز تعداد زیادی رنگ استفاده کنید، دکوراسیون ایجاد شده میتواند هویت شرکت شما را مختل کند. یا باعث سردرد کارمندان و سردرگمی بازدیدکنندگان شود.
علاوه بر این، مبلمان را فقط به این دلیل که رنگ یا طرح آن را دوست دارید انتخاب نکنید. شما باید مبلمانی را انتخاب کنید که با برند شما یا شخصیت دفتر شما سازگار باشد. مبلمان اداری شما باید از ارزش زیبایی و راحتی که ارائه میدهد فراتر رود. همچنین باید هویت و فرهنگ شرکت شما را منعکس کند.
۶. نظافت
اگر مبلمان اداری پیدا کردهاید که با استانداردهای شما یکی بودند – با استفاده از پنج فاکتور ذکر شده در بالا – خرید مرحله بعدی است. به یاد داشته باشید که قبل از آوردن آن به دفتر کار، ابتدا آن را کاملاً تمیز کنید. خواه آن را از فروشگاههای مدرن خریداری کرده باشید یا از فروشگاه کاملاً جدید، تمیزی چیزی است که نباید از آن غافل شوید. مبلمان تمیز به یک دفتر تمیزتر و سالم کمک میکند تا فضایی بهتر داشته باشد.
نتیجه گیری
تلاش برای یافتن دفتر کار و مبلمان اداری مناسب برای تجارت شما ممکن است آسان نباشد. با این حال، این تلاشی است که باید به خاطر شرکت خود انجام دهید. ممکن است از روزهای جستجو فرسوده شده باشید، با این وجود، در نهایت، همه چیز ارزش آن را خواهد داشت. وقتی فضای اداری خود را با شکوه کامل خود مشاهده میکنید – با داشتن محیط مناسب برای کار – آماده شروع کار خود هستید.