نظر: 0 فروردین 29, 1401

تمیز کردن میز اداری چگونه است؟

تمیز نگه داشتن دفتر کار برای جلوگیری از انتشار میکروب‌ها و بیماری‌ها در محیط اداری بسیار مهم است. کافی است بدانید که تعداد میکروب‌ها و ویروس‌هایی که ممکن است آسیب‌زا باشند، بر روی میز اداری ۴۰۰ برابر بیشتر از سرویس‌های بهداشتی است. از این رو بهتر است همیشه به تمیز کردن میز اداری اقدام کنید. اما این تنها یک وجه تمیز کردن فضای اداری است. وجه دیگر ان است که تمیز کردن به بالاتر رفتن سطح بهره وری کمک می‌کند. حواس پرتی را کاهش می‌دهد. فضای اداری را پویا می‌کند. و در صورت حضور بازدیدکننده از فضا، به آن حس خوبی خواهد داد. در این صورت به نمایش هرچه بیشتر و بهتر برند کارفرمایی کمک خواهد کرد.
در ادامه ما فهرستی از روش‌هایی که می‌توانید دفتر و میز اداری خود را تمیز نگه دارید، و همچنین نکاتی را در مورد نحوه سازماندهی میز را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

مراحل تمیز کردن میز اداری چیست؟

برای تمیز کردن میز یا هر تجهیز اداری در سازمان می‌بایست نکاتی رعایت کنید. مهم‌ترین این نکات عبارت‌اند از:

ضدعفونی کردن سطوح

تمیز کردن سطوحی مانند صفحه کلید، تلفن، موس، مانیتور و فضای میز اداری با دستمال‌های ضد باکتری به از بین بردن کثیفی، گرد و غبار و… که به راحتی در طول زمان ایجاد می‌شوند، کمک می‌کند. با توجه به اینکه اکثر ما ۸ ساعت در روز را پشت میز کار خود می‌گذرانیم و همچنین ناهار را در آنجا می‌خوریم، فرصت‌های زیادی برای ایجاد و تکثیر میکروب و ویروس‌ها در سطوح‌ها ایجاد می‌کنیم.
میز کثیف را به راحتی می‌توان تمیز کرد، اما شاید به عنوان یک هشدار بد نباشد که بدانید میز تمیز نشده می‌تواند دو سوم کارکنان اداری را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دهد. پیشنهاد ما این است که به سادگی در ابتدای روز کاری و بعد از ناهار سطوح را پاک کنید تا از نفوذ میکروب‌ها به فضای شخصی جلوگیری کنید.

مرتب کردن کابل و سیم

سیم کشی برق و کابل‌های مربوط به تجهیزات چیزی است که متاسفانه در محیط اداری نمی‌توان از آن اجتناب کرد. سیم‌ها نه تنها فضا را اشغال می‌کنند و نامرتب به نظر می‌رسند، بلکه غبارگیبه راحتی می‌توانند حاوی گرد و غبار باشند. این گرد و غبار می‌تواند به راحتی بر روی آن‌ها بنشیند و چون همیشه در مکان‌های نامناسبی قرار می‌گیرند، تمیز کردن آن‌ها نیز سخت است.
مدیریت کابل و سیم‌های سیستم‌ها اداری اما کاری آسان است. افزودن لوازم جانبی میز اداری در صورت کمبود فضا ممکن است سخت باشد، اما با استفاده از ابزارهایی مانند داکت و… شما می‌توانید به راحتی از شلوغی آن‌ها جلوگیری کنید. کافی است یک بار این مورد را انجام دهید و متوجه خواهید شد که نظم در بین کابل‌ها به چه میزان می‌تواند به تمیز کردن میز اداری کمک کند. قطعا فضایی را در برابر خود خواهید دید که تاکنون تجربه نکرده اید.

بی‌نظمی

خلاص شدن از شر هر گونه درهم و برهمی که ممکن است در حال حاضر در فضای میز شما قرار داشته باشد برای جلوگیری از حواس پرتی و افزایش بهره وری ضروری است. به خاطر داشته باشید که مجموعه‌ای از کاغذها و سایر اقلام متفرقه نه تنها باعث حواس‌پرتی می‌شوند، بلکه کثیفی‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و تمیز کردن آن‌ها سخت‌تر از سطوح خالی است.
برای رفع این شلوغی‌ها و کاهش بی‌نظمی‌هایی که ممکن است وجود پرونده‌ها و اسناد ایجاد کنند ما به شما کمد و فایل اداری را پیشنهاد می‌کنیم. کمد و فایل اداری می‌تواند به نظم کمد کند. هم چنین می‌تواند اولویت‌های کاری شما را نیز مشخص کند تا نسبت به انجام آن‌ها اقدام نمایید.

زباله نگهداری نکنید!

این هرگز ایده خوبی نیست که بسته‌های مواد غذایی قدیمی و ظروف / لیوان‌های کثیف را برای مدت طولانی روی میز خود بگذارید. باکتری‌ها به سرعت تکثیر می‌شوند و حتی کوچک‌ترین زباله‌ها، بستری ایده‌آل برای رشد میکروب‌ها ایجاد می‌کنند. مبلمان اداری بینو مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از سطل‌های زباله را ارایه می‌دهد که برای جمع آوری و تفکیک زباله‌ها بسیار مناسب هستند
دور ریختن زباله نه تنها به تمیز نگه داشتن میزها و حداقل میکروب‌ها کمک می‌کند، بلکه استفاده از روش‌های دفع صحیح و استفاده از طرح‌های بازیافت به محیط زیست نیز کمک می‌کند.

تمیز کردن فضای کاری اشتراکی

میکروب‌ها به سرعت در مناطقی پخش می‌شوند که اغلب توسط همه افراد در فضای اداری استفاده می‌شود. اطمینان از تمیز کردن منظم آشپزخانه گرفته تا ایجاد فضایی مشخص برای کت و لباس، حفظ نظافت و آراستگی در فضای عمومی کلید حفظ یک دفتر کار سالم است. در حالی که تمیز نگه داشتن مناطق عمومی ممکن است برای برخی ساده و آسان به نظر برسد، مهم است که همه افراد در دفتر کار خود را انجام دهند.

نتیجه گیری

برای تمیز کردن میز اداری می‌بایست چند مورد را رعایت کنید که عبارت‌اند از: تمیز کردن سطح میز، دسته‌بندی و مرتب کردن کابل ها، استفاده از فایل و کمد برای مرتب کردن پرونده ها، تمیز کردن فضای کار اشتراکی و…. نکته‌ای که در این بخش بهتر است با هم مرور کنیم این است که پیش از استفاده از ابزارهای ضدعوفنی برای سطوح میز اداری، بهتر است کاتالوگ میز اداری را بخوانید. یا با تولیدکننده میز اداری صحبت کنید تا به میز اداری آسیب وارد نشود. همچنین اگر به اطلاعات بیشتر نیاز دارید با ما در بینو تماس بگیرید. مشاوره‌های رایگان برای خرید مبلمان اداری، میز اداری و… توسط کارشناسان ما در اختیار شما قرار خواهد گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب