نظر: 0 تیر 6, 1400

مبلمان اداری چگونه بر بهره وری کارمندان تأثیر می‌گذارد

بهره وری کارمندان – نیروی انسانی سالم، با انگیزه و مولد قوی‌ترین مزیت رقابتی است که می‌توانید به عنوان یک شرکت آن را داشته باشید. بخش عمده‌ای استخدام افراد مناسب و فرهنگ‌سازی حمایتی است اما طراحی و مبلمان اداری نیز می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.

سرمایه‌گذاری در یک محیط حمایتی که بهره وری را تسهیل می‌کند می‌تواند گردش کار و سود کلی را به سمت شرکت سرازیر کند. در اینجا نحوه استفاده از مبلمان اداری برای افزایش بهره وری کارمندان آورده شده است.

داگ کانانت می گوید :برای پیروزی در بازار ابتدا باید در محل کار پیروز شوید.

 

چگونه مبلمان اداری بهره وری را افزایش می‌دهد؟

 

در ارگونومی سرمایه‌گذاری کنید

ارگونومی اداری نقش اساسی در بهره وری کارکنان دارد. مبلمان ارگونومیک به گونه‌ای طراحی شده است که با متناسب کردن محل کار با نیازهای کاربر و کارمندان، از ناراحتی‌های احتمالی جسمی و کاری آن‌ها بکاهد.

پشتیبانی از کارمندان در طول روز کاری باعث کاهش حواس پرتی جسمی معمول می‌شود. به آن‌ها اجازه می‌دهد روی کار تمرکز بیشتری کنند، روش‌های زیادی برای گنجاندن ارگونومی در محل کار وجود دارد.

صندلی‌های اداری مکانی عالی برای شروع کار و تعویض فضا به ارگونومی هستند.

با توجه به این که بیشتر روز خود را در یک مکان خاص و بر روی صندلی اداری نشسته می‌گذرانیم!

صندلی‌های اداری و کاری بسیاری وجود دارد که مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل تنظیم مانند پشتیبانی کمر، عمق صندلی، شیب صندلی، تنظیمات بازوها و موارد دیگر را فراهم می‌کند. سرمایه‌گذاری در صندلی کار و اداری ارگونومیک می‌تواند وضعیت و گردش و حال و احوال کارکنان را بهبود بخشد، آن‌ها را با انرژی و راحت نگه دارد و بهره وری را افزایش دهد.
تحرک همچنین نقشی اساسی در بهره وری محیط کار دارد.

فعال ماندن در محل کار می‌تواند به بهبود گردش خون و افزایش سطح انرژی کمک کند.

یکی از بهترین راه‌های تشویق حرکت در دفتر کار با استفاده از میز تحریر قابل تنظیم برای ارتفاع است که به کارمندان اجازه می‌دهد تا بدون تغییر وضعیت بدن، ارتفاع را تغییر دهند.

گاهی اوقات ارگونومی عالی در جزئیات وجود دارد! لوازم جانبی مورد علاقه اکثر کارفرماها برای راحتی و بهره وری کارمندان در طول روز کاری شامل بازوهای مانیتور قابل تنظیم، پایه‌های پایه، تشک‌های مخصوص پا و موش‌های کامپیوتری قابل تنظیم است. لوازم جانبی ارگونومیک می‌توانند با رفع ناراحتی‌های مچ دست، مچ پا و گردن بیشترین تأثیر را در کارایی کارمندان داشته باشند.

 

راه حل‌های ذخیره‌سازی موثر را پیدا کنید

دور از چشم، دور از ذهن. یک فضای مرتب می‌تواند به کاهش حواس پرتی کمک کند و کارمندان را روی وظیفه متمرکز نگه دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که افراد در معرض یک محیط نابسامان بیشتر در معرض شکست ‌های کاری و خودتنظیمی هستند.

ان‌ها همچنین پایداری کمتری در انجام کارهای چالش برانگیز نشان می‌دهند. راه حل‌های ذخیره‌سازی موثر همچنین می‌تواند سازمان را در یک فضای اداری تشویق کند و به کارمندان اجازه کار موثرتر را می‌دهد.

بسیاری از راه حل‌های ذخیره‌سازی قابل تنظیم وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نیازهای سازمانی خود را متناسب با سبک کار خود تنظیم کنید.

شرکت بینو می‌تواند اجزای ذخیره‌سازی مدولار را در اندازه‌های مختلف ارائه می‌دهد، که آن را برای هر کاربر و مکان مناسب‌تر می‌کند.

برداشتن گام اضافی برای پنهان کردن سیم‌ها و کابل‌ها نیز می‌تواند به حداقل رساندن حواس پرتی‌های بصری در فضا کمک کند.

 

تنوع در فضای کاری

فعالیت‌های کاری مبتنی بر افزایش فضای باز کاری و فضای کاری کارمندان در حال حاضر یکی از موضوعات پرطرفدار در صنعت مطرح شده است.

این فضاها امکان این را برای کارمندان فراهم می‌کند تا محیط کار خود را هنگام انجام فعالیتهای مختلف انتخاب کنند. ایده ایجاد فضاهایی است که برای یک فعالیت خاص مانند همکاری طراحی شده‌اند تا کارایی فضای کار را افزایش دهند.

کارمندان می‌توان بنا بر روحیه و حال خود یکی از فضاها را انتخاب کنند. فضای کار تیمی، کار فردی و ایزوله فراهم است تا کارمند آن چه را که دوست دارد انتخاب نماید.

تنظیم محیطی و نور

محیط اداری می‌تواند نه تنها بر بهره وری محل کار، بلکه سلامتی کارکنان تأثیر مستقیم بگذارد. یک مطالعه اخیر نشان داد که وجود نور طبیعی باعث کاهش خستگی چشم و سردرد می‌شود و در عین حال سطح انرژی کارکنان را بهبود می‌بخشد.

در واقع عملکرد کاری کارمندان می‌تواند طبق یک مطالعه هاروارد ۷۰ درصد افزایش یابد. پوشش‌های پنجره، مانند پرده‌هایی که می‌توانند از نور طبیعی هنگام فیلتر کردن گرما، اشعه‌های مضر و تابش خیره کننده را جدا کنند پس از این تحقیق میزان استفاده و کاربری بیشتری یافتند.

علاوه بر نور، آکوستیک نیز می‌تواند نقش عمده‌ای در بهره وری داشته باشد.

بیش از یک سوم از کارکنان بررسی شده در یک مطالعه گزارش دادند که عوامل حواس پرتی صدا بر تمرکز آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

انواع مختلف صوتی وجود دارد که می‌تواند در محل کار شما گنجانده شود تا بسیاری از سطوح فرکانس را جذب کند.

بیوفیلی (Biophilia) مفهومی است که برای بهبود سلامت و بهره وری کارمندان در طراحی‌های بیشتر محل کار ارائه می‌شود.

بیوفیلی تمایل انسان به جستجوی ارتباط با طبیعت است.

شما می‌توانید با قرار دادن مبلمان بیشتر با روکش چوب طبیعی یا گیاهان، بیوفیلی را به فضای خود اضافه کنید.

مبلمان اداری مدرن می‌تواند تأثیر عمده‌ای در بهره وری کارکنان داشته باشد.

ایجاد یک محیط کاری حمایتی، سالم، تیمی و موثر، تیم شما را به انجام کارآمد فعالیتهای کاری تشویق می‌کند.

سرمایه‌گذاری در مبلمان با کیفیت همچنین می‌تواند حس حرفه‌ای بودن را در افراد ایجاد کند که در طول روز کاری انگیزه ایجاد می‌کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب