نظر: 0 بهمن 18, 1400

خرید مبلمان اداری برای کار در خانه چگونه است؟

خرید مبلمان اداری برای ایجاد یک دفتر دورکاری چگونه است؟

با حضور و همه گیری کرونا در زندگی روزمره‌ی ما تعداد زیادی از کارفرمایان پذیرفته‌اند که دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد در سازمان نیست و می‌توان به صورت دورکاری اقدام به انجام امور جاری نمود. به همین علت ایجاد دفاتر اداری خانگی و تجهیز بخش از خانه به عنوان یک دفتر امری ضروری محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌هایی که می‌بایست به هنگام خرید مبلمان اداری برای کار در خانه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خرید مبلمان اداری برای کار درخانه

بدون شک پیش از بررسی نقاط مثبت و منفی تجهیزات مختلف و مبلمان اداری برای دور کاری در دفتر خانگی، می‌بایست به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید بهره وری خود را افزایش دهید. نور، فضا و سایر المان‌هایی که یم تواند بر روی کارکرد روزانه و عملکر شما موثر باشد کدام هستند. نحوهی چیدمان فضای کاری شما در خانه چگونه باید باشد و بسیاری از موارد دیگر. اما توصیه‌ی ما به شما این است که کمی فراتر از این نکات بنگرید و از خود بپرسید در کدام شرایط می‌توانید بهتر و مفیدتر کار کنید. چیدمان ایده آل شما برای کار کدام است و چگونه می‌توانید تمرکز خود را افزایش دهید. در ادامه ویژگی‌هایی که به صورت کلی می‌بایست در خرید میز اداری برای کار در خانه رعایت کنیم را با هم بررسی خواهیم کرد. از این رو شاید مهم‌ترین سوالاتی که می‌بایست از خود بپرسید این گونه باشند:

چقدر فضا دارید؟

پیش از خرید مبلمان اداری برای کار در خانه، متراژ مربعی را که با آن کار می‌کنید، اندازه گیری کنید. اگر یک اتاق خواب دارید که از آن استفاده نمی‌کنید می‌توانید با خیال آسوده آن را به یک دفتر کار خانگی تبدیل کنید. البته تلاش کنید پس از شناخت فضا برای خرید جله به خرج ندهید زیرا زمان می‌تواند به شما بگوید که چه تجهیزی را نیاز دارید. به هر صورت می‌بایست بدانید که مساحت فضای در اختیار می‌تواند حداقل به شما در انتخاب نوع میز اداری کمک کند. طبیعی است که میز اداری Lشکل و Uشکل نمی‌تواند در یک فضا کوچک قرار بگیرد.

نکته‌ای برای حرفه‌ای شدن در خرید تجهیزات اداری: «یکی از اولین چیزهایی که در انتخاب مبلمان اداری خانگی باید در نظر بگیرید این است که چقدر از فضای شما استفاده می‌شود و به دنبال کدام نوع زیبایی بصری در فضای اداری خود هستید.»

چند ساعت کار می‌کنید؟

تعداد ساعاتی که معمولاً کار می‌کنید، نوع مبلمان مورد نیاز شما را مشخص می‌کند. به عنوان مثال، اگر به بیش از ۴۰ ساعت در هفته بر روی صندلی اداری خود می‌نشینید و پشت میز اداری مشغول به کار هستید قطعا به یک میز اداری و صندلی اداری ارگونومیک در فضایی ناسب نیاز دارید.

اما اگر شخصیت شما به گونه ایست که یکجانشین نیستید بهتر است سعی کنید سایر تجهیزات در دسترس را به سمت ارگونومیک شدن ببرید. بدان معنا که‌عدم استفاده از ابزار ارگونومیک در مدت کوتاهی برای شما درد عضلانی، سردرد، کمر درد و… را به همراه خواهد داشت. پس می‌بایست ارتفاع، نور، نوع تجهیزات را با نوع کار خود مطابقت دهید.

سبک شخصی و کاری شما چیست؟

فضای اداری و خرید مبلمان اداری برای کار در خانه یک ویژگی مهم دارد و ان شخصی‌سازی فضاست. شما ابزار و تجهیزاتی را انتخاب می‌کنید که دوست دارید و با آن راحت هستید. سبک‌های مختلفی از مبلمان اداری وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدرن: فرم‌های ساده، اشکال هندسی و رویکرد مینیمالیستی

وینتیج: مبلمان چوبی، چراغ رومیزی بزرگ، طرح‌های کلاسیک یا قدیمی

معاصر: مدرن فکر کنید با سایه‌ای از طرح و نماهای قدیمی برای مثال استفاده از سنگ مرمر، شیشه، و فلزات صیقلی

صنعتی: آهن فرفورژه، چوب احیا شده، ترکیب شیشه، پلاستیک و آهن و…

سنتی: اشکال نرم، تودوزی خنثی، جزئیات بسیار زیاد، توکارهای پرآذین

بودجه‌ی در اختیار شما چقدر است؟

در نهایت و با توجه به تمام موارد گفته شده شما می‌بایست بدانید که چه میزان بودجه در اختیار دارید و می‌خواهید چه میزان هزینه کنید. اگر صندلی اداری و میز اداری ندارید بهتر است ابتدا این موارد را برای فضای اداری تهیه کنید و کمی صبر کنید تا پس از یکی دو ماه، نیازمندی‌های شما مشخص خواهد شدو بهتر می‌توانید به خرید دست بزنید. البته نور در فضای اداری و استفاده از گیاهان را در نظر بگیرید و فراموش نکنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب