تمیزکاری میز اداری چگونه است؟ – آیا تاکنون مجبور شده‌اید؛ بر روی میز اداری وعده غذایی خود را صرف کنید؟ ممکن است به علت مشغله‌های زیاد و روزهای شلوغ و پر رفت و آمد، میز اداری‌تان تمیز و مرتب نباشد. ممکن است در موقعیت‌هایی، کارهای روزمره‌ باعث شلوغی میز ادرای‌تان شده باشد. اگر در لحظه‎هایی از روز، به دلیل بی‌نظمی‌های روی میزتان، احساس آشفتگی می‌کنید و چنین فضایی برای میز سایر همکارانتان نیز تکرار شده است؛ باید بدانید که تمیزکردن و نگه‌داری درست میز اداری، میز کارشناسی، میز مدیریت و … در حفظ آرامش و سلامت روحی‌تان کمک شایانی خواهد کرد. تمیزکاری میز اداری نقشی اساسی در روحیه کارمندان و افزایش سلامتی آنان دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید با ما تا انتهای این گزارش همراه باشید.

تمیز کردن میز اداری
تمیز کردن میز‌های اداری با مواد شونیده‌ی استاندارد لازم و ضروری است.

تمیز کردن میز اداری

نظافت و تمیز کردن میز اداری، گاهی به عنوان یک بحران در فضای اداری محسوب می‌شود. گرچه با رعایت چند نکته می‌توان از این بحران عبور کرد. ممکن است تعدادی از کارمندان نسبت به ویروس‌ها و نظافت حساس‌تر باشند. آن‌ها شاید تمیزکاری و نگه‌داری سازمان را نپذیرند. بهتر آن است که سازمان برای آن‌ها شوینده و تمیز کننده مناسب تهیه کند. این مورد باعث می‌شود که؛ ذهن آن‌ها به نسبت آرام‌تر شود و بهتر کار کنند. در نهایت این آرامش منجر به بهره‌وری بیشتر می‌شود. در مورد بقیه میزهای اداری نیز نیاز به راه‌کارهایی سریع و تاثیرگذار احساس می‌شود. برای تمیز کردن میز اداری، استفاده از مواد شونیده‌ی استاندارد لازم و ضروری است.

 

تمیز نکردن میز اداری چه عواقبی دارد؟

برای این‌که بدانیم تمیزکاری میز اداری چقدر می‌تواند بر روی کار ما تاثیر بگذارد؛ می‌توانیم از مهندسی معکوس استفاده کنیم. بیایید این اجازه را به خود بدهید که تا چند روز میز اداری خود را تمیز نکنید. بگذارید توده‌های کاغذهای منظم و نامنظم در کنار هم جمع شوند. بگذارید تعداد نامه‌ها و دفاتر تلنبار شده بر روی میز زیاد شود. بعد از مدت کوتاهی خواهید دید که:

  • دیگر حوصله‌ای برای نشستن بر پشت میز خود را ندارید.
  • میزان کارآیی‌تان پایین خواهد آمد.
  • نمی‌توانید وسایل مورد نیازتان را به راحتی بیابید.
  • بی‌توجهی به نظافت و شلوغی محیط کار باعث می‌شود که گرده‌ها در سطوح مختلف ابزارهای کاری قرار گیرند و با هر حرکت تغیر وضعیت دهند.
  • اگر آلرژی و حساسیت‌های جسمی داشته باشید، میزان تحریک آن‌ها برای‌تان زیادتر، بیماری‌ جدی‌تر و واکنش‌های عصبی و روحی نیز زیادتر خواهد شد.

تمیز کردن میز اداری چگونه است؟

مزایای تمیز کردن میز اداری

تمیز و مرتب بودن میز اداری و هم‌چنین تمیزکاری منظم روی آن، مزایای زیادی دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سطح بهره وری بالاتر در زمان کار
  • سازمان‌دهی منظم‌تر و بهتر
  • حفظ استانداردهای بهداشتی و فردی
  • کاهش تاثیر بیماری‌ها بر افراد مختلف
  • رضایت فردی از محیط کار
  • بالابردن انگیزه برای ادامه‌ی کار

روش‌های تمیز کاری میز اداری

برای مقابله با مشکلات و بی‌نظمی‌های میز کار، که هر روزه با آن مواجه هستیم، می‌توانیم از روش‌های زیر استفاده کنیم:

همه چیز را از روی میز اداری خود بردارید!

پیش از شروع شدن مراحل تمیزکردن اطمینان حاصل نمایید که:

  • که همه‌ی وسایل را از روی میز اداری خود برداشته‌اید
  • زباله‌ها را دور ریخته‌اید
  • مدارک و پرونده‌ها را در دسته‌هایی جداگانه قرارداده‌اید
  • وسایل شخصی را از مدارک و ابزارهای کاری جدا کرده‌اید

تمیز کردن میز اداری را شروع کنید‍

تمیز کردن میز اداری نیاز به توجه و دقت فراوانی دارد. تمیز کردن کامل هر سطح، برای از بین بردن گرد و غبار و کثیفی جمع شده، مهم است. برای داشتن بهترین نتیجه، استفاده از اسپری ضد باکتری و یا دستمال مرطوب در از بین بردن میکروب‌ها و آلودگی‌ها کمک می‌کند. این اسپری‌ها می‌توانند ظاهری تازه و شیک به میزاداری بدهند. هم‌چنین به خاطر بسپارید که هر چند وقت یک‌بار نسبت به شارژ مجدد مواد شستشو و ضدعفونی کننده، اقدام نمایید؛ تا در زمان نیاز، با کمبود مواجه نشوید. برای از بین بردن آلودگی‌ها با دقت عمل کنید و جزیی‌نگر باشید. کناره‌های میز را مورد توجه قرار دهید. مکانی که دست روی آن قرار می‌گیرد برای تمیزکاری از همه مهم‌تر است. اگر روی میز شیشه‌ای یا صیقلی است، بهترین روش استفاده از اسپری شیشه شور است تا هیچ لکه‌ای برجای نماند.

