نظر: 0 تیر 8, 1400

چگونه بهترین میز اداری کار را انتخاب کنیم

بهترین میز اداری – بر کسی پوشیده نیست که میز اداری کار مناسب برای دفتر اداری می‌تواند روز کاری شما را بسیار بهتر کند. در حالی که میز اداری نامناسب می‌تواند انرژی و زمان بسیاری را از شما بگیرد.

اما اگر به دنبال میز اداری هستید چه ویژگی‌هایی را می‌بایست در نظر داشته باشید؟

کدام میز اداری مناسب است؟ میز اداری مناسب از چه جنسی باید باشد؟ چه ارتفاعی باید داشته باشد؟

کدام میز اداری برای کار با سیستم کامپیوتری مناسب است؟

کدام میز اداری مناسب فضای اداری شماست؟ میز اداری می‌بایست فضای ذخیره‌سازی داشته باشد؟ نوع کار چه تاثیری بر انتخاب میز اداری کار مناسب دارد؟

این سوالات و سوالات بسیار دیگری هنگام خرید میز اداری مطرح می‌شود.

ما در ادامه به بررسی انواع میز اداری متناسب با فضا خواهیم پرداخت. یک دستورالعمل جامع و کامل که ناشی از بیش از ده سال تجربه‌ی دکوراسیون، طراحی و تولید بهترین میز اداری است.

در ادامه در اختیار شما قرار دارد. پس برای انتخابی مناسب تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

کدام میز اداری کار مناسب است؟

یک اصل هنگام خرید تجهیزات اداری وجود دارد. شما می‌بایست هنگام خرید مبلمان اداری نیازمندی‌های خود را بشناسید. شناسایی نیازمندی‌ها به شما کمک خواهد کرد انتخابی درست داشته باشید. برای این که شما هنگام خرید برای خرید یک میز اداری اقدام نمی‌کنید، پس بهتر است یک فهرست داشته باشد. در ادامه به بررسی بخش‌های این فهرست نیازمندی‌های خرید بهترین میز اداری خواهیم پرداخت. و به این نتیجه می‌رسیم که کدام عوامل را می‌بایست در هنگام خرید دخیل کنیم.

 

میز اداری مخصوص کار با کامپیوتر و سیستم اداری

به این فکر کنید که بیشتر زمان کاری شما به چه صورت می‌گذرد. کارمندان بیشتر با سیستم‌های رایانه‌ای کار می‌کنند یا خیر. اگر جواب مثبت است می‌بایست به دنبال یک میز کامپیوتر باشم. میزهای کامپیوتر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای کافی به کاربر می‌دهند که تجهیزات سیستم به خوبی بر روی آن قرار بگیرند.

 

میز اداری برای کارمندان برای مستندسازی

افرادی که کار آنان به گونه‌ای تعریف می‌شود که مستندسازی می‌کنند بیشتر به این نوع میز اداری نیاز دارند. مساحتی که این میز در اختیار افراد می‌گذارد بیش‌تر از حد معمول است. افراد در این میز می‌توانند به راحتی اسناد و مدارک را مدیریت کنند. علاوه بر این این نوع میز اداری دارای فضای ذخیره‌سازی نیز هستند.

 

میز‌های L شکل، یک میز اداری همه کاره

میز اداری ال شکل برای افرادی است که کارهای ترکیبی انجام می‌دهند. این میز به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون به هم ریختگی در میز اداری خود درگوشه‌ای کار مستندسازی انجام داده و در بخش دیگر مشغول به کار با سیستم کامپیوتری شوند.

 

میز اداری برای کار در منزل

با توجه به این که کرونا در حال حاضر به عنوان یک معضل جهانی شناخته می‌شود. افراد ترجیح می‌دهند که برای دوری از خطر درگیری با کرونا، به کار در منزل روی آورند. برای کار در منزل اما هر نوع میز اداری و کار مناسب نیست. بهترین میز اداری مخصوص کار در منزل می‌تواند به افراد این اجازه را بدهدکه علاوه بر انجام کار خود به صورت دورکاری فضای کمی را اشغال کنند. و در عین حال میز مرتب و تمیز داشته باشند.

 

فضای ذخیره‌سازی

شما پس و پیش از خرید میز اداری می‌بایست به فضای ذخیره‌سازی توجه کنید. فضای ذخیره‌سازی به شما کمک می‌کند که اسناد و مدارک را به صورت اولویت‌بندی داشته باشید. در عین حال میز مناسب‌تر و مرتب‌تری داشته باشید. فضای ذخیره‌سازی می‌تواند به صورت کابینت، فایل و کمد در اختیار شما قرار بگیرد. از این رو شما می‌توانید با توجه به نیازمندی‌های خود اقدام به خرید آن نمایید. در اصطلاح کابینت و یا فضای ذخیره‌سازی سومین بخش از ست اداری که شامل میز و صندلی اداری است، نامیده می‌شود.

 

میز اداری ارگونومیک؛ کمک به کار بهینه

میز اداری نیز به صورت ارگونمیک طراحی می‌شود. ارگونومیک بودن میز اداری به مساحت سطح، شیب آن، محل قرار گیری اجزا و حتی در موارد مربوط به تنظیم ارتفاع آن است. میز اداری می‌بایست مساحت سطحی مناسب را در اختیار کاربر قرار دهد. این بدان معناست که بهترین میز اداری برای افرادی که با سیستم‌های کامپیوتری کار می‌کنند با میز برای افرادی که با اسناد و مدارک سر و کار دارند دارای سطح و ارتفاع متفاوت است. البته این موضوع را می‌دانیم که صندلی اداری قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد اما از استاندارد میز اداری به هیچ وجه نمی‌بایست دور شویم.

 

 

جنس بهترین میز اداری چگونه باید باشد؟

 

MDF

این روزها استفاده از میز اداری با ورقه‌های MDF از محبوبیت بالایی برخوردار است. این میزها هزینه تولید پایین‌تری دارند و علاوه بر این قابلیت حمل و نقل بهتری دارند. می‌توانند در محل نصب شوند و در طرح و رنگ‌های متفاوت وجود دارند.

 

آهن

میز‌های فلزی و استیل شاید قدیمی‌ترین نوع میز‌های اداری باشند. البته که دوام آن‌ها غیر قابل انکار است اما عمدتا از ظاهر مناسبی برخوردار نیستند. این روزها با ترکیب آهن، شیشه و چوب میزهای اداری ساخته می‌شود که محبوبیت بدی در بازار خرید و فروش ندارد. اما همچنان وزنی که استفاده از آهن به میز اداری خواهد داد آن را در اولویت چندم خرید قرار می‌دهد.

 

چوب خالص

شاید چوب خاص قدیمی‌ترین نوع میزی باشد که در تاریخ ساخته شده است. چوب‌ها از ظرافت بالایی برخوردار هستند. می‌توانند جلا و نمای بسیار زیبایی داشته باشند. ظرافت و تنوع در طراح‌های ایجاد شده بر روی آن‌ها بی‌نظیر است اما قیمت آن‌ها بسیار بالاست. بالاتر بودن قیمت در آن ها، عموما آن‌ها را در اولیت چندم خرید قرار داده است.

 

کیفیت و دوام

بررسی کیفیت و دوام میز اداری به خود شما بستگی دارد. شما زمانی که بهعنوان خریدار در بازار خرید و فروش میز اداری چرخ می‌زنید. با تولید کنندگان مختلفی مواجه می‌شوید.

هر مدام از آن‌ها طراحی‌های متفاوت و منحصر به فردی را دارند. رنگ‌ها و جنس مواد اولیه در آن‌ها متفاوت است.

ظرافت در طراحی و برش ورق‌ها در آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند، هم در ظاهر و هم در قیمت میز اداری.

اما کدام یک از آن‌ها می‌بایست برای شما مهم تلقی شود؟

 

پیش از خرید بهترین میز اداری به این موضوع فکر کنید که آن تولید کننده را انتخاب کنید که ضمانت نامه در اختیار شما قرار خواهد داد.

ضمانت نامه بدان معناست که تولید کننده از آنچه که در اختیار شما می‌گذارد اطمینان دارد.

اطمینان از آن چه که تولید شده شما را نیز از انتخاب مطئن می‌سازد. علاوه بر این شما در طول مدت ضمانت از هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری منفک می‌شوید و این در هزینه‌های شا صرفه جویی خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب