
انتخاب صحیح و خرید مبلمان اداری: راهنمای تخصصی
وقتی به طور عادی به آن فکر میکنید، انتخاب مبلمان اداری مناسب برای دفتر اداری سازمان شما مسئله چندان سخت و دشواری نیست. با این حال، وقتی به این فکر میکنید که نتیجهی خرید مبلمان اداری را در معرض دید بازدیدکنندگان، مشتریان، شرکا و… قرار میدهید، برای خرید مبلمان اداری سخت گیرتر میشوید. تلاش میکنید متوجه شوید که طراحیها چه مشکلی دارند؟. کدامشان بهتر است؟ رنگها چه نقشی دارند؟ فضای شما کدام را میپذیرد؟ خواستهی کارمندانتان از شما چیست؟ و بسیار سوالات دیگر. اینجاست که انتخاب و خرید مبلمان اداری امری دشوار و سخت میشود.

راهنمای تخصصی برای خرید مبلمان اداری
حتی وقتی شما بتوانید به سوالات مختلف پاسخ دهید و تمامی جوانب خرید را در نظر بگیرید باز هم در زمان انتخاب دچار تردید هستید و احساس نیاز به مشاوره برای خرید میکنید. این نقطه همان جایی است که خرید مبلمان اداری را پیچیده میکند. این مسئله با وجود بسیاری از محصولات موجود در بازار، با کیفیتها و طراحیهای گوناگون پیچیدهتر میشود و روند تصمیم گیری را بیش از پیش دشوار میکند. در این مقاله، ملاحظات مختلفی را که به شما در انتخاب مبلمان مناسب دفتر اداری کمک میکند را بررسی میکنیم.
هدف و نیاز خود از خرید مبلمان اداری را تعریف کنید
دفتر اداری مکانی برای بیکار ماندن یا غیرقابل استفاده ماندن ابزارها نیست. در بیشتر موارد، فضای کافی برای جای دادن تمامی ابزارهای لازم وجود دارد. بنابراین، هر قطعه از مبلمان اداری باید با یک هدف خاص خریداری شود. اطمینان حاصل کنید که مبلمان اداری خریداری شده نیازهای اصلی دفتر شما را برآورده میکند. به عنوان مثال، شما به صندلی اداری و میز اداری برای افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند، نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی راحت هستند، با توجه به اینکه بیشتر زمان کار روزانهی خود را نشسته اند. برای اطمینان از اینکه کارمندانتان ساعتها طولانی کار میکنند، از ارتفاع، ابعاد و شکل مناسب میز اداری برای هر فرد در خرید نیز میتوانید استفاده کنید.
کیفیت در تولید مبلمان اداری در خرید شما موثر است.
این بدون شک یکی از مهمترین عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که این یک سرمایه گزاری گران قیمت است که شما هر بار نمیخواهید به آن را مجدداً تکرار کنید. بنابراین مهم است که شما کالاهای با کیفیتی را خریداری کنید که برای مدت طولانیتری در خدمت شما و سازمانتان باشند. شما میتوانید مبلمان اداری خود را بر اساس اهداف و نیازهایتان ارزیابی و خریداری کنید. به عنوان مثال صندلی اداری بیشتر در معرض شکستگی است در حالی که میز اداری برای مدت طولانیتری در یک موقعیت قرار میگیرد. صرف نظر از این، محصولات با کیفیت خوب امنیت و راحتی همه را تضمین میکنند، در بخش هزینهی شما در بلند مدت صرفه جویی میکنند و ماندگاری بیشتری دارند.