خرید میز اداری و انواع میز اداری

وسایل ضروری روی میز اداری نگه ‌دارید

پس از تمیز شدن میزاداری خود، زمان آن فرا رسیده که ابزارها و وسایل مورد نیاز خود را بر روی آن بچینید. راه شناخت ابزارهای مورد نیاز و ضروری این است که هر آنچه را مورد استفاده روزانه است، نگه‎داری نمایید. برای رسیدن به این نکته مهم باید موارد زیر را رعایت نمایید:

میز اداری متمرکز بسازید

این به‌ آن معنا است که؛ که هرگونه وسیله‌ای که می‌تواند باعث حواس پرتی‌تان گردد را، از روی میز بردارید. از بین بردن هرگونه ابزارهای حواس پرتی از روی میز اداری، نه تنها می‌تواند راهی عالی برای نظافت و تمیزی بیشتر میزکاری باشد، بلکه می‌تواند این اطمینان را ایجاد نماید که تمرکز بیشتری روی انجام کار خود داشته باشد. همه وسایلی که تمرکزتان را به هم می‌زند، از جلو چشم بردارید.

چه چیز روی میز اداری بگذاریم؟

هر آن‌چه برای انجام امور کاری کمک می‌کند را، برای نگه‌داری روی میز اداری خود، انتخاب کنید. نگه‌داری و حفظ پرونده‌ها و سایر ابزارها می‌بایست به گونه‌ای باشد که؛ بتواند سرعت عمل‌تان را بالا ببرد. اگر هر وسیله یا ابزار نتواند ارزش افزوده‌‌ای داشته باشد، آن‌ها را در بایگانی قرار دهید و از جلو چشم دور نمایید. این عمل باعث می‌شود علاوه بر ایجاد نظم، تسلط‌تان بر روی میز اداری افزون شود. ضرورت وجود یا عدم وجود هر وسیله را خودتان باید تعیین نمایید.

از قفسه‌های بایگانی استفاده کنید

برای جلوگیری از ایجاد درهم ریختگی و شلوغی در میز اداری خود، استفاده از فضای ذخیره‌سازی مثل قفسه‌ها، بایگانی‌ها، کمدهای فایل دار، کتابخانه و… بسیار مفید است. یک میز اداری دارای قابلیت ذخیره سازی ابزارها، وسایل و پوشه‌ها، راهی عالی برای دور کردن وسایل از جلو چشم و در عین حال در دسترس نگه داشتن آن‌ها است. بزرگ‌ترین ویژگی قفسه‌ها، کمدها و طبقه‌های زیر میز اداری، آن است که به راحتی قابلیت دسترسی را برایتان فراهم می‌کند.

قسمت‌های جانبی میز اداری را تمیز کنید

هنگام تمیزکاری میز اداری باید کشوها، دستگیره‌ها و همه متعلقات میز را نیز تمیز نمایید. این کار کمک می‌کند تا هیچ‌گونه گرد و غباری را در میز اداری خود مشاهده نکنید. به این ترتیب فضای بسیار تمیز و جذابی را خواهید داشت و روحیه و سلامتی خود و مراجعه کنندگانتان را افزایش خواهید داد.

خراب کردن از ساختن راحت تر است!

تمیزکاری میز اداری احساس خوب نظم و راحتی را ایجاد خواهد کرد. برای این که اطمینان حاصل کنید؛ همیشه این نظم را رعایت خواهید کرد یک برنامه‌ی زمانی کوتاه مدت و هفتگی داشته باشید؛ تا وجود ابزارهای مورد استفاده و غیرضروری بر روی میز را چک کنید. دستمال مرطوب و پاک کننده‌های مربوط و مخصوص را تهیه کنید. انجام این روش‌های ساده باعث می‌شود که در کمترین زمان ممکن به بالاترین میزان بهره وری از میز اداری خود برسید. این نکته را به یاد داشته باشید که؛ تمیزی یک محیط نتیجه دقت، توجه و رسیدگی مستمر و طولانی مدت است و بی‌نظمی و شلختگی نیز نتیجه بی توجهی کوتاه مدت است. خراب کردن همیشه از ساختن آسان‌تر است.

پیشنهاد ما

این مقاله راه‌کارهایی جهت ایجاد نظم و تمیزکاری میز اداری ارایه کرد. زیبایی، شکوه و جلال یک میز اداری به مدل، سبک، طرح و تمیزکاری میز اداری بستگی دارد. به همین دلیل باید از ابتدا انتخاب مناسبی داشته باشید و میزی با طراحی زیبا و خاص انتخاب نمایید. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی ، مبلمان اداری و سلامت کارمندان در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای‌تان مفید باشد. ای نکته‌ها و بسیار نگفته‌های دیگر، که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت؛ همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در محیط کاری‌تان خواهند بود. بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که محیط اداری یا شرکت‌تان، از نظر مبلمان اداری، دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌‌ای نیست و به فکر ایجاد فضایی برای سلامت کارمندان خود هستید، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه بینو رسیده است. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته را دارد، تا دفاترتان مطابق با بهترین و بروزترین دکوراسیون اداری طراحی شود و شادابی و شایستگی را برای محیط کاری‌تان به ارمغان آورد.