نظر: 0 فروردین 30, 1400

چگونه بهترین میز اداری برای کار را انتخاب کنیم

بهترین میز اداری برای کار – بهترین میز اداری برای کار و مناسب برای دفتر می‌تواند روز کاری شما را بسیار کارآمدتر کند. در حالی که میز اداری نامناسب می‌تواند عکس آن عمل کند. زمانی که خستگی کارمندان زیادتر شد ان‌ها بازدهی کمتری داشتند.

مشکلات جسمی نظر کمر درد، درد عضلانی و… بای ان‌ها رخ داد. یک موضوع می‌تواند در تمام این مشکلات یکسان باشد.

و آن موقعیت کاری آن هاست. موقعیت کاری شامل میز اداری، صندلی اداری، کابینت و کمد و… می‌شود. از ان جایی که بیشتر زمان کاری کارمندان بنا به نوع وظیفه پشت میز اداری سپری می‌شود.

می‌بایست در خرید بهترین میز اداری برای کار وسواس و تلاش بسیاری نمود.

پیش از خرید میز اداری نسبت به پاسخ سوالهایی که در ادامه نوشته‌ایم دقت کنید.

 

آیا میز مورد نظر برای خرید متناسب با سبک کار شماست؟

نیازهای شغلی شما را برآورده می‌کند؟

آیا اندازه آن به خوبی با پارامترها و محدودیت‌های محل کار مطابقت دارد؟

آیا سطح میز می‌تواند تقاضای استفاده روزانه از شغل و محیط کار خاص شما را تحمل کند؟

آیا انتخاب شما بهترین میز اداری برای کار است؟

 

اینها تنها چند مورد از مواردی است که باید هنگام انتخاب و خرید میز کار به آن‌ها توجه کنید. و این بدان دلیل است که میز مناسب می‌تواند بی‌اندازه در انجام کار به راحتی، بازدهی و افزایش قدرت کاری شما کمک کند.

 

مواردی که پیش از خرید میز اداری می‌بایست به آن توجه کنید

همان گونه که مطرح کردیم هدف از خرید میز اداری می‌بایست مشخص شود. در کنار هدف، میزان بودجه می‌تواند دسته‌بندی و تنوع انتخاب‌های شما را سامان دهد.

ان‌ها را منظم کند. و در نتیجه از سردرگمی شما هنگام خرید بکاهد.

از این رو در ادامه به انواع کارهایی که شما ممکن است با میز اداری انجام دهید خواهیم پرداخت. و در نهایت پیشنهاد خود را مطرح می‌کنیم.

 

اگر مدت زمان زیادی با سیستم کامپوتری کار می‌کنید

برای افرادی که مدت زمان زیادی را پشت سیستم‌های کامپیوتری می‌گذرانند، میز مخصوص کامپیوتر بهترین گزینه است. میزهای کامپیوتر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای کافی برای کاربر داشته باشند.

صفحات ان‌ها دارای فضای کافی برای قرارگیری کیبورد، موس و کامپیوتر است.

در کنار این فضا در میز‌های کامپیوتر همیشه یک کشو قرار داده شده است تا محل قرار گیری ابزارهای مورد نیزا باشد. ساماندهی نیز از دیگر ویژگی‌های میز‌های کامپیوتر است.

مقصود از ساماندهی، قرارگیری کابل‌ها در باکس‌های مشخص به منظور جلوگیری از درهمریختگی بر روی میز و زیر میز است. اگر شما و یا کارمندان شما بیشتر زمان کاری خود را در پشت میز خود سپری می‌کند. بهترین میز اداری برای کار می‌تواند میز کامپیوتر باشد.

میز‌های کامپیوتر در حال حاضر از طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی هستند. جنس آن‌ها بسته به نیاز و سلیقه و بودجه می‌تواند از پلاستیک، فلز و چوب باشد.

البته این مورد را در نظر بگیرید که هنگام خرید، بهترین خرید میز اداری زمان رخ می‌دهد که همسانی و هماهنگی میان میز و سایز اجزای مبلمان اداری باشد.

