مبلمان اداری دست دوم و معایب آن در دکوراسیون اداری
مبلمان اداری دست دوم برای سازمان خود بخریم یا خیر؟
خرید و فروش مبلمان اداری در حال حاضر بازار بسیار خوبی دارد زیرا شرکتهای مختلف به اهمیت مبلمان اداری در سازمان خود پس برده اند. اما در میان هزینهی خرید مبلمان اداری افراد را به سمتی میبرد که مبلمان اداری دست دوم خریداری کنند.
اما خرید مبلمان اداری چه معایبی دارد؟ چرا خرید مبلمان اداری دست دوم یک اشتباه در دکوراسیون و معماری فضای اداری محسوب میشود؟ آیا مبلمان اداری نقشی در بازدهی افراد دارد؟ این سوالات و سوالاتی از این دست این روزها بسیار توسط خریداران مبلمان اداری مطرح میشود.
از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله به ویژگیهای منفی خرید مبلمان اداری دست دوم بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا دربارهی این موضوع بیشتر بدانیم و نکات مهمی را بررسی و مرور کنیم.
معایب خرید مبلمان اداری دست دوم کدامند؟
نقش مبلمان اداری و تاثیر ان بر کارمندان و بازدیدکنندگان فضای اداری شما غیر قابل انکار است. برای مثال بازدیدکنندگان فضای اداری شما بدون رد و بدل کردن کلام رسمی برای مذاکره با سازمان تجاری شما با فضای اداری و سازمانی شما روبرو خواهند شد و از مبلمان اداری شما استفاده میکنند.
برای درک بهتر موضوع خودتان را به جای یک فرد بازدیدکننده بگذارید، میز پذیرش میتواند راهنمای شما باشد و پس از آن شاید مدتی را بر روی نیم ست مبلمان اداری منتظر بمانید تا به اتاق کنفرانس بروید.
در اتاق کنفرانس یا جلسات از میز اداری یا میز کنفرانس و صندلی کتفرانس استفاده خواهید کرد. پُر واضح است که هر گونه ناهنجاری در دکوراسیون و مبلمان اداری بر روی بازدیدکننده تاثیر خواهد گذاشت.
عدم نظافت رویه مبلمان اداری، خط و خش بر روی میز کنفرانس میتواند آنها را از سازمان و تجارت شما نا امید گرداند. این یکی از معایب خرید مبلمان اداری دست دوم است که با مثال آن را بررسی کردیم.
در نقطهی مقابل به صورت کلی شما مبلمان اداری و سایر تجیهزات اداری چون صندلی اداری، میز اداری، کمد و کابینت و فایل، کتاب خانه اداری و… را خریداری میکنید تا کارمندان شما از آن استفاده کنند. بنابراین نیاز آنها و راحتی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.
اگر آنها بر روی صندلی اداری بنشینند که فوم و نشیمنگاه خوبی نداشته باشد زودتر خسته میشوند و در مدت زمان کوتاهی دچار درد در گردن، پشت و کمر خود خواهند شد.
در نتیجه شما با کارمندانی کار خواهید کرد که همیشه خسته هستند و انگیزه برای کار نخواهند داشت. به نوعی میتوان گفت خرید مبلمان اداری دست دوم ارزشمندی آنها برای سازمان را زیر سوال میبرد.
همچنین بخوانید : ۱۰ نکته که پیش از خرید صندلی کامپیوتر باید بدانید
با این حال خرید مبلمان اداری دست دوم میتواند معایب دیگری نیز داشته باشد. مهمترین مشکلات و معایبی که میتوان برای مبلمان اداری دست دوم اعلام کرد عبارتاند از:
رویهی و پوشش مبلمان
مبلمان دست دوم عموما دارای رویه کثیف، از رنگ و رو رفته و فرسوده هستند که به کارمندان و بازدیدکنندگان حس خوب و راحتی نمیدهد.
ارگونومی و ساختار مبلمان
ارگونومی در حال حال حاضر یکی از داغترین مباحث در مبلمان اداری است و بدون شک میتواند بر کارآیی کارمندان شما موثر باشد. در مورد ارگونومی و ساختار مبلمان دست دوم با ذکر دو مثال در مورد دو عضو جداییناپذیر مبلمان اداری (صندلی اداری و میز اداری) به بحث و بررسی خواهیم نشست. پس با ما همراه باشید؛
صندلی اداری
صندلی اداری مکانی است که شما و کارمندانتان و حتی بازدیدکنندگان شما برای عقد قراردادهای مشارکتی و توافق نامه بیشترین استفاده را از آن خواهند داشت.
گفته میشود که کارمندان به طور متوسط هفت ساعت روزانه بر روی صندلی اداری مینشینند. پس اگر فردی بر روی صندلی اداری بنشیند که فوم نشیمنگاه و اهرم تغییر ارتفاع آن دچار مشکل باشد زودتر خسته خواهد شد.
میز اداری
میز اداری مکمل صندلی اداری است. شما نمیتوانید یک فضای اداری را بدون میز اداری تصور کنید. میز کامپیوتر، میز تحریر، میز کارشناسی و… هر کدام توسط افراد مختلف استفاده میشوند. وجود خش و بردیگی در سطوح، لق بودن رویه، از بین رفتن چوب هر کدام مشکلاتی هستند که میتوانند مسبب خستگی افراد شوند.
حالا میتوانید این موضوع را بسط دهید و به اتاق کنفرانس بروید، اتاق کنفرانسی با میز دست دوم و وجود خط و خش زیاد. آیا این مدل میز کنفرانس تاثیر خوبی بر بازدیدکنندگان خواهد داشت. پس اگر به فکر خرید مبلمان اداری دست دوم هستید تجدید نظر کنید و یا اگر هنوز مردد هستید تا انتها مقاله همراه ما باشید.
خرید بدون ضمانت نامه هرگز
خرید بدون ضمانت نامه مبلمان اداری یکی از اشتباهاتی است که در فرآیند خرید مبلمان اداری رخ میدهد آن هم مبلمان اداری نو نه مبلمان اداری دست دوم. حال فرض کنید قصد خرید مبلمان دست دوم را داشته باشید آیا ضمانت نامه دارد؟ در اکثر موارد به طور قطع ندارد.
دم وجود ضمانت نامه میتواند هزینههای نگهداری و تعمیرات را افزایش دهد. اما خرید با ضمانت نامه به شما این اطمینان را میدهد که تولیدکننده نسبت به محصول تحویلی مسئولیت کافی را دارد.
همچنین بخوانید : ست مبلمان اداری استیل را از کجا بخریم
خرید مبلمان اداری دست دوم ارزانتر است اما
هنگام خرید هرگونه تجهیز اداری بودجه نقش مهمی دارد و نمیتوان از محدودیتهای بودجهای چشم پوشی کرد اما محدودیتهای بودجهای نمیبایست ما را به سمت خرید مبلمان دست دوم رهنمون کند.
خرید مبلمان دست دوم شاید ارزانتر باشد اما اگر مجموع هزینههایی که شما میبایست جهت تعمیر و نگهداری مبلمان اداری خریداری شده کنید محاسبه کنید، به سادگی متوجه خواهید شد که بهتر است مبلمان اداری نو خریداری کنید. کاملا درست است که خرید مبلمان اداری دست دوم ارزانتر است اما این خرید برای شما
- کیفیت مورد نظر را به طور قطع خواهد داشت.
- ضمانتی برای خرید مناسب وجود ندارد.
- خرید از واسطه هیچ گونه مسئولیتپذیری به او نمیدهد.
- با فضای اداری، معماری سازمانی، رنگ سازمانی شما همسان نیست.
- ظاهر خوب ندارد و حتی در مواردی کیفیت متفاوت در اجزا دیده میشود.
نتیجه گیری
کاملا برای ما به عنوان تولید کننده مبلمان اداری و شما به عنوان خریدار مبلمان اداری واضح است که محدودیتهای بودجهای و قیمت پائینتر ممکن است شما را مجبور به خرید مبلمان اداری دست دوم کند اما ما به شما میگوییم که مبلمان اداری یک سرمایهگذاری بلند مدت است.
خرید مبلمان اداری نو و مناسب سازمانی مسبب افزایش انگیزه و احساس ارزشمندی در سازمان شما میشود. فضای اداری شما را یگانه خواهد کرد و بازدیدکنندگان ان فضا را در خاطر سپرده و بزودی میتوانید به خاطر آن یک نمونهی مثال زدنی در تجارت خود باشید.
پیشنهاد ما
توصیهی جدی ما با شما این است که خرید مبلمان خود را با مشورت انجام دهید. شما میتوانید با ما در بینو تماس بگیرید. کارشناسان تیم فنی ما به صورت رایگان به شما مشاوره خرید خواهند داد.
علاوه بر مشاورهی تلفنی تیم فنی ما به صورت رایگان از فضای اداری شما بازدید خواهد داشت و متناسب با بودجه و نیازمندی شما بهترین تجهیزات و دکوراسیون را به شما پیشنهاد خواهد کرد.
ما در گروه تولید مبلمان اداری، معماری و دکوراسیون اداری بینو با بیش از ده سال تجربه و تجهیز فضای اداری در خدمت شما هستیم. در طول سالهای گذشته ما دهها پروژهی موفق را با سازمانهای دولتی، خصوصی، استارتآپها و … داشتهایم که می توانید نمونههای آن را در سایت ما ببینید.
تضمین خدمات و تولیدات یگانه و متناسب با فضای اداری و همکاری با حرفهایترین تیم طراحی مبلمان اداری از جمله امکاناتی است که آن را در اختیار متقاضیان خواهیم گذاشت.بنابراین اگر به فکر تغییرات گسترده در فضای اداری و سازمانی خود هستید و یا میخواهید صندلی اداری، میز اداری و سایر تجهیزات اداری خود را تغییر دهید با ما تماس بگیرید.