نظر: 0 فروردین 28, 1401

ایده‌های چیدمان فضای پذیرش اداری

فضای پذیرش اداری یک فضای بسیار خوب و تاثیر گذار برای هر دفتری است. به ویژه میزهای پذیرش اولین برداشت از محل کار هستند. میز پذیرش عاملی ضروری در ارایه خدمات حضوری به مشتریان است. بدون یک فضای پذیرش جمع و جور و تمیز، آن چه در باقی قسمت‌های یک دفتر ممکن است اتفاق بی‌افتد و حتی مهم باشد، شاید به اندازه کافی منعکس نشود. مبلمان پذیرش ایده آل و صندلی‌های پذیرش، می‌تواند یک منطقه بسیار خوب و جذاب را برای صاحبین کسب و کار، کارمندان و حتی بازدیدکنندگان ایجاد کند. و حتی در پاره‌ای موراد به عنوان نماد یک سازمان شناخته شود. بنابراین بهتر است چیدمان فضای پذیرش اداری وخرید مبلمان اداری شیک را را جدی بگیرید.

میزهای پذیرش

اولین چیزی که هنگام ورود به بخش پذیرش به آن توجه می‌شود میز پذیرش است. بازدیدکنندگان در این مکان نخستین ملاقات با دفاتر و سازمان‌ها را انجام می‌دهند چه به لحاظ قرار یگری در فضا و چه به لحاظ گفت و گو و ایجاد تعاملات ابتدایی. آن‌ها در این مکان سؤال می‌پرسند و مهمتر از همه، مسئول پذیرش وقت ارزشمند خود را صرف آن‌ها می‌نماید.
هنگام انتخاب یک میز، مطمئن شوید که اندازه‌های درستی از فضای اداری خود دارید، تا میز پذیرش به درستی در جای خود قرار بگیرد. نه تنها این، بلکه به یک صندلی پذیرش مناسب و همسان با دکوراسیون و چیدمان فضای پذیرش نیاز دارید. توصیه‌ی ما این است که از آنجایی که مسئول پذیرش در تمام طول روز می‌نشیند، به دنبال یک تناسب محکم و راحت، برای او باشید.

نیم ست اداری برای فضای پذیرش

هیچ کس نمی‌خواهد سرگردان باشد و نداند با خودش چه کند و در چه مکانی منتظر بایستد. قسمت پذیرش باید دارای صندلی با کیفیت برای همه باشد. در حالی که بازدیدکنندگان منتظر یک مصاحبه شغلی، ملاقات با رئیس یا سایر مسئولین هستند، عدم راحتی آن‌ها می‌نتواند مذاکرات را تا حد بسیاری زیاد تحت تاثیر قرار دهد. آن‌ها را خسته کند و از بازدهی آن‌ها بکاهد. حتی می‌تواند ان‌ها را از ادامه همکاری با شما منصرف کند.
صندلی‌ها را به سمت گوشه‌های فضای اداری قرار دهید، و تلاش کنید مانعی برای رفت و آمد به وجود نیاورید. اگر فضای پذیرش بزرگی دارید، لطفاً از فضا استفاده کنید و تعداد نیم ست‌های بیشتری را خریداری کنید و شاید بتوانید امکانات رفاهی بیشتری را نیز برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید.

امکانات اولیه

امروزه فناوری بیش از هر زمان دیگری حیاتی شده است. داشتن وای فای رایگان و قابل دسترس برای کسانی که در پذیرش هستند ایده خوبی است. اگر ساختار سازمان شما به گونه ایست که انتظار طولانی است، بازدیدکنندگان در مدت زمان انتظار می‌توانند برخی از کارها را با لپ تاپ خود انجام دهند یا با تلفن خود مشغول شوند. وجود بر خی دیگر از امکانات نظیر بروشور‌های معرفی سازمان، مجلات، چای، قهوه و. . نیز می‌تواند به ایجاد حس خوب در میان بازدیدکنندگان کمک کند.

برد اطلاعات

رفت و آمد و اخذ اطلاعات گاهی در برخی از سازمان‌ها با توجه به حجم افراد ورودی و خروجی می‌تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد از این رو بهتر است در سازمان خود اگر چنین ویژگی‌هایی دارید یک برد اطلعاتی نصب کنید. در این برد می‌توانید شماره اتاق، شماره تماس و سایر اطلاعاتی را که فکر می‌کنید مراجعین ممکن است به آن نیاز داشته باشند را ذکر کنید. بررسی‌ها نشان داده است افراد در صورت شلوغی محل پذیرش ترجیح می‌دهند اطلاعات خود را از این بردهای اطلاعاتی دریافت کنند.
البته این موضوع نیز می‌تواند به سازمان‌ها در مدیریت اطلاعات نیز کمک کند و تا حد زیادی مشکلات و سالات مراجعه کنندگان را پاسخ بدهد.

نورپردازی خوب

یک راه عالی برای خوش‌آمدگویی در چیدمان فضای پذیرش، داشتن نور مناسب است. پنجره‌ها راهی عالی برای ارائه نور طبیعی به فضای پذیرش هستند و می‌توانند حس خوبی به مراجعه کنندگان بدهند.
با این حال اگر فضای پذیرش ان قدر بزرگ و نیست و با محدودیت فضا دست و پنجه نر می‌کنید، استفاده از وسایل روشنایی و لامپ کاملاً می‌تواند خوب باشد و در صورت رعایت استانداردهای نورپردازی می‌تواند بسیار فضا و چیدمان فضای پذیرش را جذاب و هیجان‌انگیز کند. رنگ دیوارها را سفید یا رنگ روشن نگه دارید تا مفهومی آرام را از سازمان به مخاطبین ارسال کند. علاوه بر این، نگهداری از گیاهان در اتاق به اتاق آرامش و زندگی می‌بخشد که برای هرکسی که وارد اتاق می‌شود لذت بخش خواهد بود.

کنج اتاق و چیدمان فضای پذیرش

چه دفتر شما کوچک باشد و چه بزرگ، مدبر و با سلیقه بودن می‌تواند فوق العاده برای چیدمان فضای اداری مفید باشد. میزهای پذیرش را می‌توان در گوشه‌ای قرار داد تا فضای بیشتری برای نشستن یا فضایی برای بازدیدکنندگان داشته باشد. کاربردی‌ترین و معقول‌ترین استفاده برای یک کنج در فضای پذیرش، ایجاد فضای ذخیره‌سازی است.

سبک و رنگ در چیدمان فضای پذیرش

هنگام تصمیم گیری در مورد رنگی که می‌خواهید فضای پذیرش و صندلی‌های پذیرش خود داشته باشید، مهم است که چند نکته را در نظر داشته باشید. از رنگ‌های تیره استفاده نکنید زیرا حس خوبی را به افراد و مراجعه کنندگان مختلف نخواهد کرد. علاوه بر این حتی می‌توان چیدمان فضا را نیز تحت تاثیر قرار دهد. البته اگر در نظر دارید برای بازدیدکنندگان فضای خوبی را ایجاد کنید بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده نمایید.

چیدمان فضای پذیرش بازتاب کسب و کار

سازمان‌های می‌توانند سازماندهی، چشمگیری، پویایی و مدرن بودن را با هم و درکنار هم در چیدمان فضای اداری پذیرش داشته باشند. برای این کار میبایست به صورت کاملا حساب شده و مهندسی شده از المان‌های کسب و کار درفضای پذیرش استفاده نمایند. برای مثال، اگر وارد مطب متخصص اطفال می‌شوید، می‌خواهید از ورودی پذیرش مطلع شوید. هنگامی که استقبال واضحی از سوی کسب و کار وجود نداشته باشد ممکن است حتی به روند درمان نیز شک کنید. این همان هنر طراحی و دکوراسیون فضای پذیرش اداری و سازمانی است که می‌تواند افراد را جذب یا دفع کند.

نتیجه گیری

چه کسب و کار شما دارای فضای پذیرایی کوچک باشد یا بزرگ، سعی کنید از این فضا نهایت استفاده را ببرید. روشن و دلپذیر کردن فضای پذیرایی و داشتن مبلمان با کیفیت از نکات مهم در انجام این کار است. هر کسب و کاری منحصر به فرد است، بنابراین با خیال راحت آن را شخصی کنید یا لوگوی خود را بیرون بگذارید تا همه بتوانند آن را ببینند!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب