انواع مبلمان اداری کدام هستند؟
خرید مبلمان اداری کاری بسیار سخت است و یکی از دلایل آن انواع مبلمان اداری است. مبلمان اداری انواع مختلفی دارد از این رو خرید مبلمان برای سازمان بسیار دشوار است. از آنجایی که کارمندان بین ۳۱ تا ۳۵ درصد از زندگی خود را در محل کار سپری میکنند بنابراین تجهیزات اداری و استفاده از آنها جزو اصلیترین بخشهای زندگی آن هاست. اما اگر به عنوان صاحب کار یا کارفرما میخواهید اقدام به خرید مبلمان اداری نمایید. ما به شما پیشنهاد میکنیم تا انتهای این گزارش همراه ما باشید.
تجهیزات و انواع مبلمان اداری
اگر در یک کسب و کار کارفما هستید میبایست به این موضوع فکر کنید که اگر قرار باشد که یک پنجم از عمر خود را در دفتری بگذرانید، دوست دارید آن دفتر اداری چگونه باشد. شاید همین سوال و پاسخ به آن بتواند به کارفرما کمک کند تا انتخابی درست داشته باشد. دکوراسیون و چیدمان فضای اداری با انواع مبلمان اداری میبایست به گونهای باشد که محیطی صمیمی ایجاد کند. آرامش و آسودگی را در محیط گسترش دهد. و از سمتی دیگر همه میدانیم که بودن یک مبلمان اداری خوب و مدرن میتواند منجر به بهبود فضای کاری و اداری شود.
با این حال اگر به فکر ایجاد یک دفتر اداری رویایی برای شرکت خود هستید، با ما همراه باشید تا شش عنصر اصلی مبلمان اداری را بشناسید.
میز و صندلی: مبانی مبلمان اداری
طرح طبقه باز مینیمال این روزها بسیار رایج است و بسیاری از مبلمانی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید تغییر داده است. با این حال، هرگز نمیتواند اصول اولیه را از بین ببرد: یک میز اداری و یک صندلی اداری. بدانید که برخی از شرکتها به سمت مکانهای کاری با ساختار کمتری حرکت میکنند که در آن میز وجود ندارد. با این حال، صندلی اداری و میز اداری از مهمترین اجرا در انواع مبلمان اداری هستند.
آنچه کار میکند اصول اولیه آزمایش شده و واقعی است.
کدام صندلی اداری خوب است؟
هنگام تصمیم گیری در مورد صندلی بیشتر وقت و دقت را بگذراید تا دو چیز را بررسی کنید: راحتی و ارگونومی.
بررسی وجود راحتی در صندلی اداری کمی آسان و آشکار است. ۴۰ ساعت به صورت میانگین نشستن بر روی صندلی اداری، میبایست به گونهای باشد که افراد احساس راحتی و آرامش داشته باشند.
ارگونومی اما کمی پیچیدهتر از راحتی، ولی شاید ضروریتر است. ارگونومیک به این معناست که برای شخص یا افراد خاصی و وظایفی که باید انجام دهند طراحی شده است. هر کس متفاوت است و برای داشتن یک صندلی که نیازهای فردی آنها را برآورده میکند به تنظیمات مختلفی نیاز دارد. یک صندلی با تکیه گاه، ارتفاع صندلی و پشتی قابل تنظیم، و عمق و پایداری مناسب میتواند برای کارمندان بسیار مناسب باشد.
کدام میز اداری مناسب است؟
وقتی صحبت از میز اداری میشود، تعریف ما همان چیزی که باید از آن بردارید «فضایی است که کسی در آن کار کند». هرکسی به میز خود نیاز ندارد، اما هرکسی به فضایی نیاز دارد که برای او و کاری که از آنها انتظار میرود ارگونومیک باشد. به این فکر کنید که هر شغل به چه چیزی نیاز دارد و چه نوع فضای کاری برای بهره وری ایده آل است.
فضاهای ملاقات: میز کار اشتراکی
مهم نیست که چه نوع دفتری را اداره میکنید، حداقل به یک مکان جلسه نیاز دارید. خواه فضایی برای طوفان فکری بین همکاران، نشستن با مشتریان یا برگزاری جلسه کارکنان باشد، از این فضا خواه یا ناخواه به طور منظم از این فضا استفاده خواهید کرد.
در واقع، برخی از دفاتر به طور کلی از میزهای کار فردی دور میشوند. ممکن است بخواهید به این فکر کنید که همکاری در کار کارمندان چقدر است، زیرا خرید چند میز کار مشترک به جای خریدن میزهای بیپایان فردی میتواند به بهره وری کمک کند.
فضای استراحت
در حالی که استراحتهای مکرر و کوتاه لزوما به بهره وری بالاتر منجر نمیشود، اما مطمئناً کارمندان را خوشحالتر میکند. هنگامی که یک کارمند خوشحال است، رضایت شغلی بالاتری دارد (که میتواند باعث جابجایی کارکنان کمتر شود) و تمایل بیشتری برای انجام کارهای خارج از شرح شغل خود دارند.
فضاهای استراحت با نیمکت، صندلی، میز قهوهخوری، قفسه کتاب و شاید حتی یک تلویزیون با بازیهای ویدیویی ایجاد کنید. این فضای امن نه تنها میتواند به شادابی و خوشحالی کارکنان خسته کمک کند، بلکه میتواند روابط بین اداری قویتری ایجاد کند.
فضاهای ذخیرهسازی
در حال حاضر بسیاری از دفاتر از ردیفهای بیپایان کمدهای پرونده دور شده و به گزینههای بدون کاغذ و ذخیرهسازی در فضای ابری منتقل شده اند. اینکه چگونه میخواهید همه چیز را ذخیره کنید چیزی است که باید هنگام خرید انواع مبلمان اداری به آن فکر کنید.
چاپ، اسکن، و کپی: همه در یک جا
به قرن بیست و یکم خوش آمدید، شما کامپیوتر دارید. این بدان معناست که شما به راهی برای تولید اسناد فیزیکی و از دنیای دیجیتال نیاز دارید. با چاپگر، اسکنر، و دستگاه کپی همه کاره میتوانید علاوه بر مدیریت فضا تمامی کارهای اداری را انجام دهید.
با استفاده از این دستگاه، میتوانید اسناد، فاکتورها، آگهیها و برگههای بستهبندی را که ممکن است نیاز داشته باشید چاپ کنید. همچنین میتوانید نسخههای دیجیتال اسناد فیزیکی را با عملکرد اسکنر ایجاد کنید و از طریق عملکرد کپی، کپیهای فیزیکی از سایر اسناد فیزیکی ایجاد کنید.
بردهای هوشمند
آیا سعی کردهاید از تخته پاک کن خشک استفاده کنید؟ اگر چنین است، پس میدانید که چقدر کثیف میشوند و خواندن آنها از راه دور چقدر سخت است. پس تلاش کنید یک برد هوشمند الکترونیکی بخرید تا از شر این موضوع رها شوید. یکی از مهمترین بخشهای انواع مبلمان اداری همین بردهای هوشمند است که با توجه به دیجیتالی شدن بسیار کمک میکند.
پیشنهاد ما
در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر میکنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد.
اینها و بسیار ناگفتههای دیگر که در مقالات قبلی آنها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.
بنابراین اگر به این موضوع فکر میکنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایستهای نیست، زمان مناسب خرید مبلمان اداری و ورود به فروشگاه وجود دارد.
تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.
ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.