بودجهی خرید مبلمان اداری شما چقدر است؟
در بازار مبلمان اداری برای هر بودجهای یک میزان کیفیت و طراحی در نظر گرفته شده است. بودجه شما باید تمام نیازهای راه اندازی یک دفترکار و یا نوسازی آن را دربر بگیرد. شما میتوانید یک مدل تأمین مالی داشته باشید که به شما کمک میکند تا فوریترین نیازها را برطرف کرده و با گذشت زمان نسبت بهد تهیهی اقلام مورد نیاز به صورت فوریتی و نیازمندی اقدام نمایید. وقتی به خرید مبلمان اداری میروید، اطمینان حاصل کنید که قیمت خرید شما قیمت مناسبی است و همچنین سعی کنید از موارد تخفیفی نیز استفاده نمایید.
ارزش زیبایی شناختی و هویت برند خود را حفظ کنید
خواه در حال راه اندازی مشاغل جدید باشید و یا به دنبال راههایی برای رشد تجارت فعلی خود باشید، هویت نام تجاری همیشه نقشی اساسی دارد. در خرید مبلمان اداری و سایر اقلام برای دکوراسیون و طراحی فضای داخلی دفتر کار خود، میتوانید هویت و زیبایی برند را برای حفظ یک معنای خاص ترکیب کنید. این روش ممکن است ایجاب کند که مبلمان اداری خود را متناسب با برند تجاری خود تنظیم کنید. در هر صورت، برند و نشان تجاری در انتخاب مبلمان اداری روش خوبی برای توسعهی شما است. برای یک شرکت تازه تأسیس، این کار باید با دقت انجام شود زیرا پیامدهای هزینه آن بسیار زیاد است و ایجاد تغییرات ناگهانی در این مسیر میتواند به بودجه شما آسیب برساند.
فضای اداری در نظر گرفته برای شرکت خود را به حداکثر برسانید
هنگام خرید مبلمان اداری می بایست ابعاد فضا و چگونگی جانمایی هر وسیله را در ذهن داشته باشید. در ابتدای کار، میخواهید فضای شما مرتب، منظم و در دسترس باقی بماند. با این حساب، شما نمیخواهید مبلمان بسیار حجیم داشته باشید و فضای زیادی را اشغال کنید. از طرف دیگر، شما نمیخواهید وسایلی خیلی کوچک باشند که کاربری مناسب را نداشته باشند. در حالی که به فضا فکر میکنید، درها و فضاهایی را که مبلمان باید از آنها عبور کند نیز در نظر بگیرید. آیا می توان ان را به دفتر حمل کرد و یا به صورت جداگانه وارد و بعد از ان ساختارش شکل می گیرد. چنین ملاحظاتی به شما کمک میکند تا چالشهای پیش روی مبلمان اداری دفتر کار خود را به حداقل برسانید.
عملی بودن و عملکرد مبلمان اداری برای شما
جنبههای کوچکی مانند باز و بسته شدن مناسب درآورها، فایل ها، کابینتها یا صندلی ارگونومیک میتواند تفاوت زیادی در فضای کاری شما ایجاد کند. چنین ملاحظاتی باید بخشی از گزینههای خرید برایتان باشد. یک مثال خوب، صندلی اداری است. به طور معمول، یک صندلی اداری گردان که دارای چرخهای چرخشی است، در دفتر کار عملیتر است. صندلیهای اداری مدرن دارای پشتی خمیده برای تقویت حالت سالم و نشسته هستند. از آنجا که جنبههایی از قبیل بودجه ممکن است تصمیم گیری در مورد دقیق صندلیهای خریداری شده را تعیین کند، همه این ملاحظات باید مورد توجه قرار گیرند.
راه اندازی دفتر عمومی
چیدمان صندلی اداری میبایست متنوع باشد و با توجه به شرح شغل و محیط و فضای اداری در نظر گرفته شود. قطعا شما میبایست مقداری فضای مشتریک در نظر بگیرید، در فضاهای مشترک استفاده از میز اداری، میز کارشناسی، میز پذیرش و برای اتاقهای کنفرانس و اتاق هم میتوانید میز اداری با خصوصیات دیگری را نشان کنید. به یاد داشته باشید که دسترسی به امکانات رفاهی دیگر مانند پنجرهها، کلیدها، پریزها و حتی درها نیز باید در خرید مبلمان اداری شما نقش داشته باشد.

نتیجه
خوب است که کمی وقت بگذارید و متوجه شوید که دقیقاً خرید مبلمان اداری مناسب برای یک دفتر جدید چگونه است. بیشتر افراد نگران این هستند که چه مقدار هزینه میکنند، بدون اینکه زیاد به عناصری مانند کاربردی و یا حتی مبلمان متناسب با فضای آنها فکر کنند. به مقدار زیادی تصمیم گیری درباره نوع مبلمان اداری مناسب برای یک دفتر ممکن است به مکانی که شرکت در مسیر رشد قرار دارد بستگی داشته باشد. با این وجود، توصیه میشود استارتاپها از هر زمانی که بودجه اجازه میدهد شروع به کار کنند و با گذشت زمان افزایش پیدا کنند.
پیشنهاد ما
در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر میکنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. اینها و بسیار ناگفتههای دیگر که در مقالات قبلی آنها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.
بنابراین اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید مبلمان اداری و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.