دکوراسیون مبلمان اداری و چیدمان داخلی دفتر، در افزایش کارایی و بهره‌وری سازمان موثر است و این یک حقیقت پذیرفته شده توسط کارفرمایان است. تمامی کارکنان خواسته و ناخواسته‌های یک سازمان یا شرکت را پذیرفته‌اند؛ مواردی چون محیط بی‌نظم، آشفتگی، فضای پر سر و صدا و نظافت نشده، مشخص نشدن حریم شخصی و…. همه این موارد جزو نکاتی هستند که حتی یکی از آن‌ها می‌تواند کسب و کار را به سمت عدم کارآرایی و بهره‌وری پیش ببرد.

دکوراسیون مبلمان اداری چگونه باید باشد؟

چگونه می‌توان با استفاده از خلاقیت و شیوه‌های چیدمان محیط کار را برای بهره‌وری و کارایی بالا آماده کرد؟ آیا محیط کار مورد نظر می‌تواند الهام بخش باشد؟ آیا به اندازه کافی آرامش و راحتی را ایجاد می‌کند تا پرسنل تنها بر روی موضوعات کاری تمرکز داشته باشند؟ در مقاله‌ی پیش رو ما تجربیات مختصصان خود را، درباره‌ی موضوع دکوراسیون مبلمان اداری، داخلی و چیدمان حرفه‌ای در طول چند سال گردآوری نموده‌‌ایم. این اطلاعات می‌تواند ایده‌های مناسبی برای طراحی دفتر ارایه دهد که در نهایت باعث افزایش بهره‌وری شوند. بنابراین می‌توانید مسئولیت این تحول را برعهده گرفته و کار خود را به خوبی انجام دهید. در ادامه نکاتی را در این زمینه مطرح می‌نماییم:

شیوه‌های چیدمان حرفه‌‌ای و نقش آن در افزایش بهره‌وری
شیوه‌های دکوراسیون مبلمان اداری و نقش آن در افزایش بهره‌وری

دکوراسیون داخلی مبلمان اداری و رنگ آن

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ایجاد تغییر در فضای کاری استفاده از رنگ ها است. رنگ‌ها می‌توانند باعث برانگیختگی شوند و سرعت انجام فعالیت‌ها رادر شرکت تغییر دهند. اگر بتوانید رنگ درستی را برای دکوراسیون فضای کاری انتخاب نمایید؛ می‌توانید در کمترین زمان به بالاترین میزان بهره‌وری برسید. این یک راه های چیدمان حرفه‌ای است. البته در جریان باشید که به‌عنوان مثال؛ استفاده از رنگ سبز در فضای اداری، به آن معنا نیست که وجود پنجره و درخت در کنار ساختمان جزو ملزومات است! بلکه هدف آن است که تلاش کنید رنگ سبز را وارد ساختمان کنید، مثل تزیین توسط گل و گیاه، تغییر رنگ دیوارها، کف پوش و… .

طراحی دکوراسیون اداری سبز و بیوفیلیک

مبلمان اداری رنگ روشن و شاد

تحقیقات علمی که اخیراً منتشر شده است بر روی دو جامعه ی آماری بوده است. یکی از آن‌ها در فضایی مملو از رنگ‌های شاد، زیبا و در فضایی طبیعی و دیگری بدون رنگ خاص و خنثی از هر گونه واکنش و تفاوت رنگ. نتایج آزمایش بر روی این دو گروه نشان داده است که؛ کارکنانی که در فضایی با حضور رنگ‌ها و چیدمان حرفه‌ای هستند دارای بهره‌وری و سرعت بیشتری در انجام پروژه‌ها هستند.

استفاده از گل ها در دکوراسیون اداری

هم‌چنین اگر به ایده‌هایی برای چیدمان حرفه‌ای علاقه‌مند هستید، سعی کنید چند گیاه را بر روی طاقچه‌های اتاق خود قرار دهید، یا آن‌ها را در گوشه‌‌ای از اتاق جمع کنید. وجود گیاهان در محیط کار باعث ایجاد روحیه پرنشاط خواهد شد. به‌علاوه گیاهان با دم و بازدم خود به تصفیه هوای فضای کاری کمک می‌کنند.

نور طبیعی دکوراسیون مبلمان اداری

استفاده از نور طبیعی در دفترکار همیشه بهترین و زیباترین چیدمان حرفه‌ای محسوب می‌شود. اما اغلب چیدمان‌ها به گونه‌‌ای هستند که غیرممکن است در همه‌ی نماها یا اتاق‌ها پنجره داشته باشند. ما در مورد نور و امکانات مثبتی که در اختیارتان می‌گذارد در پستی به تمام «درستایش نور» صحبت کردیم. بهتر است به جای این که به فکر استفاده از نوهای فلورسنت و نورهای مصنوعی دیگر باشید، چیدمان را به گونه‌‌ای تغییر دهید که بیشترین استفاده را از نور خورشید را داشته باشید.

شیوه‌های چیدمان حرفه‌‌ای و نقش آن در افزایش بهره‌وری
شیوه‌های دکوراسیون مبلمان اداری حرفه‌‌ای و نقش آن در افزایش بهره‌وری

نور مصنوعی دکوراسیون مبلمان اداری

اگر با توجه به شرایط، استفاده از نور طبیعی در تمام نماها برایتان غیر ممکن است، باید از نورهای مصنوعی به صورت‌های مختلف و رنگی استفاده کنید. نور با طول موج‌ها گوناگون و رنگی می‌تواند علاوه بر ایجاد زیبایی، حس یکنواختی را از محیط کاری دورکند. بازی با طول موج های گوناگون علاوه بر مهارت زیاد نیاز به یک چیدمان حرفه‌ای برای سایر اجزا نیز دارد. آن‌که در این زمینه تخصص دارد، می‌تواند نوری را در فضای کاری، با توجه به شرایط فیزیکی محیط، ایجاد نماید که بهترین نما را برای محیط ایجاد بسازد. به این روش در دکوراسیون مبلمان اداری، بیشترین زیبایی را توسط نور ایجاد خواهد کرد.

خرید مبلمان اداری متناسب

ممکن است دیده‌‌ باشید که؛ در یک فضای اداری شلوغ، یک نفر ایستاده مشغول انجام کار خود است. در حالی که پارتیشن کاری مناسب و خوبی برای او و سایر کارمند‌ان در نظر گرفته شده است. واقعیت این است که نمی‌توان به صورت یکنواخت یکجا نشینی را تجربه کرد. زیرا باعث آسیب‌های فراوان و غیر قابل جبران ناپذیری می‌گردد. از این رو بهتر است میز‌های ایستاده را نیز در محل کار خود تعبیه کنید تا کارمندان پس از مدتی استفاده از پارتیشن‌های کاری و انجام کار نشسته به صورت ایستاده به انجام کار خود مشغول شوند. به این شیوه؛ هم به احساس آن‌ها احترام کافی گذاشته شده و هم از آسیب‌های احتمالی جسمی به آن‌ها جلوگیری می‌شود. خرید مبلمان اداری متناسب با نیاز کارمندان و دکوراسیون مبلمان اداری جدید و مدرن، باعث ایجاد نشاط و احترام به حقوق کارکنان می‌شود. کسب رضایت کارکنان، می‌تواند وفاداری و عملکرد آنان را به نسبت بسیار زیادی افزایش دهد و این یکی از اهداف چیدمان حرفه‌ای است.

خرید میز اداری و انواع میز اداری

ویژگی مبلمان اداری مدرن

جزییات زیادی در مورد افزایش بهره‌وری، با استفاده از دکوراسیون مبلمان اداری، وجود دارد. یکی از آن‌ها جانمایی ابزارهاست. برای مثال یک کارمند نباید برای انجام یک کپی از یک سند مشخص، مدام از اتاقی به اتاق دیگر برود. این امر ممکن است بهره‌وری و کارایی مفید را، پایین بیاورد. اگر به‌دنبال افزایش کارآیی کارمندان‌تان هستید، ممکن است کمی بیشتر هزینه نمایید تا چیدمان حرفه ای داشته باشید، اما در نهایت بهره‌وری در سازمان‌ را افزایش داده‌اید و این هزینه به‌عنوان سرمایه گذاری شناخته می‌شود. زیرا با انجام یک خرید معمولی توانسته‌‌اید از کاهش بهره‌وری عملکرد کارمندان خود، جلوگیری نمایید. این موضوع ممکن است در ابتدا مهم به‌نظر نیاید؛ اما وقتی تعداد جمعیت زیادی را در نظر می‌گیرید، متوجه خواهید شد: همین کار ساده، در یک زمان مشخص، چقدر میتواند در افزایش بهره‌وری و رضایت کارکنان از محیط موثر باشد و دکوراسیون مبلمان اداری داخلی و چیدمان حرفه ای را به کسب و کارتان هدیه دهد.