 

اگر با انتشار و تولید اسناد و مدارک سر و کار دارید

بهترین میز اداری برای شما، میزهای اداری گسترده است. میز اداری برای افرادی که با اسناد و مدارک در طول روز دست و پنجه نرم می‌کنند می‌بایست ویزگی‌های زیر را داشته باشد:

فضای شخصی‌سازی داشته باشد

قابلیت قرار گیری اسناد و مدارک را داشته باشد

کشو در آن تعبیه و طراحی شده باشد

در صورت لزوم کابینت و یا یک فایل برای ذخیره‌سازی با خود داشته باشد

 

در کنار این ویژگی‌ها اگر کارمند به گونه‌ای مجبور است حین انجام امور کاری با ارباب رجوع و یا مشتری دست و پنجه نرم کند.

برای او بهترین انتخاب میز اداری، میزی با سطح زیاد است که او هم توانایی انجام امور خود را داشته باشد و هم بتواند در فضایی جداگانه با ارباب رجوع به گفت و گو بپردازد

 

میز برای مسئول دفتر

مسئول دفتر فردی است که می‌بایست علاوه بر کار اداری، هماهنگی‌های لازم را با دفتر ریاست و سایر واحدها انجام دهد. از این رو میز مسئول دفتر می‌بایست به گونه‌ای در نظر گرفته شود که ترکیب کار با کامپیوتر و ملاقات با اربا رجوع را با هم داشته باشد.

میز‌های L شکل می‌تواند بهترین میز اداری برای کار او باشد.

او علاوه بر افراد درون سازمانی به صورت روزانه می‌بایست اسناد و مدارک را به دفاتر ارسال نماید از این رو فضای بیشتری نیاز دارد. به همین خاطر ما میز اداری L شکل را برای مسئولین دفتر پیشنهاد می‌دهیم.

 

آیا ویژگی‌های شخصی در خرید میز اداری موثر اند؟

پاسخ آری است. برای یک سازمان هنگام خرید میز اداری می‌بایست مهم باشد که میز را برای کدام کارمند خریداری می‌کند. خریداری بهترین میز اداری همیش با توجه به ویژگی‌های کاری و فردی انکان‌پذیر است.

ارتفاع میز اداری همیشه از یک استاندارد عمومی پیروی می‌کند اما زمانی که میز اداری برای فردی که قد بلند یا کوتاه‌تری را خریداری می‌کنید می‌بایست این استاندارد‌ها را کمی دچار تغییر کنید.

طراحی اختصاصی برای این افراد از بهترین شیوه هاست.

 

جانمایی و قرار گیری میز اداری

پس از انتخاب و خرید اداریف مرحله‌ی نهایی که می‌تواند نشان از درستی خرید شما باشد، دکوراسیون و جانمایی است. شما پیش از خرید می‌بایست فضای خود را در نظر بگیرید. میز اداری که نتوانند در فضا قرار گیرد، قطعا انتخا بهترین میز اداری برای کار نبوده است. شما هنگام جانمایی می‌زاداری با نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

نحوه‌ی تامین نور (طبیعی و یا مصنوعی)

مساحت و شکل اتاق

محل قرار گیری در اتاق

مکان لازم برای ارباب رجوع و یا مشتری

 

موارد بالا باعث می‌شود میز شما در بهترین مکان قرار گیرد. قرار گیری در نکان مناسب علاوه بر کارایی می‌تواند جلوه‌ی زیباتری به اتاق بدهد و تی ان را بزرگتر نیز نشان دهد.

 

نتیجه گیری

آنچه در این متن به شما گفتیم نشان می‌دهد که انتخاب بهترین میز اداری برای کار، اصلاً آسان نیست.

هنگام خرید میز اداری می‌بایست به بسیاری از جزئیات توجه کنید. پیش از خرید به این نکته توجه کنید که ان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مبلمان اداری است.

خصوصیات فردی بر انتخاب موثر است. خصوصیات کاری و نوع کار نیز در نوع انتخاب موثر است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب