نظر: 0 تیر 6, 1400

هفت دلیل برای اهمیت مبلمان اداری دفاتر

اهمیت مبلمان اداری – -مبلمان اداری جزو لاینفک طراحی فضای اداریست. اهمیت مبلمان اداری اکنون بر کسی پوشیده نیست. مبلمان اداری با توجه به نوع کارآیی و طراحی و شیوه‌ای که شما می‌خواهید از آن‌ها استفاده نمایید می‌توانند مهم باشد.

حتی در بسیاری موارد نحوه‌ی ساخت مبلمان اداری نیز از اهمیت زیادی در نتیجه‌ای که شما از آن پس از خرید و تجهیز سازمان خود انتظار دارید، موثر است. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که، مبلمان اداری شما نباید در تمامی بخش‌ها و طراحی سازمان شما یکسان باشند.

تاثیری که مبلمان اداری شما می‌تواند بر تجربه کاری روزانه شما بگذارد را دست کم نگیرید.

اگر هنوز متقاعد نشده‌اید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. ۷ دلیل مهم بودن مبلمان اداری شما آورده شده است که به احتمال زیاد شما را نسبت به اهمیت مبلمان اداری آگاه می‌سازد.

 

هفت دلیل اهمیت مبلمان اداری و خرید مبلمان اداری مناسب

همانطور که در گذشته نیز گفته ایم، مبلمان اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مبلمان اداری می‌تواند کارایی کارمندان را بالاتر ببرد.

بر عملکرد آن‌ها تاثیر مستقیم بگذارد. ان‌ها را نسبت به فضای کاری خود امیدوار کند. سلامتی ان‌ها را بهبود ببخشید.

و در نهایت این موضوعات باعث افزایش بهره وری شخصی شود.

افزایش بهره وری شخصی می‌تواند افزایش بهروری سازمانی را داشته باشد.

از این روست که اهمیت مبلمان اداری این روزها مورد توجه است. در ادامه به هفت مورد اصلی اهمیت مبلمان اداری در سازمان و دکوراسیون اشاره خواهیم کرد.

 

1. اگر ۵ روز در هفته کار کنید، در طول یک سال حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت را صرف نشستن بر روی صندلی اداری و پشت میز اداری خواهید کرد.

به این نکته توجه کنید که صندلی اداری شما چه ویژگی‌هایی دارد. چه امکاناتی به شما می‌دهد.

میز شما از ویژگی‌های خوبی برخوردار است. سطح مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. آیا میز اداری متناسب با کار شماست؟

2. وضعیت خوب و حمایت از بدن باعث افزایش بهره وری و کاهش آسیب‌های جسمی نظیر درد‌های عضلانی، در پشت و گردن و حتی پاها و شانه‌ها می‌شود.

صندلی‌های ارگونومیک تنظیمات بی‌شماری را برای بهتر کردن وضعیت نشستن در اختیار افراد قرار می‌دهند.

آن‌ها در اندازه‌ها و ساختارهای مختلف برای کارمندان با هیکل‌های متفاوت طراحی شده‌اند و وضعیت مناسبی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند.

به این نکته توجه کنید که حتی ارتفاع میز و قرارگیری صفحه کلید نیز می‌تواند تأثیر مهمی در نحوه نشستن شما داشته باشد.

در سنجش اهمیت مبلمان اداری، میز اداری و صندلی اداری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

 

3. مبلمان اداری شما نشان دهنده وجهه‌ی بیرونی تجارت شما است.

مبلمان اداری می‌تواند به سادگی نمونه‌ای از فرهنگ شرکت شما باشد. مشتریان و بازدیدکنندگان در ابتدا با مبلمان اداری شما برخورد خواهند کرد. از آن‌ها استفاده می‌کنند.

طبیعی است که ناراحتی آن‌ها درهنگام نشستن بر ادامه‌ی روند مذاکرات شما موثر است.

اهیمت دکوراسیون و مبلمان اداری برای بازدیدکننده بسیار مهم است. از این روست که این روزها توجه به معماری داخلی و دکوراسیون اداری افزایش یافته است.

می‌توان گفت که اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان شما مشتری و یا همکاران شما باشند، اهمیت مبلمان اداری را دست کم نگیرید.

 

4. مبلمان اداری شما می‌تواند بر روحیه کارمندان و نحوه کار آن‌ها تأثیر بگذارد.

چیدمان‌های مختلف برای محیط‌های کاری مشارکتی یا خصوصی مناسب هستند.

همچنین می‌توان با استفاده از شیوه‌های مختلف دکرواسیون فضای کم یا زیاد، نور طبیعی یا حمل و نقل و جابه جایی آسان را برای مشتریان و بازدیدکنندگان فراهم کرد.

ویژگی‌های زیبایی مانند رنگ و طرح نیز می‌تواند بر نگرش کارکنان موثر باشد.

 

5. مبلمان اداری شما بر نحوه مدیریت سازمان تأثیر می‌گذارد.

چه به صورت طرح سطح کار و چه به اندازه واحد بایگانی شما، بدون مبلمان مناسب، موانع بسیاری برای افزایش عملکرد وجود دارد. اگر هنوز نسبست به اهمیت ملبمان اداری قانع نشده‌اید شرایط زیر را تصور کنید.

مبلمان اداری مستهلک و کهنه و صندلی‌های خراب و… آیا کارمندان شا در این موقعیت به خوبی کار می‌کنند؟

آیا نظر آن‌ها در مورد شرایط کاریشان خوب است؟

آیا از محیط کاری خود راضی هستند؟ آیا از سلامتی جسمانی برخوردار هستند؟

 

6. صندلی اداری سرمایه‌گذاری خوبی است.

با صرفه جویی سریع در صندلی یا میز ارزان قیمت ممکن است در کوتاه مدت احساس بهتری داشته باشید، اما احتمالاً طولی نخواهد کشید که در فروشگاه‌های مختلف و یا در فروشگاه‌های اینترنتی به دنبال جایگزین برای آنچه مدتی پیش خریده‌اید خواهید بود.

خرید صندلی با کیفیت خوب نه تنها در درازمدت برای سازمان از نظر پرداخت هزینه به صرفه خواهد بود، بلکه در آینده نیز می‌تواند بر بازدهی کارمندان شما نیز موثر باشد.

 

7. سرانجام، محیط اداری شما باید محیطی باشد که کارمندان از آمدن روزمره به آن و کار در آن لذت می‌برند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، مبلمان اداری می‌توانند در فرهنگ شرکت نقش داشته باشند، بنابراین اگر دفتر کار جایی نیستید که دوست داشته باشید در آنجا احساس رضایت یا تحقق شغل خود را ایجاد کنید.

اطمینان حاصل کنید که فضای کاری ایجاد کرده‌اید که باعث راحتی شما و متناسب با نیاز شما شود.

رعایت این نکته و ایجاد فضایی امن و راحت تنها با استفاده از مبلمان اداری ممکن است.

این موضوع همان اهمیت مبلمان اداری است که تاکنون عنوان شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات مرتبط

اتاق کنفرانس خلاقانه

ایده‌هایی برای طراحی اتاق کنفرانس خلاقانه- ساده اما کاربردی

اتاق کنفرانس یکی از مهمترین فضاهای شرکت‌های بزرگ و کسب و کارهای کوچک است. تقریبا همه اتفاقات مهم یک دفتر کار، در این اتاق می‌افتد. از جلسات کاری با مشتریان احتمالی، تا جلسات سریع با کارکنان برای هماهنگی یا انجام مصاحبه‌های کاری برای گرفتن نیروی جدید. تحقیقات نشان داده‌اند مدیران میانی حدود 35% از زمان […]

ادامه مطلب
مبلمان اداری دفتر کار باز

مبلمان اداری دفتر کار باز چه ویژگی‌هایی دارد؟ تفاوت آن با نوع سنتی چیست؟

یک تصویر کلیشه‌ای از دفتر کار سنتی در ذهن بسیاری از ما وجود دارد: دفتر کاری تیره وخفه که اتاق اتاق است و خلاقیت و همکاری را در نطفه خفه می‌کند. معمولا هم خیلی نور ندارد و برای همین هم هست که در آن احساس خفگی داریم. خوشبختانه دوره این دفتر کارها با آن دکوراسیون […]

ادامه مطلب
ویژگی‌های میز کنفرانس

ویژگی‌های میز کنفرانس چیست؟ نکاتی برای خرید میز کنفرانس!

اگر در حال دکوراسیون دفتر کار خود باشید یا اینکه قصد شروع آن را داشته باشید، حتما می‌دانید داشتن یک اتاق کنفرانس چقدر مهم و ضروری است. این اتاق نه فقط برای برگزاری جلسات، بلکه برای حرف زدن با همکاران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و انجام مصاحبه‌های کاری و غیرکاری استفاده می‌شود. مدیران هوشمند […]

ادامه مطلب