لزوم دسترسی آسان دکوراسیون مبلمان اداری

در دفاتر کوچک، دسترسی آسان یکی از ویژگی‌ها است. اما در دفاتر بزرگ، رسیدن از نقطه‌‌ای به نقطه‌ای دیگر برای انجام کار، علاوه بر طاقت فرسا بودن در طول زمان، می‌تواند زمان زیادی را به خود اختصاص دهد. سعی کنید در هنگام چیدمان دفتر کار قبل از هر گونه جا به جایی اقدام به تصحیح و کشیدن نقشه کنید. در این صورت می‌توانید متوجه شوید که دکوراسیون و شیوه چیدمان درست است یا خیر؟ قابلبیت دسترسی را به گونه‌‌ای تعریف کنید که کمترین زمان و کمترین انرژی را در مسیر بگیرد.

شیوه‌های چیدمان حرفه‌‌ای و نقش آن در افزایش بهره‌وری
شیوه‌های دکوراسیون مبلمان اداری حرفه‌‌ای و نقش آن در افزایش بهره‌وری

 میز اداری برای بهترین دکوراسیون

در مورد چیدمان حرفه‌ای میزها صحبت‌های بسیار زیادی وجود دارد. اما به صورت کلی چیدمان میزها رو به دیوار یکی از گزینه‌ها است، زیرا از انحراف بینایی و حواس پرتی جلوگیری می‌کند. بدون شک نمی‌توانید تمام میزها را این چنین بچینید، اما تمام تلاش خود را انجام بدهید تا میزها به گونه‌‌ای باشند که کمترین نقطه مشترک بینایی برای جلوگیری از اتلاف وقت وجود داشته باشد. از آن‌جا که استفاده از میز اداری مناسب می تواند یک عنصر حیاتی برای ما در سازمان باشد، دقت داشته باشید که این میز را با توجه به نیاز هر یک از کارکنان‌تان تهیه نمایید. ممکن استن کارمندی به یک میز تحریر ساده نیاز داشنته باشد و کارمند دیگر یک میز کامپیوتر کارش را راه بیاندازد. به‌علاوه خرید میزهای اختصاصی اداری مانند خرید میز اتاق ریاست، میز اتاق کنفرانس، میز پذیرش و میزهای چند منظوره نیز باید متناسب با فضای موجود و نیاز کارمندان و مراجعه کنندگان انجام شود.

قیمت میز و صندلی اداری برای چیدمان اداری

قیمت هر بخش در دکوراسیون مبلمان اداری متفاوت است. این قیمت با توجه به نوع، متریال، طراحی، اندازه و … تعیین می‌شود. لازم است یادآوری نماییم که مبلمان اداری بینو در این زمینه پیشرو است و محصولات باکیفیت را در کمترین زمان ممکن و با قیمت مناسب آماده و عرضه می‌کند. بنابراین اگر به‌دنبال محصول باکیفیت و با قیمت مناسب هستید؛ از محصولات شرکت تولید مبلمان اداری بینو دیدن فرمایید و بهترین گزینه‌ها را برای انتخاب مورد بررسی قرار دهید. جهت مشاوره در زمینه قیمت مبلمان اداری، خرید و سفارش انواع مبلمان اداری، می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

نتیجه گیری

اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان‌تان از نظر مبلمان اداری، میز اداری و … دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل، توانایی همکاری را دارد تا دفاترتان مطابق با بهترین و بروزترین طراحی دکوراسیون مبلمان اداری، آماده شود و شادابی و شایستگی را برای‌تان به ارمغان بیاورد.